
Ο σχεδιασμός των πλοίων, και ιδίως ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή των υφιστάμενων πλοίων από τον άνθρακα, όπως διαπιστώθηκε σε φόρουμ μελών και προσκεκλημένων της INTERCARGO στην Αθήνα.
Καλωσορίζοντας περισσότερους από 200 συμμετέχοντες στην εκδήλωση με τίτλο “Λύσεις για τη βιώσιμη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου”, ο πρόεδρος της INTERCARGO Δημήτρης Φαφαλιός υπογράμμισε: “Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά ευρύς όρος που καλύπτει τόσο τον τομέα των tramp όσο και των τακτικών γραμμών. Ο δικός μας τομέας, αυτός των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές λόγω του μη τακτικών προσεγγίσεων, καθώς εξυπηρετεί περισσότερα λιμάνια και περισσότερα αγκυροβόλια στον κόσμο από ό,τι άλλοι τομείς.
“Ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ιδίως των μικρότερων πλοίων με γερανούς, διαθέτει ένα τμήμα φορτίου μπροστά από το μηχανοστάσιο, όπου δεν μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές για εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, οι γερανοί καταστρώματος αφήνουν ελάχιστο χώρο για τους αυξημένους όγκους αποθήκευσης που απαιτούν τα εναλλακτικά, χαμηλού άνθρακα ή μηδενικού άνθρακα καύσιμα”.
Το σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρίχθηκε από την @TECHNAVA, διερεύνησε τις πραγματικές τεχνικές και επιχειρησιακές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους πλοιοκτήτες διαχείρισης στόλου χύδην ξηρού φορτίου να προχωρήσουν στην πορεία για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν εκπρόσωποι της Nihon Shipyard (NSY) στην Ιαπωνία, μιας από τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου παγκοσμίως, της εταιρείας κατασκευής κινητήρων WinGD, η οποία μοιράστηκε την εμπειρία της με κινητήρες σχεδιασμένους για αμμωνία και μεθανόλη, της κορυφαίας εταιρείας ναυτιλιακής τεχνολογίας Alfa Laval και της Oldendorff Carriers, ενός ενεργού μέλους της INTERCARGO, η οποία εξέτασε τον εμπορικό αντίκτυπο του επικείμενου συστήματος EU-ETS.
Τις συζητήσεις συντόνισε ο Αντιπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, Δημήτρης Μονιούδης, ενώ ο Αντιπρόεδρος της ένωσης Σπύρος Ταράσης και μέλη της Γραμματείας της INTERCARGO ήταν παρόντες για να καλωσορίσουν τους συμμετέχοντες.
Ο κ. Φαφαλιός δήλωσε ότι «ήταν συναρπαστικό να έχουμε τόσα πολλά μέλη της INTERCARGO παρόντα σε αυτή τη σημαντική συνάντηση. Οι πλοιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου είναι πρόθυμοι να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και εκδηλώσεις όπως αυτή μας δίνουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε γνώσεις και εμπειρίες».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες