![Ένωση Ρυμουλκών: Αναγκαία η άμεση και πλήρη εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/elefsina.jpg)
Αναγκαία είναι η άμεση και πλήρη εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου, που προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, το οποίο ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τους διεθνείς κανονισμούς, θεσπίζοντας παράλληλα κανονισμό ασφαλούς ρυμούλκησης των πλοίων, που αποπλέουν ή καταπλέουν σε ένα λιμάνι, τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης το μοναδικό λιμάνι που μέχρι τώρα έχει εκδώσει σχετικό κανονισμό είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.). Ο ΟΛΘ είναι ιστορικά ο πρώτος φορέας διαχείρισης λιμένος, που αντιλαμβάνεται την ανάγκη για άμεση και πλήρη εφαρμογή το νέου θεσμικού πλαισίου , όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, επισημαίνει η Ένωση.
Ναυτιλία: Γιατί τα ρυμουλκά ζητούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συμβαδίζει με τις προδιαγραφές, που, ήδη, έχει θέσει ο Όμιλος των ΕΛ.ΠΕ. για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να διασφαλίσει τις διαδικασίες ασφαλούς ρυμούλκησης των δεξαμενοπλοίων και εν γένει των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, κάτι που πιστοποιεί το επίπεδο ασφάλειας που διαμορφώνεται.
“Ο Κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θεσπίζοντας τις ελάχιστες προδιαγραφές πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, επιλύει σημαντικά το ζήτημα πυρόσβεσης που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα των οποίων δεν διαθέτουν ικανό και επαρκές δίκτυο πυρόσβεσης τόσο για τις εγκαταστάσεις τους όσο και για τα πλοία που καταπλέουν σε αυτές. Επίσης, η απαίτηση χρήσης ισχυρότερων σε ελκτική δύναμη ρυμουλκών ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα καθώς μειώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός ρυμουλκών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων, σε σύγκριση με τον εν’ ισχύ Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης Νο 69.” υπογραμμίζει σε δήλωσή του, με αφορμή τις αποφάσεις του Ο.Λ.Θ. Α.Ε., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι η Ένωση παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων.
“Το Π.Δ. και ο κανονισμός, που πρώτος θέτει σε τροχιά ο Ο.Λ.Θ., αποτελεί βήμα εκσυγχρονισμού για τη λιμενική μας βιομηχανία και δίνει ορίζοντα ορθολογικής ανάπτυξης στον κλάδο ρυμούλκησης. Πρόκειται για μονόδρομο που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι Λιμενικοί Οργανισμοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.” καταλήγει ο κ. Ξηραδάκης τονίζοντας την ανάγκη για καθολική προσαρμογή των εμπλεκομένων επιχειρηματιών αλλά και των λιμένων, στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση