Πρέπει ή όχι να πεζοδρομηθεί η οδός Βασιλίσσης Ολγας;
Το ερώτημα που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας, καθώς αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ του απερχόμενου δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και του νεοεκλεγέντος, Χάρη Δούκα, δεν είναι καινούργιο.
Έκανε την εμφάνισή του στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Μπήκε στο «ψυγείο» εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων. «Ξεπάγωσε» το 2010, για να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων.
Είχε υπολογιστεί και στο παρελθόν ότι θα εντοπιστούν σε βάθος λιγότερο των 20 εκ. ρωμαϊκές αρχαιότητες, γεγονός που αποδείχθηκε από τις τρέχουσες ανασκαφικές εργασίες.
Και τώρα ξεκινά ένας νέος κύκλος συζητήσεων επί του θέματος, και μάλιστα πιο έντονων από ποτέ, καθώς για πρώτη φορά βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίησή του.
Η πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου δρόμου θεωρείται σημαντική διότι θα ενώσει το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο µε το Ολυµπιείο, δηµιουργώντας ένα πάρκο 500 στρεµµάτων.
Ταυτοχρόνως θα συνδέσει το Καλλιµάρµαρο µε τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ολοκληρώνοντας τον αρχαιολογικό περίπατο συνολικού µήκους 4 χλµ. με αφετηρία το Καλλιµάρµαρο και τελικό προορισμό την περιοχή στο Γκάζι, ενώνοντας τους έξι σηµαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης: Ολυµπιείο, Ακρόπολη, λόφος Φιλοπάππου, Αρχαία και Ρωµαϊκή Αγορά και Κεραµεικός.
Το σχέδιο για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Ολγας προβλεπόταν στην κοινή υπουργική απόφαση (Οικονομίας και Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού) που όριζε το ιδρυτικό καταστατικό της Ανώνυμης Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθηνών, η οποία δημοσιεύθηκε το 1997.
Οι μελέτες εγκρίθηκαν το 2001 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και επρόκειτο να υλοποιηθούν εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως το μεγαλύτερο μέρος των έργων που εντάσσονταν στον Μεγάλο Αρχαιολογικό Περίπατο.
Η ανάπλαση ωστόσο δεν υλοποιήθηκε, με τις απόψεις να διίστανται σχετικά με την αιτία μη υλοποίησής του. Η μία εκδοχή θέλει την αναβολή να οφείλεται σε λόγους ασφαλείας που επεβλήθησαν από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Η δεύτερη, που δεν επιβεβαιώνει την πρώτη, υποστηρίζει πως το έργο δεν προχώρησε λόγω έλλειψης χρόνου, καθώς αναµενόταν να εντοπιστούν σε βάθος λιγότερο των 20 εκ. ρωμαϊκές αρχαιότητες, γεγονός που αποδείχθηκε από τις τρέχουσες ανασκαφικές εργασίες οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών ανάπλασης που ξεκίνησαν από τη νυν δημαρχιακή αρχή.
Ο προϋπολογισμός
Η ανάπλαση της Βασιλίσσης Ολγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε στο προσκήνιο το 2010. Ο προϋπολογισµός του έργου τότε ήταν 4 εκατ. ευρώ, χρήµατα που είχαν εξασφαλιστεί από το Περιφερειακό Επιχειρηµατικό Πρόγραµµα Αττικής.
Η μελέτη επικαιροποιήθηκε καθώς είχε περάσει μία δεκαετία από εκείνη που είχε αρχικά κατατεθεί το 2001, από το αρχιτεκτονικό γραφείο των Γιώργου και Νιόβης Προβελέγγιου. Ενα από τα ζητήματα που προβλημάτιζε ήδη από τότε τους αρμοδίους σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει η Βασιλίσσης Ολγας ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας είναι κατά πόσο ο αποκλεισμός της διέλευσης αυτοκινήτων σε σταθερή βάση θα επιβαρύνει την κίνηση στους γύρω δρόμους.
Η μελέτη που είχε δοθεί στη δημοσιότητα το 2010 με την υπογραφή του συγκοινωνιολόγου Νίκου Βόσκογλου υπολόγιζε ότι η µέση ταχύτητα στην Αρδηττού σε ώρες αιχµής, που ήταν 19 χλµ. την ώρα, αναμενόταν να πέσει στα 9 χλµ.
Ένα δεύτερο πρόβλημα σχετιζόταν με τα τουριστικά λεωφορεία που στάθμευαν κατά μήκος της επίμαχης οδού. Ωστόσο και τότε τα έργα έμειναν στα χαρτιά, καθώς η ΕΑΧΑ έκλεισε στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων.
Για τρίτη φορά το θέμα της ανάπλασης της Βασιλίσσης Ολγας ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε το 2020 από τον νυν δήμαρχο, Κώστα Μπακογιάννη, επικαιροποιώντας τη μελέτη Προβελέγγιου.
Latest News
Οι ΗΠΑ κατηγορούν τη Ρωσία για κυβερνοεπιθέσεις στην Ευρώπη
Το State Department απέδωσε στην ομάδα του ρωσικού στρατού (GRU) τις κυβερνοεπιθέσεις κατά της Γερμανίας, της Δημοκρατίας της Τσεχίας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Σουηδίας
Μαζική αγωγή εναντίον τριών ευρωπαικών ομίλων παραγωγής καλωδίων
Η αγωγή στρέφεται κατά της ιταλικής Prysmian, της γαλλικής Nexans και της δανικής NKT για υπερβολικες χρεώσεις στις τιμές καλωδίων
«Κίνδυνος» για την ασφάλεια της ΕΕ οι δηλώσεις Μακρόν και Βρετανού ΥΠΕΞ, προειδοποιεί το Κρεμλίνο
Τα βρετανικά όπλα που «μπορούν να πλήξουν στόχους εντός της Ρωσίας» και η «αποστολή δυτικών ενόπλων δυνάμεων στο ουκρανικό έδαφος» – Δεν εξετάζουμε τέτοιο ενδεχόμενο, λέει η Δύση
Κίνα: Εκτόξευσε το διαστημόπλοιο Chang’e-6
Θα προσγειωθεί στην αθέατη πλευρά του φεγγαριού – Το ταξίδι του Chang’e-6 θα διαρκέσει 53 ημέρες
Αντιμετωπίστηκε με επαγγελματισμό η φωτιά σε σήραγγα της Εγνατίας, λέει ο Ταχιάος
Απο τα ξημερώματα σε πλήρη λειτουργεία η σήραγγα Κοιλώματος της Εγνατίας Οδού, κοντά στα Γρεβενά
Πόλεμος στην Ουκρανία: Υπό ρωσικό έλεγχο άλλα 550.000 m² εδαφών
Απολογισμό των «κατορθωμάτων» του στρατού, από τις αρχές του έτους, έκανε ο Ρώσος υπουργός Άμυνας
Το κολοσσιαίο έργο που θα προστατεύει τους Ολυμπιακούς του Παρισιού από πλημμύρες
Η υπόγεια δεξαμενή του Άουστερλιτς θα τεθεί σε λειτουργία εντός του μήνα για να προστατεύει τον Σηκουάνα από τη ρύπανση
Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων – Το αδιαχώρητο σε εθνικές οδούς και λιμάνια
Όπου φύγει φύγει οι εκδρομείς του Πάσχα
Αντίστροφη μέτρηση για τη συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν
Το κλίμα μεταξύ των δύο χωρών έχει ομαλοποιηθεί χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Τουρκία έχει υποχωρήσει από τις αξιώσεις της σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Διαβάστε εκτάκτως το Μ.Σάββατο στο ΒΗΜΑ: Αν η οργή φτάσει στην Ευρώπη
Γιατί φουντώνουν οι αντιδράσεις στα αμερικανικά πανεπιστήμια και τι θα γίνει αν το κύμα οργής περάσει τον Ατλαντικό.