Ορισμένες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα, ακόμη και όταν άλλες επιστρέφουν μετά την επιχείρηση ασφαλείας που οργάνωσαν οι ΗΠΑ για την προστασία της περιοχής, γεγονός που υπογραμμίζει το πόσο εύθραυστη παραμένει η κατάσταση σε μια από τις πιο κομβικές εμπορικές αρτηρίες του κόσμου.
Εκπρόσωποι των Hapag-Lloyd και Evergreen Line, του βραχίονα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Evergreen Group, δήλωσαν στο CNN προ ημερών ότι θα συνεχίσουν να επαναδρομολογούν τα πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, όπως και η MSC.
«Αυτή τη στιγμή εξακολουθούμε να θεωρούμε την κατάσταση πολύ επικίνδυνη για να περάσουν από εκεί τα πλοία μας», δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής Hapag-Lloyd. «Αξιολογούμε συνεχώς την κατάσταση και σχεδιάζουμε μια επόμενη αναθεώρηση».
Containerships: 9 στα 10 αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω των Χούθι
Σε μια επόμενη ενημέρωση την Παρασκευή, η Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να εκτρέπει τα πλοία της ώστε να αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Evergreen Line παρέπεμψε το CNN σε μια δήλωση της 18ης Δεκεμβρίου στην οποία η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι έχει δώσει εντολή στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της να αναστείλουν την πορεία τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας «μέχρι νεωτέρας».
Η προσέγγιση των δύο εταιρειών διαφέρει από εκείνη άλλων εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες έχουν ξαναρχίσει τη διέλευση των πλοίων τους στην κρίσιμη πλωτή οδό παρά τις συνεχιζόμενες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία από μαχητές Χούτι. Οι αντάρτες που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν δηλώσει ότι οι επιθέσεις που εκδηλώνουν είναι απάντηση στο Ισραήλ για τη στρατιωτική του εκστρατεία κατά της Χαμάς στη Γάζα.
Η Maersk επιστρέφει στην Ερυθρά Θάλασσα
Η δανική ναυτιλιακή Maersk ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή ότι θα ξαναρχίσει τη διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν προς τα νοτιοανατολικά της μετά την ίδρυση διεθνούς ναυτικής αποστολής υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στην περιοχή.
Mάλιστα η Maersk χαρακτήρισε την επιχείρηση που οργανώθηκε από τις ΗΠΑ ως «τα πιο ευπρόσδεκτα νέα για ολόκληρη τη βιομηχανία και τη λειτουργικότητα του παγκόσμιου εμπορίου».
Η γαλλική εταιρεία CMA CGM δήλωσε την Τρίτη ότι ορισμένα από τα πλοία της διέσχισαν την Ερυθρά Θάλασσα τις τελευταίες ημέρες «με βάση μια εις βάθος αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας».
«Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε σχέδια για τη σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ», πρόσθεσε η εταιρεία, αναφερόμενη στη στενή πλωτή οδό που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο και συνήθως μεταφέρει έως και το 30% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, η συνεχιζόμενη ανασφάλεια στην περιοχή επιβεβαιώθηκε την Τρίτη, όταν ένα σκάφος που ανήκε στον κολοσσό ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων MSC δέχτηκε επίθεση ενώ έπλεε από τη Σαουδική Αραβία προς το Πακιστάν.
«Πρώτη προτεραιότητά μας παραμένει η προστασία της ζωής και της ασφάλειας των ναυτικών μας και μέχρι να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους, η MSC θα συνεχίσει να επαναδρομολογεί τα πλοία που έχουν κάνει κράτηση για διέλευση στο Σουέζ μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας», ανέφερε η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωσή της.
Latest News
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης