Συνεχίζεται η μάχη χαρακωμάτων μεταξύ των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και μεγάλων brands στις σάλες των σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να μετακινούνται από τη μία στην άλλη κατηγορία αναζητώντας τρόπους να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη ακρίβεια που στο 11μηνο του 2023 «έτρεξε» με 7,2% όσον αφορά την τιμή ανά μονάδα προϊόντος.
Με βάση τα στοιχεία του market view της Circana (πρώην IRI) ο τζίρος των private label προϊόντων αναπτύσσεται για την περίοδο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 με 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Όσον αφορά το μερίδιο των προϊόντων με επωνυμία των σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και 24,3% το 2020.
Μάλιστα στην κατηγορία των τροφίμων το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει ελαφρώς αυξηθεί το 11μηνο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%.
Από την πλευρά της οργανωμένης λιανικής στελέχη μεγάλων σούπερ μάρκετ που μίλησαν στον ΟΤ αναφέρουν ότι ναι μεν η κατηγορία των private label προϊόντων διατηρεί τα κέρδη της στο καλάθι του καταναλωτή, αλλά τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μια σταθερότητα ως προς το ράλι που κατέγραφε τους πρώτους μήνες του 2023.
Την ίδια ώρα τα επώνυμα προϊόντα «αντεπιτίθενται» αυξάνοντας την ένταση των προσφορών στο ράφι, με τα τρόφιμα και τα προϊόντα νοικοκυριού να πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες.
Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αυξήθηκε η κατανάλωση παρά την ακρίβεια
Παρά την αύξηση των τιμών, οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 2,2% όταν ο όγκος πωλήσεων το 2022 είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει 2%.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 8,188 δισ. ευρώ έναντι 7,477 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένες κατά 9,5%, εκ των οποίων 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφοντα στα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακ με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%).
Σχετικά με τις πωλήσεις σε τεμάχια, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε 9 κατηγορίες από τις 11 που εξετάζονται στην έρευνα.
Πιο αναλυτικά αύξηση στον όγκο πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (2,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).
Latest News
Τάκης Θεοδωρικάκος: Παραγωγικές επενδύσεις 3 δισ. ευρώ από το Υπουργείο Ανάπτυξης
«Πιο παραγωγική Ελλάδα, λιγότεροι φόροι, καλύτερα εισοδήματα», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά την διάρκεια της συζήτησης ψήφισης του προϋπολογισμού
ΤΑΙΠΕΔ: Επαναπιστοποιήσεις από την TUV AUSTRIA Hellas – Σε τι αφορούν
Η επαναπιστοποίηση του Ταμείου αφορά στο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ISO 9001:2015), το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών (ISO 27001:2022) και τη Διαχείριση Κατά Της Δωροδοκίας (ISO 37001:2016)
Φυλακές Κορυδαλλού: Πιο κοντά στον Ασπρόπυργο με Προεδρικό Διάταγμα
Τι προβλέπει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που συνέταξε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Πώς κινούνται οι τιμές στα εμπορικά ακίνητα - Οι hot περιοχές [πίνακες]
Σύμφωνα με την έρευνα της Spitogatos, νέες περιοχές όπως το Περιστέρι και η Καλλιθέα κινήθηκαν ανοδικά στην αναζήτηση για ακίνητα
Νέα διοικητική επιτροπή στο ΒΕΑ
Μετά την πρώτη συνεδρίασή της, η Διοικητική Επιτροπή συγκροτήθηκε σε σώμα και έγινε η εκλογή των μελών της, στα αξιώματα
Τι κερδίζουν επενδυτές και οικονομία από την αναβάθμιση του ΧΑ
Τα οφέλη που θα «ξεκλειδώσει» η επιστροφή στις ανεπτυγμένες αγορές – Ο Πατέλης προανήγγειλε νομοσχέδιο για την ανάπτυξη της κεφαλαιαγοράς
Μπόνους δόμησης: Τι αλλαγές φέρνει η απόφαση του ΣτΕ – Οι πρώτες αντιδράσεις
Μέσω του πολεοδομικού σχεδιασμού η επαναφορά των «μπόνους» δόμησης, λέει ο Σκυλακάκης - Ποιες οικοδομικές άδειες ακυρώνονται
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Οι Αμερικανοί ψηφίζουν Ελλάδα για εξοχικά - Άνοδος 400% στις πωλήσεις μετά τις εκλογές
Το 2024 υπήρχε χρονιά ρεκόρ ενδιαφέροντος των Αμερικανών για εξοχικά στην Ελλάδα
Βουλή: Ανέβηκαν οι τόνοι με το «καλημέρα» στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό
«Πυρ ομαδόν» κατά της κυβέρνησης από τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατά την πρώτη ημέρα της συζήτησης του προϋπολογισμού στη Βουλή