Πάνω από 80 εκατ. ευρώ επενδύσεις σχεδιάζει η Lamda Marinas Investments για τις τρεις μαρίνες που ελέγχει, τις μαρίνες Φλοίσβου, Αγίου Κοσμά και μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα, που πλειοδότησε πρόσφατα σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, όμως εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Παράλληλα η εταιρεία εξετάζει περαιτέρω επέκταση της με την απόκτηση νέων μαρίνων, η την ανάληψη της διαχείρισης άλλων και στο βάθος βλέπει χρηματιστήριο.
Ειδικά για τη μαρίνα Φλοίσβου το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση δικτύου 5G και οπτικής ίνας σε όλες τις προβλήτες, την εγκατάσταση δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας, όπως ανέφερε ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της Lamda Marinas Investments, στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών λειτουργίας της μαρίνας Φλοίσβου.
Η μεγάλη ευκαιρία για τις μαρίνες: Έρχονται νέες επενδύσεις για την αναβάθμισή τους
Το Ταμείο Ανάκαμψης
Η Μαρίνα Φλοίσβου σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη θα επιδιώξει να χρηματοδοτηθεί για μέρος των επενδύσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης που προσβλέπει 139 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων. Όμως και χωρίς το Ταμείο τις επενδύσεις θα τις κάνουμε είπε ο κ. Κατσικάδης.
Απαντώντας σε ερώτηση του ot.gr ο κ. Κατσικάδης ανέφερε ότι η Μαρίνα Φλοίσβου το 2023 θα κλείσει με έσοδα ύψους 22 εκατ. ευρώ, έναντι 20 εκατ. ευρώ περίπου το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας προβλέπονται στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Όπως διευκρίνισε η μαρίνα καταγράφει υψηλή ζήτηση και έχει πιάσει «ταβάνι». Είναι δύσκολο να αυξηθούν περαιτέρω τα έσοδα εκτός εάν απλουστευθεί το θεσμικό πλαίσιο ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις μαρίνες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να τοποθετούν πλωτές προβλήτες και να εξυπηρετούν μικρά σκάφη εσωτερικά, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα. Αντιθέτως προβλέπονται οι πλωτές προβλήτες εκτός των μαρίνων.
H Lamda Marinas Investments, 100% θυγατρική της Lamda Development, έχει υπό τη διαχείρισή της τη μαρίνα του Φλοίσβου και του Αγίου Κοσμά, ενώ έχει αναδειχθεί Προτιμητέος Επενδυτής στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την υπο-παραχώρηση για περίοδο 40 ετών του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα.
Το συνολικό τίμημα
Το συνολικό τίμημα που θα καταβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την περίοδο 40 ετών θα ξεπεράσει τα €89εκ. Η επένδυση για την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα €50εκ.
Το έργο, σύμφωνα με την ισχύουσα χωροθέτηση, περιλαμβάνει την κατασκευή μαρίνας υψηλών προδιαγραφών 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις οικοδομήσιμης επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης. Το οριστικό master plan του έργου θα ολοκληρωθεί κατά τη φάση σχεδιασμού και θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς.
Η μαρίνα Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού και περίπου στις μισές θέσεις δύνανται να δέσουν mega yachts άνω των 30 μέτρων. Στη μαρίνα, η οποία έχει χερσαία έκταση 90,228 τ.μ. και θαλάσσια έκταση 254,000 τ.μ. και διαθέτει 27 εμπορικούς χώρους, έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα από τον όμιλο της Lamda Development 56,6 εκατ. ευρώ.
Από την έναρξη της λειτουργίας της το 2003 έως το 2023, έχει καταβάλλει 41,37 εκατ. ευρώ σε φόρους (ΦΠΑ, φόρος μισθωτών υπηρεσιών, φόρος εισοδήματος κ.λπ.) ενώ σε 106,56 εκατ. ευρώ ανέρχονται τα καταβληθέντα μισθώματα προς την ΕΤΑΔ. Επιπλέον 1,8 εκατ. ευρώ είναι τα οφέλη για τον δήμο Παλαιού Φαλήρου (σύμβαση, δημοτικά τέλη).
Οι δαπάνες στην τοπική κοινωνία ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ η αξία των δράσεων κοινωνικής συνεισφοράς εκτιμάται σε 1,2 εκατ. ευρώ. Στη μαρίνα απασχολούνται 1.500 άτομα καθημερινά (προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων, πληρώματα, συνέργεια, προμηθευτές κ.ά.)
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα