
Από ελληνικής πλευράς στους βασικούς ομιλητές του συνεδρίου θα είναι ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, και ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της Intercargo και γενικός γραμματέας της ΕΕΕ.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα παγκοσμίως [γραφήματα]
Στο συνέδριο θα μιλήσουν ακόμη οι Emanuele Grimaldi, Chairman, International Chamber of Shipping, ο Kitack Lim, γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, ο John Kerry, αντιπρόσωπος του προέδρου των ΗΠΑ για την Κλιματική Αλλαγή και άλλοι επίσημοι.
Καύσιμα
Αντικείμενο της συνάντησης η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας σε μία εποχή χωρίς άνθρακα. Η διεθνής ναυτιλία θα συζητήσει με τους προμηθευτές καυσίμων πως θα εξασφαλισθεί η διάθεση νέων καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε άνθρακα στα λιμάνια όλου του κόσμου.
Ο κόσμος θα χρειαστεί τη διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα από νέα μέρη, σε στρατηγικές τοποθεσίες, σε ευρεία κλίμακα, τονίζει το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και προσθέτει ότι υπάρχει ανάγκη να αυξηθεί σημαντικά η παραγωγή και η διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κοντά στα λιμάνια, ώστε να μεταφέρονται αυτά τα νέα καύσιμα, σε όλο τον κόσμο, όπως ακριβώς μεταφέρονται σήμερα τα ορυκτά καύσιμα.
Όπως εκτιμάται η ναυτιλία αναμένεται να μεταφέρει τουλάχιστον το 50% αυτών των καυσίμων παγκοσμίως. Επιπλέον μόνο η μελλοντική ζήτηση καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, είναι ισοδύναμη με την τρέχουσα παγκόσμια παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, επισημαίνει το ICS, καθώς η ναυτιλία θα είναι χρήστης αυτών των καυσίμων χαμηλών εκπομπών
Όπως επισημαίνει το ICS η Διάσκεψη του COP28 για το κλίμα, είναι ένα βασικό ορόσημο στην πορεία προς την παγκόσμια απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, αποτελώντας το ενδιάμεσο σημείο μεταξύ της Συμφωνίας του Παρισιού του 2015 και του 2030 και αντιπροσωπεύει μια σημαντική ευκαιρία για την αξιολόγηση της προόδου και τον σχεδιασμό μελλοντικών δράσεων. Αυτή η εκδήλωση θα βασιστεί στη νέα αναθεωρημένη στρατηγική που συμφωνήθηκε από τη ρυθμιστική αρχή της ναυτιλίας των Ηνωμένων Εθνών και τις συζητήσεις στο COP28, για να καθορίσει μια πορεία για τον κλάδο.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα