Τουλάχιστον έξι ακόμη πετρελαιοφόρα έπλευσαν μακριά από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα τη Δευτέρα, λόγω της κλιμάκωσης της έντασης στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία μετά τα πλήγματα δυτικών χωρών υπό τις ΗΠΑ κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη.
Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί ο Μπάιντεν διέταξε τώρα την επίθεση κατά των Χούθι στην Υεμένη;
Όπως αναφέρει το Reuters, μετά τα πλήγματα οι υπό τις ΗΠΑ Συνδυασμένες Στρατιωτικές Δυνάμεις (CMF) που εδρεύουν στο Μπαχρέιν προειδοποίησαν όλα τα πλοία να αποφύγουν το στενό Bab al-Mandab στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας για αρκετές ημέρες, αρχής γενομένης από την Παρασκευή.
Επιδείνωση της κατάστασης
Πριν από τα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στην Υεμένη ήταν κυρίως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέφευγαν την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ η κίνηση των πετρελαιοφόρων παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τον Δεκέμβριο.
Αλλά μετά την προειδοποίηση του δυτικού συνασπισμού, ένας αυξανόμενος αριθμός πετρελαιοφόρων αποφεύγει την περιοχή, αυξάνοντας το ενδεχόμενο διαταραχών στον εφοδιασμό πετρελαίου από ανατολή προς δύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο, τα δεξαμενόπλοια Torm Innovation, Proteus Harvonne και Alfios I απομακρύνθηκαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να πραγματοποιήσουν την κατά πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Την ίδια ρότα ακολουθούν επίσης τα Pacific Julia και STI Topaz.
Το πλοίο Octa Lune πραγματοποίησε στροφή στο βόρειο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας στις 12 Ιανουαρίου και επέστρεψε στη Μεσόγειο με φορτίο νάφθας με προορισμό την Ταϊβάν.
Έως και τρεις εβδομάδες μεγαλύτερη η διαδρομή μέσω ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας
Σημειώνεται ότι ο περίπλους της Αφρικής μπορεί να επιμηκύνει τον χρόνο πλεύσης προς την Ευρώπη κατά τα ακόμα και τρεις εβδομάδες.
Θεωρείται δε πιθανό ο αριθμός των πλοίων που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα να αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda