
Ποιες εταιρείες συνεχίζουν να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ; Ποιες διαδρομές ακολουθούν τα πλοία που δεν περνούν πλέον από την κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι;
Πετρέλαιο: Αλμα 2% στις τιμές με το «καλημέρα» του 2024 – Φοβίζει η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα
Με το θερμόμετρο να ανεβαίνει επικίνδυνα στην περιοχή, λόγω και της ανάπτυξης της υπό τις ΗΠΑ ναυτικής δύναμης, ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές επιλέγουν τη διαδρομή μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Το Reuters συγκέντρωσε και παρουσιάζει τις αποφάσεις που έχουν λάβει κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες.
C.H. ROBINSON
Ο παγκόσμιος όμιλος logistics δήλωσε στις 22 Δεκεμβρίου ότι είχε αναδρομολογήσει περισσότερα από 25 πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και ότι ο αριθμός αυτός πιθανότατα θα αυξηθεί.
«Τα κενά δρομολόγια και οι αυξήσεις των ναύλων αναμένεται να συνεχιστούν σε πολλές γραμμές μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024», πρόσθεσε.
CMA CGM
Ο γαλλικός ναυτιλιακός όμιλος σχεδιάζει σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, όπως ανακοίνωσε στις 26 Δεκεμβρίου. «Η απόφαση αυτή βασίζεται σε μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας και στη δέσμευσή μας για την ασφάλεια και την προστασία των ναυτικών μας», ανέφερε η CMA CGM σε ανακοίνωσή της.
Η εταιρεία είχε προηγουμένως ανακατευθύνει αρκετά πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Πάντως η εταιρεία αυξάνει τις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη συγκεκριμένη διαδρομή έως και κατά 100% από τις 15 Ιανουαρίου.
EURONAV
Η βελγική εταιρεία πετρελαιοφόρων ανακοίνωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεωτέρας.
EVERGREEN
Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανακοίνωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια προς λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας θα πλεύσουν σε ασφαλή κοντινά ύδατα και θα περιμένουν περαιτέρω ειδοποίηση, ενώ τα πλοία που ήταν προγραμματισμένο να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα θα επαναδρομολογηθούν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Επίσης, σταμάτησε προσωρινά να δέχεται ισραηλινά φορτία.
FRONTLINE
Ο όμιλος πετρελαιοφόρων με έδρα τη Νορβηγία ανακοίνωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία του θα αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν.
GRAM CAR CARRIERS
Η νορβηγική εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά οχημάτων, ανέφερε στις 21 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της έλαβαν σήμα να μη διασχίσουν την Ερυθρά Θάλασσα.
HAPAG-LLOYD
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε στις 2 Ιανουαρίου ότι αποφάσισε να συνεχίσει να αποφεύγει την Ερυθρά Θάλασσα, εκτρέποντας αντ’ αυτού τα πλοία της προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, τουλάχιστον μέχρι τις 9 Ιανουαρίου, οπότε και θα αξιολογήσει εκ νέου την κατάσταση.
Πλοίο της εταιρείας επλήγη στις 15 Δεκεμβρίου, χωρίς να σημειωθεί τραυματισμός μέλους του πληρώματος.
HMM
Η νοτιοκορεατική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε στις 19 Δεκεμβρίου ότι έδωσε εντολή στους πλοιάρχους να αλλάξουν πορεία και να πλεύσουν προς την Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
HOEGH AUTOLINERS
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε στις 20 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αφού η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε τον συναγερμό της για το νότιο τμήμα της θάλασσας στο υψηλότερο επίπεδο.
Klaveness Combination Carriers
Η εταιρεία που έχει ως έδρα τη Νορβηγία ανέφερε στις 28 Δεκεμβρίου ότι είναι απίθανο να δρομολογήσει κάποιο από τα πλοία της στην Ερυθρά Θάλασσα, εκτός εάν βελτιωθεί η κατάσταση.
MAERSK
Ο δανέζικος ναυτιλιακός όμιλος ανακοίνωσε στις 31 Δεκεμβρίου ότι διακόπτει όλα τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα για 48 ώρες μετά την επίθεση μαχητών των Χούτι στο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk Hangzhou.
Την Πρωτοχρονιά η εταιρεία ετοιμαζόταν να στείλει περισσότερα από 30 πλοία μέσω της διώρυγας του Σουέζ τις επόμενες ημέρες, ενώ άλλα 17 καράβια τέθηκαν σε αναμονή.
Η εταιρεία αναμενόταν να επικαιροποιήσει τα σχέδιά της στις 2 Ιανουαρίου.
MSC
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) ανέφερε στις 16 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της δεν θα διέρχονταν από τη διώρυγα του Σουέζ, ενώ ορισμένα έχουν ήδη δρομολογηθεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, μία ημέρα μετά την εκτόξευση δύο βαλλιστικών πυραύλων εναντίον ενός από τα πλοία της.
OCEAN NETWORK EXPRESS
Η Ocean Network Express (ONE), μια κοινοπραξία μεταξύ των ιαπωνικών Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui O.S.K. Lines και Nippon Yusen, ανέφερε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα επαναδρομολογήσει τα πλοία μακριά της από την Ερυθρά Θάλασσα προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή θα διακόψει προσωρινά τα ταξίδια και τα πλοία της θα μετακινηθούν σε ασφαλείς περιοχές.
OOCL
Ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων με έδρα το Χονγκ Κονγκ ακαοίνωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι είχε δώσει εντολή στα πλοία του είτε να αλλάξουν τη διαδρομή τους πλέοντας μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα είτε να αναστείλουν τα δρομολόγιά τους. Η εταιρεία, που ανήκει στην Orient Overseas (International) Ltd, σταμάτησε επίσης να δέχεται φορτία από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.
WALLENIUS WILHELMSEN
Ο νορβηγικός ναυτιλιακός όμιλος δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεωτέρας. Ο επαναπρογραμματισμός των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα προσθέσει 1-2 εβδομάδες στη διάρκεια του ταξιδιού, δήλωσε.
YANG MING MARINE TRANSPORT
Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέφερε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα εκτρέψει τα πλοία που πλέουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για τις επόμενες δύο εβδομάδες.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα