Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.
Influencers: Ποιοι είναι οι 10 κορυφαίοι influencers που βγάζουν λεφτά με το τσουβάλι
Οι έλεγχοι
Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.
Σφίγγει ο κλοιός και από την εφορία
Εδώ και καιρό η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής.
Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Είναι γνωστό ότι στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά προϊόντα πάσης φύσεως χρησιμοποιούνται καλλιτέχνες, μοντέλα ακόμη και αθλητές.
Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εταιριών οι οποίες λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία μη εκδίδοντας φορολογικά παραστατικά για τις πωλήσεις τους, ενώ άλλες δεν έχουν καν κάνει έναρξη λειτουργίας στην εφορία μη καταβάλλοντας ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος κι άλλες κρατήσεις.
Latest News
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας
Μαζική πασχαλινή έξοδος με τα καύσιμα να «σουβλίζουν» την τσέπη
Ουρές στα διόδια και τα λιμάνια σχηματίζουν οι Έλληνες – Η ακρίβεια σε καύσιμα και τρόφιμα, όμως, δεν τους αφήνει να απολαύσουν ανέμελοι τις ημέρες αυτές
Ακίνητα δύο ταχυτήτων - Γιατί τα νότια προάστια «νικάνε» τα βόρεια [πίνακες]
Με γοργούς ρυθμούς τρέχουν οι τιμές των κατοικιών στην Αττική
Ποιους συνάντησε ο Χατζηδάκης στον ΟΟΣΑ
Συζητήθηκε η επίτευξη βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης - Με ποιους συναντήθηκε ο υπουργός Οικονομικών
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Στουρνάρας: Τρεις και όχι τέσσερις οι μειώσεις επιτοκίων φέτος
Δεν κινδυνεύει ο στόχος για πληθωρισμός 2% στα μέσα του 2025 είπε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου