Με καθυστέρηση ενός έτους η Wolt, η δεύτερη μεγαλύτερη ψηφιακή πλατφόρμα στην εγχώρια αγορά του online delivery, δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση τζίρου 333,20%.

Ας σημειωθεί ότι η Wolt, που, απέναντι στην κυριαρχία της efood επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιο της, ήταν σε αναστολή καταχώρισης στο ΓΕΜΗ από τις 19 Ιανουαρίου 2023 μέχρι 24 Νοεμβρίου 2023 γιατί ακριβώς δεν είχε δημοσιεύσει εμπρόθεσμα τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις χρήσης του 2021, κάτι που έπρεπε να το είχε πράξει μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του 2022.

Pop Market: Λουκέτο στην εφαρμογή quick commerce – Τους πελάτες αναλαμβάνει η Wolt Market

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, η καθυστέρηση στη δημοσίευση του ισολογισμού οφείλεται σε θέμα τεχνικής φύσης μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της μητρικής το 2022 από την DoorDash, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Nasdaq, ενώ οι ίδιοι αναφέρουν ότι σύντομα θα ανακοινωθούν και τα μεγέθη του 2022, όπου εκτιμάται ότι συνεχίστηκε η ανοδική πορεία.

Απογείωση του τζίρου

Πιο αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έφθασε τα 25,588 εκατ. ευρώ για το 2021 σε σχέση με τα 5,906 εκατ. ευρώ την προηγούμενη δωδεκάμηνη χρήση του 2020 (ποσοστό αύξησης 333,20%).

Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί εδώ πως για τη χρήση του 2020 πραγματοποιήθηκε ανακατάταξη ποσού ύψους 6.911.376,85 ευρώ, που αφορά εκπτώσεις, πιστωτικά κουπόνια καθώς και άλλες δαπάνες, οι οποίες αρχικά είχαν αναγνωριστεί στο κόστος πωλήσεων και στα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας και τα οποία θα έπρεπε να εμφανίζονται αφαιρετικά των πωλήσεων. Τέλος, πραγματοποιήθηκε επιπλέον ανακατάταξη κονδυλίων ανάμεσα στο κόστος πωλήσεων, έξοδα διοίκησης και τα έξοδα διάθεσης προκειμένου να υπάρχει καλύτερη αποτύπωση των εξόδων ανά λειτουργία στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. Έτσι ο κύκλος εργασιών (καθαρός) από 12,818 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 μειώθηκε στα 5.906 εκατ. ευρώ.

Το 2021 το κόστος πωλήσεων έφθασε τα 17,037 εκατ. ευρώ και ποσοστό 66,58% επί του κύκλου εργασιών έναντι 2,353 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2020 και ποσοστό 39,84%.

Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας τριπλασιάστηκαν και ανήλθαν σε 1,536 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2021 έναντι 534 χιλ. ευρώ για την προηγούμενη.

Τα καθαρά αποτελέσματα χρήσεως προ φόρων για την κλειόμενη δωδεκάμηνη χρήση ανήλθαν σε κέρδος 537 χιλ. ευρώ έναντι 372 χιλ. ευρώ της προηγούμενης.

Τα αποτελέσματα μετά φόρων για το 2021 ήταν ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκαν σε κέρδος 248 χιλ. ευρώ, έναντι 282 χιλ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα εις νέον της εταιρείας για την χρήση του 2021 διαμορφώθηκαν σε κέρδη (605 χιλ. ευρώ έναντι 365 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης) και η καθαρή θέση σε 638 χιλ. ευρώ έναντι 390 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία έχει πρόσθετα έσοδα από παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών marketing στους πελάτες της, π.χ. υπηρεσίες δημιουργίας καταλόγου και βελτιστοποίησης μενού, διαφημιστικές καμπάνιες για την προώθηση προϊόντων και λοιπές παρόμοιες υπηρεσίες.

Ο μέσος όρος των απασχολούμενων ανά κατηγορία ανήλθε σε 157 άτομα για το 2021, ενώ για το 2020 ανερχόταν σε 85 άτομα.

Σε 23 πόλεις

Κόρινθος και Μέγαρα αποτελούν τις πιο πρόσφατες προσθήκες στη λίστα των πόλεων όπου η Wolt διαθέτει τις υπηρεσίες της. Αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα εξυπηρετεί συνολικά 23 πόλεις στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και η Μύκονος, με τον αριθμό αυτό να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.

Με στόχο να μετατραπεί σε super app, δηλαδή σε εφαρμογή όπου ο καταναλωτής μπορεί να παραγγείλει από το κινητό του μια πλειάδα προϊόντων ή υπηρεσιών, η Wolt εκτός από επιχειρήσεις εστίασης συνεργάζεται με σούπερ μάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης, Κρητικός, e-fresh αλλά και το ομόσταβλο online σούπερ μάρκετ Wolt Market), ανθοπωλεία, μανάβικα, ψαράδικα, κάβες (Cellier, Ανθίδης), χασάπικα, αλυσίδες καλλυντικών (Dust+Cream, Lilly Drogerie), γαλακτοπωλεία (Δημητρίου), ψιλικατζίδικα, mini market, καταστήματα ειδών καπνιστού, παιχνιδάδικα (Μουστάκας), pet shop, φαρμακεία, επιχειρήσεις ένδυσης, αλυσίδες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών (Κωτσόβολος), καταστήματα οπτικών, delicatessen, βιβλιοπωλεία, κοσμηματοπωλεία, μέχρι και καταστήματα ερωτικών βοηθημάτων.

Άλλωστε όπως αναφέρει ο Δημήτρης Καρέλος, γενικός διευθυντής της Wolt για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, «στόχος μας είναι να κάνουμε τη διαδικασία online παραγγελίας φαγητού και άλλων αγαθών, όσο πιο εύκολη και γρήγορη γίνεται, έτσι ώστε οι χρήστες της εφαρμογής να μπορούν πλέον να απολαμβάνουν ένα ψηφιακό πολυκατάστημα στην τσέπη τους».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις