Στον διάδρομο «απογείωσης» μπαίνει από την ερχόμενη εβδομάδα το μεγαλόπνοο εγχείρημα του υπέργειου άξονα που θα επιχειρήσει να καταστήσει ευκολότερες και γρηγορότερες τις μετακινήσεις Θεσσαλονικέων και επισκεπτών, βάζοντας τέλος στο μαρτύριο του Περιφερειακού που υφίστανται δεκαετίες οι οδηγοί.
Στο πλαίσιο αυτό, αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη της κατασκευής του «Flyover», του εναέριου δρόμου που μαζί με το μετρό αν δε λύσουν, τουλάχιστον εκτιμάται πως θα «ελαφρύνουν» το εφιαλτικό κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Χρήστος Σταϊκούρας: Η Θεσσαλονίκη με το Flyover αποκτά έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο
Η κοινοπραξία των ανάδοχων του έργου, AVAX και Mytilineos, οφείλει τα πρώτα τέσσερα χρόνια οφείλει να κατασκευάσει το έργο και τα υπόλοιπα 26 οφείλει να το συντηρεί και να το λειτουργεί. Η αποπληρωμή θα γίνει σε 30 χρόνια (θα πληρωθεί σε τρέχουσες τιμές εποχής) ανάλογα με την επίτευξη στόχων.
Η ταλαιπωρία
Πέρα λοιπόν από το πολύπαθο μετρό, που βρίσκεται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο, βαδίζοντας επιτέλους προς την ολοκλήρωσή του, μεγάλη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της συμπρωτεύουσας αναμένεται να προσφέρει και ο εναέριος δρόμος επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Βέβαια πριν την ανακούφιση που θα φέρει το έργο, όταν ολοκληρωθεί, στο «φρακάρισμα» του Περιφερειακού, είναι αναπόφευκτη η ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια των εργασιών, καθώς τα αυτοκίνητα θα κινούνται, όταν δεν είναι… κολλημένα στο μποτιλιάρισμα, με ταχύτητες 60 χιλιομέτρων την ώρα στις δύο λωρίδες του περιφερειακού.
Το «Flyover» θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια. Το πρώτο πολύ μεγάλο έργο μετά την κατασκευή της εμβληματικής Εγνατίας Οδού. Μαζί με το μετρό θεωρούνται τα δυνατά χαρτιά στον… πόλεμο των μετακινήσεων που μαίνεται στη Θεσσαλονίκη και στοίχημα όλων είναι κάποια στιγμή να κερδηθεί.
Οι αντιδράσεις και οι «εχθροπραξίες» στους δρόμους
Το μείζον ζήτημα με το οποίο πλέον θα βρεθεί αντιμέτωπη η Θεσσαλονίκη από την επόμενη εβδομάδα είναι το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα προκληθεί στην πόλη εξαιτίας της εκτροπής σημαντικού μέρους της κυκλοφορίας εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Για την επίλυση αυτού του γρίφου, δηλαδή της κατασκευής του υπέργειου περιφερειακού και της ομαλής διεξαγωγής της κυκλοφορίας, δεν φαίνεται να υπάρχει ξεκάθαρος σχεδιασμός. Σύμφωνα και με τα όσα ανέφερε ο υπουργός μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην παρουσίαση του έργου, ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων θα είναι δυναμικός, κοινώς θα εφαρμοστεί το δόγμα τού «βλέποντας και κάνοντας».
Για αρχή, η Τροχαία έχει εκπονήσει Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης σε συγκεκριμένους Οδικούς Άξονες το οποίο περιλαμβάνει εντατικούς ελέγχους ώστε να απομακρύνονται τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα και ολόκληρο το οδόστρωμα να χρησιμοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Πάντως οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη για τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα απαιτούν τεράστια αποθέματα επιμονής και υπομονής.
Ποιο είναι το Flyover
1. Κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
2. Διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και iii. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 Km, ειδικότερα (α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 Km προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5Km προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).
Η λεωφόρος θα έχει 4 λωρίδες, 2 συν μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Ακόμη, το έργο περιλαμβάνει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 σήραγγες.
Ο νέος οδικός άξονας θα είναι σε θέση να δημιουργεί μια διαμπερή κυκλοφορία μεταξύ της αρχής και του τέλους του «αποφορτίζοντας» την σημερινή κίνηση στο υφιστάμενο τμήμα της ξεπερασμένης Περιφερειακής η οποία θα έχει πλέον πιο τοπικά, πιο αστικά χαρακτηριστικά.
Οι οδηγοί θα αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική και θα επιτρέψει καλύτερα, πιο άνετα και ασφαλέστερα ταξίδια. Ο νέος άξονας εκτιμάται ότι θα βελτιώσει κατά πολύ τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε σχέση με τον υφιστάμενο στον οποίο τα ατυχήματα είναι ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο.
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής