Οι χρήστες στο TikTok προτείνουν να αγοράζουμε τα δώρα των Χριστουγέννων μήνες νωρίτερα. Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουν, θα τη βγάλουμε… τσάμπα τον Δεκέμβριο.
Λίγο-πολύ, δηλαδή, τα «κοριτσίστικα μαθηματικά» ή «Girl Math» βρίσκουν την εφαρμογή τους στην περίοδο των γιορτών και στις νέες συνήθειες των καταναλωτών προκειμένου να τα φέρουν βόλτα υπό συνθήκες αυξημένης ακριβείας.
Χριστούγεννα: Εντείνονται οι έλεγχοι στη αγορά – Προσιτές τιμές αναζητούν οι καταναλωτές
Το «Girl Math» είναι μια viral τάση του TikTok στη διαχείριση των οικονομικών, στο πλαίσιο της οποίας προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι γυναίκες αγοραστές εξορθολογίζουν τον τρόπο με τον οποίο προγραμματίζουν τις δαπάνες τους, συχνά, δε, για να δικαιολογήσουν και αγορές που απλώς τους φτιάχνουν τη διάθεση.
Αυτές τις γιορτές, η επιστροφή της τάσης μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να νιώθουν πίεση στο πορτοφόλι τους, αλλά δεν μπορούν να σταματήσουν να ψωνίζουν.
Έναρξη εορταστικών αγορών 2023
Ενώ ο πληθωρισμός έχει σταθεροποιηθεί, οι τιμές παραμένουν υψηλές, ενώ οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν.
Σύμφωνα με μελέτη της Bankrate, πάνω από τους μισούς καταναλωτές λένε ότι αισθάνονται οικονομικά επιβαρυμένοι αυτή την περίοδο των γιορτών.
Παρόλα αυτά, νιώθουν ότι θέλουν «να γιορτάσουν σωστά» αυτή την περίοδο, είπε στο CNBC ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities.
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι οι καταναλωτές μπορεί να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους με τη θεωρία «Girl Math» μέχρι την εποχή των δώρων για να εξορθολογίσουν τις αγορές τους εν μέσω αυξανόμενου κόστους.
Για παράδειγμα, η έκπτωση 40% σε ένα προϊόν 100 δολαρίων εξοικονομεί 40 δολάρια στον καταναλωτή, ο οποίος θα το αγοράσει καιρό πριν από τις γιορτές, σε περίοδο εκπτώσεων, εξηγεί η Melissa Lee, οικονομική σύμβουλος.
Στην πραγματικότητα, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν νωρίτερα από το 2022 και αναμένεται να τελειώσουν στο τέλος του χρόνου, σύμφωνα με την McKinsey.
Φέτος, στις ΗΠΑ, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν πριν από το Halloween – το 50% των καταναλωτών ξεκίνησε τον Οκτώβριο ή νωρίτερα, και 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.
Οι καταναλωτές δήλωσαν, επίσης, ότι προτιμούν να κάνουν αγορές σε διάστημα δύο μηνών παρά ταυτόχρονα και άρχισαν την έρευνα αγοράς νωρίτερα εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών.
Ενδεικτικό είναι ότι οι διαδικτυακές αγορές πριν από τις διακοπές έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο — περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.
Οι δαπάνες για τις γιορτές αναμένεται επίσης να αυξηθούν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τα 966,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με πρόβλεψη της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής.
Οι βασικές λιανικές πωλήσεις του Νοεμβρίου – εξαιρουμένων των εστιατορίων, των αυτοκινήτων και της βενζίνης – αυξήθηκαν κατά 0,73% σε μηνιαία βάση και 4,17% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το CNBC/NRF Retail Monitor.
Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές υπολογίζουν ότι έχουν να κάνουν ακόμη πολλά ψώνια.
Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων, αναμένοντας ότι οι προσφορές θα είναι καλύτερες από αυτές της Black Friday και της Cyber Monday στα τέλη Νοεμβρίου.
Ποιος ξοδεύει περισσότερα;
Μετά από ένα καλοκαίρι με αυξημένα έξοδα, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να υποχωρούν τον χειμώνα.
Οι γυναίκες έδωσαν ώθηση στην οικονομία με τη «ρεκόρ» συμμετοχή τους σε ταινίες και συναυλίες το καλοκαίρι – μια τάση που πιθανότατα θα διαρκέσει, σύμφωνα με έρευνα της PwC.
Αναμένεται μάλιστα να ξοδέψουν 11% περισσότερα φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες.
Για όσους σπεύσουν να σχολιάσουν αρνητικά εις βάρος των γυναικών, η αύξηση των δαπανών από τις γυναίκες δεν είναι σώνει και καλά αντανάκλαση… επιπόλαιων δαπανών. Αντίθετα, αποκαλύπτει τη στρατηγική προσέγγιση των γυναικών να διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.
Ακολουθώντας την τακτική των κοριτσίστικων μαθηματικών, οι γυναίκες φαίνεται να δείχνουν μικρότερο ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις με stickers, αλλά ενδιαφέρονται περισσότερο για την αξία, τις δωρεάν επιστροφές, τη αποστολή και την ευκολία των αγορών τους, έδειξε η έκθεση της PwC.
Και, βέβαια, η διαπίστωση ότι οι νέοι γονείς διακρίνονται ως εξέχουσα καταναλωτική κατηγορία, δεν εκπλήσσει κανέναν.
«Οι νεαροί ενήλικες είναι στα χρόνια της πρώτης κατανάλωσης, και ειδικά όταν έχουν μικρά παιδιά, αποτελούν μια μεγάλη ομάδα αγοραστών την περίοδο των γιορτών», είπε χαρακτηριστικά στο CNBC ο Ted Rossman, ανώτερος αναλυτής του κλάδου στην Bankrate.
Ο αναλυτής σημείωσε ότι οι οικογένειες με μικρά παιδιά είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε εκπτώσεις αυτή την εορταστική περίοδο – μια έκθεση της Bankrate έδειξε ότι το 49% των γονέων με παιδιά κάτω των 18 ετών συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το 28% των καταναλωτών χωρίς παιδιά.
Latest News
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία