Με την ακρίβεια σε τρόφιμα, βασικά είδη καθημερινής ανάγκης και υπηρεσίες να συνεχίζει να «πληγώνει» τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η αγορά της λιανικής προετοιμάζεται για τις χειμερινές εκπτώσεις που ξεκινάνε από την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024.
Αν και η αύξηση του τζίρου στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου ήταν κυρίως πληθωριστική, οι επιχειρηματίες ελπίζουν ότι ο εφετινός εκπτωτικός τζίρος θα τους ανταμείψει και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Κι αυτό γιατί θέλουν αφενός να καλύψουν τις απώλειες του Οκτωβρίου και παράλληλα να ξεστοκάρουν τα χειμερινά προϊόντα, που αρχίζουν να σωρεύονται λόγω του φρένου που πάτησαν οι καταναλωτές υπό την πίεση του πληθωρισμού, αλλά και εξαιτίας του καλού καιρού.
Στόχος είναι αυτή την εκπτωτική περίοδο να προσεγγιστεί ο προ κορωνοϊού τζίρος των 5,5 δισ. ευρώ. Εάν οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου εν μέσω συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων έχουν ρεαλιστική βάση μένει να φανεί στην πράξη.
«Χειμωνιάτικες προσφορές» πριν τις εκπτώσεις
Μάλιστα για να βάλουν τους καταναλωτές στο κλίμα, πολλές επιχειρήσεις έχουν λανσάρει «χειμωνιάτικες προσφορές» για ηλεκτρονικά ψώνια και όχι μόνο μία εβδομάδα πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων.
Ήδη από το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι έχουν πάρει θέση μάχης, προσφέροντας κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 50%. Όμως, στο ίδιο τέμπο κινούνται και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως όσες συμμετέχουν σε marketplaces.
Μεταξύ αυτών η H&M, ο όμιλος Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti), η Attrativo, η BSB, η Toi&Moi, η Pink Woman κ.ά.
Την ίδια ώρα online προσφορές με μειωμένες τιμές έως 50% έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως η Intersport, η Cosmos Sport, η Zakcret, η JD Sports, κ.λπ.
Με επιλεγμένες προσφορές και προγράμματα δόσεων επιδιώκουν να αναθερμάνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως οι Κωτσόβολος, Public, Πλαίσιο κ.ά., καθώς και οι εταιρείες που εμπορεύονται είδη σπιτιού.
Επιπλέον, πολυκαταστήματα και αλυσίδες καλλυντικών προσφέρουν από τώρα ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» για ορισμένα από τα προϊόντα τους.
Ανοιχτά και Κυριακές
Σημειώνεται ότι στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων τα καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσουν τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11:00 π.μ. έως τις 20:00. Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου, οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στα τέλη του Φεβρουαρίου.
Οι κανόνες για τους καταναλωτές για να μην πέσουν θύματα «προσφορών»
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει δώσει στη δημοσιότητα τους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
– Να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσετε να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Latest News
Ανεβάζει τον πήχη για τα κέρδη εξαμήνου η Tbi Bank
Οι μέτοχοι της Tbi bank αποφάσισαν να κεφαλαιοποιήσουν τα καθαρά κέρδη του α' εξαμήνου του 2024 για να υποστηρίξουν τη μελλοντική ανάπτυξη
Στο 71,46% υποχώρησε η συμμετοχή της Viohalco στη Cenergy Holdings
Απο το ποσοστό 79,78%, που είχε η Viohalco πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου
Στην GLS το 20% της ACS έναντι 20 εκατ. αποφάσισε η Quest
Σε ανακοίνωσή της η Quest Συμμετοχών έκανε γνωστή την υπογραφή συμφωνίας με την General Logistics Systems - Τι προβλέπει η option αγοράς
Η ελληνική startup Brite Solar εντάσσεται στο κλαμπ των επίδοξων μονόκερων
Η Brite Solar ανακοινώθηκε σήμερα ότι εντάσσεται στο EIC Scaling Club, το οποίο στοχεύει να μετατρέψει το 20% των μελών του σε μονόκερους
Η Κομισιόν εγκαινιάζει το δίκτυο έμπιστων επενδυτών
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει 71 επενδυτές από όλη την Ευρώπη
Η Public αναβαθμίζει και επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της
Η Public Group δημιουργεί 2 νέα μεγάλα καταστήματα σε Αττική και Κρήτη εντός του 2024 - Οικιακές Συσκευές σε 47 από τα 62 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο
Κυβερνοασφάλεια: Ένα στοίχημα που καμία εταιρεία δεν έχει περιθώριο να χάσει
Οκτώβριος, Μήνας Ευαισθητοποίησης Cybersecurity: Θέμα στρατηγικής για κάθε επιχείρηση η προστασία από online απειλές
Σε αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών η Intrakat - Κανένα deal μέχρι τώρα
Τι απαντά η Intrakat σε ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, αναφορικά με δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου
Επέστρεψε στο... ταμπλό η Attica Bank - Το σύστημα μπορεί να δέχεται εντολές
H μετοχή της Attica Bank τέθηκε σε αναστολή, μετά τις υπερβολικές διακυμάνσεις που υπήρξαν κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσής της
Πλαστικά Θράκης - Coffeeco Upcycle θα μετατρέπουν τα απόβλητα καφέ σε πρώτες ύλες
Τα Πλαστικά Θράκης και η Coffeeco Upcycle επιδιώκουν να αναπτύξουν βιώσιμα προϊόντα μέσω της πλατφόρμας In the Loop