Με μία επίδοση που έμοιαζε άπιαστη – σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας – ολοκληρώθηκε η τουριστική περίοδος του 2023 στο Νότιο Αιγαίο, παρά τις αντίξοες συνθήκες τόσο σε τοπικό και εθνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο διεθνούς περιβάλλοντος.

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου προσθέτει επίσης: «Με περισσότερους από 6,5εκ. διεθνείς επιβάτες και 47.900 διεθνείς πτήσεις, η αεροπορική κίνηση στα διεθνή αεροδρόμια των νησιών του Νοτίου Αιγαίου έως 31 Οκτωβρίου, ξεπέρασε και το 2022, χρονιά επιστροφής από την πανδημία.

Τουρισμός: Πόσο κόστισαν Daniel και φωτιές

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στο παραπάνω εντυπωσιακό νούμερο των αφίξεων, δεν προσμετρώνται οι Έλληνες επισκέπτες με πτήσεις εσωτερικού ούτε και τα εκατομμύρια των επιβατών της ακτοπλοΐας.

Το τουριστικό 2023 ήταν στην πραγματικότητα μια ιδιαίτερη χρονιά, αφού η εξαιρετική επίδοση που έφτασε και ξεπέρασε, οριακά, το 2022 κατά 1%, συντελέστηκε μέσα σε αντίξοες συνθήκες: τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, και τις επιδράσεις της ακρίβειας σε διεθνές επίπεδο. Για το νέο αυτό ρεκόρ, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Η αντοχή του τουριστικού προϊόντος του Νοτίου Αιγαίου είναι αντίστοιχη της ποιότητας των συντελεστών του, δηλαδή των εξαιρετικών ανθρώπων των νησιών μας».

Τα στοιχεία για τα νησιά

Αναφορικά με τα αναλυτικά στοιχεία για το κάθε νησί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναφέρει: «Μάλιστα, η Ρόδος, ο μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός της περιφέρειας, παρά τις δασικές πυρκαγιές που έπληξαν το νότιο μέρος του νησιού, με την εικόνα που μετέδιδαν επί δέκα και πλέον ημέρες τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο και την επιβράδυνση των αφίξεων μέσα στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, κατάφερε να καταγράψει άνοδο στην κίνηση της τον Ιούλιο κατά 4,2% και συνολικά για τη σεζόν κατά 3%, σε σχέση με πέρυσι.

Άνοδο σημείωσε και η Κως σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ρεκόρ και επιστροφής από την πανδημία, κατά 5%, ενώ μικρή μείωση, της τάξης του 9% και 5%, κατέγραψαν η Μύκονος και Σαντορίνη αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο αυτή να είναι ικανή να συμπαρασύρει προς τα κάτω τη συνολική επίδοση σε περιφερειακό επίπεδο. Άλλωστε, αυτή έρχεται μετά από την απίστευτη «έκρηξη» στις αφίξεις στα δύο νησιά, της Μυκόνου και της Σαντορίνης, το 2022 μετά την πανδημία,  που αποτυπώθηκε σε ποσοστά αύξησης σε σχέση με το 2019 της τάξης του 21% και 56% (!), αντίστοιχα.

Χαρακτηριστική της φετινής εξαιρετικής απόδοσης του τουριστικού 2023 για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα εξάλλου είναι και η τάση των διεθνών επιβατών που προσεγγίζουν τα νησιά μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι οποίοι φέτος ανέρχονται, για την περίοδο του Μαρτίου έως και του Οκτωβρίου, σε 1.430.000, σημειώνοντας άνοδο 25% σε σχέση με το 2022.

Αντιστοίχως της ανόδου των αφίξεων φαίνεται να κινούνται και οι οικονομικοί δείκτες του τουρισμού στο Νότιο Αιγαίο, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της οικονομικής αποτύπωσης, όπως τα επεξεργάζεται η Τράπεζα της Ελλάδος, που φαίνονται, πριν την οριστικοποίηση της επεξεργασίας τους, οι υψηλότεροι στην Ελλάδα.

Η προετοιμασία της επόμενης τουριστικής περιόδου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τα σημάδια πρώιμης ζήτησης δείχνουν ευνοϊκά για το 2024, για το οποίο ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε: «Χαμογελάμε και ταυτόχρονα γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός ήταν, παραμένει και πιθανότατα θα γίνει ακόμα πιο σκληρός, αλλά αυτό που έχει τη μεγαλύτερη αξία είναι εμείς να συνεχίσουμε να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι. Κάθε χρόνο. Όλοι.»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott