Η κυβέρνηση θα προχωρήσει με νομοθετική πρωτοβουλία άμεσα στη Βουλή για το θέμα του κρατικού μονοπωλίου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στην ΕΡΤ.

Πιερρακάκης: «Πιστεύουμε στην άρση του κρατικού μονοπωλίου στα ΑΕΙ – Προς αναθεώρηση το άρθρο 16»

Ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε πως «ο πυρήνας είναι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο και το τι πρέπει να κάνουμε με αυτό ως ναυαρχίδα σε αυτές τις συζητήσεις. Αλλά από την άλλη δεν μπορεί να έχουμε μια διεθνή ιδιαιτερότητα απαγόρευσης και ένα ιδιότυπο κρατικό μονοπώλιο στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πάμε να λύσουμε λοιπόν», συμπληρώνοντας πως «γι΄αυτό το λόγο θα προχωρήσουμε με θεσμική παρέμβαση, με νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα έρθει άμεσα στη Βουλή, θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο πριν το τέλος αυτής της χρονιάς, για να μπορέσουμε να κινηθούμε γρήγορα και πραγματικά να αντλήσουμε από όλες εκείνες τις δυνατότητες που έχουμε τόσα χρόνια και δεν το έχουμε καταφέρει για πάρα πάρα πολλούς λόγους μάλιστα».

Ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ψηφιακής ενισχυτικής διδασκαλίας ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε πως το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Φεβρουάριο με δυο μαθήματα, τα Μαθηματικά και τη Γλώσσα και πως στόχος είναι το Σεπτέμβρη του 24, στην εκκίνηση της επόμενης σχολικής χρονιάς, να παρέχει το υπουργείο ενισχυτική διδασκαλία δωρεάν ψηφιακά για όλη την επικράτεια. Ενώ σε ό,τι αφορά τους αναπληρωτές, δήλωσε πως «το σύστημα αυτό είναι ήδη υπό διαμόρφωση, είναι ήδη σε εξέλιξη. Θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο και αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πλήρη αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών».

Αναφορικά με τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ ο Υπουργός Παιδείας είπε πως «Νομίζω ότι το ορθό είναι να μην σχολιάζουμε ποτέ το τι συμβαίνει στο εσωτερικό των άλλων κομμάτων. Και αυτό θα μου επιτρέψετε να το τηρήσω. Αυτό το οποίο θα πω είναι ότι σίγουρα αυτή τη στιγμή βλέπουμε μία κινητικότητα η οποία έχει πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Έχετε και από πίσω σας αυτή τη στιγμή που κάθεστε ένα γλυπτό το οποίο έχει δύο ζάρια. Νομίζω ότι οι ζαριές γενικά στην πολιτική δεν κάνουν πολύ καλό», ενώ σε ό,τι αφορά το μήνυμα των εκλογών ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «η εντολή που έχει ο Κυριακός Μητσοτάκης και εμείς από εκείνον είναι γκάζι, όχι φρένο, μεταρρυθμίσεις, μεταρρυθμίσεις, μεταρρυθμίσεις, αλλαγές, αλλαγές, αλλαγές. Αυτές λοιπόν θα δει ο κόσμος σε όλα τα πεδία πολιτικής της κυβέρνησης και σίγουρα θα το δει στην παιδεία».

Σημεία της συνέντευξης του κ. Πιερρακάκη:

Για την ενισχυτική διδασκαλία

«Η σύλληψη είναι απλή. Να παρέχουμε ενισχυτική διδασκαλία δωρεάν ψηφιακά για όλη την επικράτεια, για όλους εκείνους τους μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην παροχή της υπηρεσίας. Η ιδέα είναι σε πρώτο επίπεδο να βιντεοσκοπήσουμε το σύνολο της ύλης, δηλαδή όλα τα μαθήματα να μπορούν να μπορεί να τα δει ένας μαθητής οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί από το σπίτι του για να μπορέσει όταν έχει χάσει ένα μάθημα ή αν θέλει να ξαναδεί ένα μάθημα, να αξιοποιήσει αυτό το υλικό.

Αυτό το επίπεδο ξεκινάει τον Φεβρουάριο με δύο μαθήματα Μαθηματικά και Γλώσσα. Όλες οι τάξεις μέχρι και δευτέρα λυκείου θα βιντεοσκοπήσουμε το μάθημα, να το πω έτσι, ενός εκπαιδευτικού από την αρχή μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ο στόχος είναι το Σεπτέμβρη του 24, στην εκκίνηση της επόμενης σχολικής χρονιάς να έχουμε όλα τα εργαλεία τα οποία αναφέρω. Το δεύτερο επίπεδο είναι τα μαθήματα των πανελληνίων, να μπορεί κανείς ζωντανά να τα βλέπει και να συμμετέχει σε αυτά. Και το τρίτο να μπορεί να κάνει και ερωτήσεις απαντήσεις. Να λύνονται απορίες μέσα από αυτό το εργαλείο».

Για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

«Ο πυρήνας είναι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο και το τι πρέπει να κάνουμε με αυτό ως ναυαρχίδα σε αυτές τις συζητήσεις. Αλλά από την άλλη δεν μπορεί να έχουμε μια διεθνή ιδιαιτερότητα απαγόρευσης και ένα ιδιότυπο κρατικό μονοπώλιο στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πάμε να λύσουμε λοιπόν.

Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και η υφιστάμενη ανάγνωση του ενωσιακού, του διεθνούς δικαίου και της ελληνικής συνταγματικής έννομης τάξης μας επιτρέπουν να προχωρήσουμε. Και ακριβώς γι αυτό το λόγο θα προχωρήσουμε με θεσμική παρέμβαση, με νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα έρθει άμεσα στη Βουλή, θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο πριν το τέλος αυτής της χρονιάς, για να μπορέσουμε να κινηθούμε γρήγορα και πραγματικά να αντλήσουμε από όλες εκείνες τις δυνατότητες που έχουμε τόσα χρόνια και δεν το έχουμε καταφέρει για πάρα πάρα πολλούς λόγους μάλιστα».

Για τους αναπληρωτές

«Είναι δεδομένο ότι πρέπει να πάμε σε μόνιμες προσλήψεις, σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ήδη γίνει σε μεγάλο βαθμό. Έτσι τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς. Αλλά σε πρώτο επίπεδο χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αναγκών. Έχουμε πάρα πολλές σχολικές μονάδες, χιλιάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, έχουμε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Το πώς τα κενά αυτά, όπως αποτυπώνονται, θα σας έλεγα σήμερα στο χάρτη ή στην υφιστάμενη διαδικασία, μεταφράζονται σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί.

Θεωρούμε ότι μπορεί να βελτιωθεί κατά πολύ ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό, έτσι ώστε πραγματικά να αποτυπώνονται οι ανάγκες. Να το πω απλά το σύστημα αυτό είναι ήδη υπό διαμόρφωση, είναι ήδη σε εξέλιξη. Θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο και αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πλήρη αποτύπωση των εκπαιδευτικών αναγκών.

Δηλαδή αυτό πρακτικά, αυτό το ψηφιακό σύστημα πώς θα βοηθήσει τους αναπληρωτές και πώς θα βοηθήσει και τα ίδια τα σχολεία και τους μαθητές στα σχολεία; Καταρχήν στους αναπληρωτές υπάρχει το εξής πρόβλημα, ενημερώνονται πάρα πολύ αργά και ταλαιπωρούνται.

Το κόστος είναι πολύ μεγάλο για τους ίδιους, τις οικογένειές τους κλπ. Η διαδικασία όλη αυτή πρέπει να έρθει πιο νωρίς. Το σύστημα αυτό λοιπόν θα μας επιτρέψει η διαδικασία αυτή να έρθει πιο νωρίς. Η σύλληψη είναι το ότι έχουμε εν πολλοίς, με εξαίρεση την πρώτη δημοτικού αποτυπωμένο, τον σχολικό πληθυσμό. Ξέρουμε δηλαδή χοντρικά θα σας πω με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια ποιες είναι οι απαιτήσεις. Ξέρουμε επίσης ποια είναι η κείμενη νομοθεσία, δηλαδή υπό ποιες προϋποθέσεις χρειάζονται, πόσοι εκπαιδευτικοί που αυτό το οποίο δεν έχουμε αποτυπωμένο ψηφιακά στην πληρότητά του, είναι με βάση όλα αυτά να ορίζουμε ποιες είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αυτό ακόμη δεν το έχουμε κατακτήσει. Θα το κατακτήσουμε τώρα με όλα τα εργαλεία τα οποία αποκτούμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα ψηφιακά εργαλεία και έτσι θα μπορέσουμε την επόμενη χρονιά αφενός να αποτυπώσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες γρηγορότερα, δεύτερον, να τις αποτυπώσουμε πιο αξιόπιστα με έναν τρόπο συστηματικό, τεκμηριωμένο, θεμελιωμένο από το ίδιο το σύστημα, γιατί θα βλέπουμε τα στοιχεία στην πραγματικότητα και με έναν τρόπο που σέβεται ακόμα περισσότερο τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός θα ξέρει πολύ νωρίτερα το ποια κενά θα κληθεί να γεμίσει. Να το πω νωρίτερα μάλιστα».

Τεχνητή Νοημοσύνη και την Εκπαίδευση

«Σε πρόσφατη επίσκεψη που είχα κάνει πριν αρκετούς μήνες, σχετικά πρόσφατα, αρκετά χρόνια στη Γερμανία, στη Χαϊδελβέργη, μου ανέφερε ένα ανώτατο στέλεχος του πανεπιστημίου ότι είχαν ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα και όταν τους ρώτησα ποιο είναι το πολύ μεγάλο πρόβλημα, η απάντηση ήταν ότι έχουν ζήτημα διαχείρισης των εργασιών γιατί έχουν τη δυσκολία να αντιληφθούν το ποιες εργασίες είναι ορίτζιναλ και ποιες όχι.

Το πρόβλημα, όπως μου είπε, είναι ότι όλες είναι υπό την έννοια του ότι δεν μπορείς να βάλεις ένα κλασικό εργαλείο αξιολόγησης λογοκλοπής. Απλώς αυτές οι καινούργιες εργασίες έχουν παραχθεί από έναν τεχνητό εγκέφαλο και όχι από έναν ανθρώπινο.

Φυσικά, υπάρχουν εργαλεία τα οποία έχουν αναπτυχθεί για να μπορείς αυτό το λίγο πολύ να το αξιολογήσεις. Εργαλεία όμως τα οποία ζούμε σε ένα κυνήγι μαγισσών, όπου από ένα σημείο και μετά θα πρέπει ο κάθε καθηγητής να ελέγχει μετά την εργασία του κάθε φοιτητή και πάει λέγοντας. Ιδιαίτερα οφείλω να σας πω ότι είναι τα θέματα τα οποία τίθενται και οι προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας.

Σε καμία περίπτωση δεν απαντάς σε αυτά τα θέματα, κατά τη γνώμη μου με λογική λουδίτη διότι στη βιομηχανική επανάσταση όπου οι λουδίτες κατέστρεφαν τους αργαλειούς στη λογική ότι θα πάρουν τη δουλειά τους. Δεν καταστρέφεις τον αργαλειό.

Όταν έρχεται το αυτοκίνητο δεν αναζητάς το πιο γρήγορο άλογο. Η τεχνολογική αλλαγή είναι εδώ. Το θέμα είναι πώς αντιλαμβάνεσαι αυτό που έρχεται και πώς εσύ τοποθετείς βέλτιστα τον εαυτό σου. Ο στόχος λοιπόν είναι αυτά τα εργαλεία να τα αξιοποιήσουμε. Τυπικά είναι ουδέτερα. Πώς τα αξιοποιείς. Με έναν τρόπο που ενδυναμώνει τον άνθρωπο, δυναμώνει τον μαθητή, ενδυναμώνει τον ακαδημαϊκό, τον καθηγητή, το δάσκαλο, τον πολίτη. Και αυτό είναι το ερώτημα της δημοκρατίας που υπάρχει σε όλα αυτά.

Σε όλα αυτά λοιπόν, εμείς τι θέλουμε ως προηγμένα κράτη; Ρύθμιση Και έχουμε, θα σας έλεγα, το προνόμιο του ανήκειν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου όλο το ρυθμιστικό πεδίο είναι μπροστά μας για το πώς κερδίζεις από τα προσωπικά δεδομένα μέχρι τις αναδυόμενες τεχνολογίες.

Όλα αυτά πρέπει να τα εντάξουμε στο σύστημα παιδείας. Πρέπει να το κάνουμε με τους όρους μας και πρέπει να το κάνουμε γρήγορα και όχι αργά, όχι ανταποκρινόμενοι σε κάτι το οποίο έχει χρονίσει δεκαετίες, όπως έχουμε κάνει σε άλλα θεμελιώδη ερωτήματα της χώρας και του κράτους, αυτά που ανέφερα πριν».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Γερμανία: Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» – «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»
Επικαιρότητα |

Οι Σύροι πρόσφυγες σε προεκλογική «μέγγενη» - «1.000 ευρώ στο χέρι και δωρεάν πτήση για Συρία»

Παρά την επισφαλή κατάσταση στη μετά Άσαντ Συρία, Δεξιά και Ακροδεξιά στη Γερμανία υπερθεματίζουν προεκλογικά για την άμεση επιστροφή Σύρων προσφύγων, με φόντο την ευρωπαϊκή υποκρισία