Συνεχίζεται η μάχη χαρακωμάτων μεταξύ των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και μεγάλων brands στις σάλες των σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να μετακινούνται από τη μία στην άλλη κατηγορία αναζητώντας τρόπους να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη ακρίβεια που στο 11μηνο του 2023 «έτρεξε» με 7,2% όσον αφορά την τιμή ανά μονάδα προϊόντος.
Με βάση τα στοιχεία του market view της Circana (πρώην IRI) ο τζίρος των private label προϊόντων αναπτύσσεται για την περίοδο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2023 με 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Όσον αφορά το μερίδιο των προϊόντων με επωνυμία των σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και 24,3% το 2020.
Μάλιστα στην κατηγορία των τροφίμων το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει ελαφρώς αυξηθεί το 11μηνο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%.
Από την πλευρά της οργανωμένης λιανικής στελέχη μεγάλων σούπερ μάρκετ που μίλησαν στον ΟΤ αναφέρουν ότι ναι μεν η κατηγορία των private label προϊόντων διατηρεί τα κέρδη της στο καλάθι του καταναλωτή, αλλά τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μια σταθερότητα ως προς το ράλι που κατέγραφε τους πρώτους μήνες του 2023.
Την ίδια ώρα τα επώνυμα προϊόντα «αντεπιτίθενται» αυξάνοντας την ένταση των προσφορών στο ράφι, με τα τρόφιμα και τα προϊόντα νοικοκυριού να πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες.
Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.
Αυξήθηκε η κατανάλωση παρά την ακρίβεια
Παρά την αύξηση των τιμών, οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 2,2% όταν ο όγκος πωλήσεων το 2022 είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει 2%.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 8,188 δισ. ευρώ έναντι 7,477 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένες κατά 9,5%, εκ των οποίων 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφοντα στα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακ με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%).
Σχετικά με τις πωλήσεις σε τεμάχια, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε 9 κατηγορίες από τις 11 που εξετάζονται στην έρευνα.
Πιο αναλυτικά αύξηση στον όγκο πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (2,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).
Latest News
Η ακρίβεια θεριεύει και η αγοραστική δύναμη μειώνεται – Πώς απαντά η κυβέρνηση
Η ακρίβεια συνεχίζει να αυξάνεται και οι μισθοί συνεχίζουν να μην φτάνουν μέχρι το τέλος του μήνα – Παρά ταύτα η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την μείωση της ανεργίας
Ο «χάρτης» πληρωμών e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ από 29 Απριλίου έως 2 Μαΐου
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και οι πληρωμές
Πότε πληρώνονται τα αναδρομικά του επιδόματος γέννησης σε 58.912 μητέρες
Το επιπλέον ποσό που προκύπτει μετά την αύξηση του επιδόματος γέννησης, καταβάλλεται στις δικαιούχους χωρίς αυτές να υποβάλλουν νέα αίτηση ή προβούν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια
Πόσο τόπο πιάνουν τελικά τα επιδόματα
Οι κοινωνικές ενισχύσεις σε ευάλωτους ύψους 3-4 δισ. ευρώ τον χρόνο μειώνουν τον κίνδυνο φτώχειας στη χώρα μας σχεδόν πέντε φορές λιγότερο από ό,τι οι συντάξεις
Το μήνυμα των αγορών και των οίκων αξιολόγησης για την Ελλάδα
Σε προϋπόθεση για την ανάπτυξη αναδεικνύεται η εφαρμογή μεταρρυθμίσεων σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία
Η ατυχία του να είσαι μισθωτός στην Ελλάδα [γραφήματα]
Η αυξημένη φορολογία, οι εισφορές και η ακρίβεια ψαλιδίζουν το εισόδημα των νοικοκυριών
«Φωτιά» στις τιμές του οβελία βάζει η «μουδιασμένη» κίνηση στην αγορά
Πώς διαμορφώνονται οι τιμές σε κρεοπωλεία, σούπερ μάρκετ, κεντρικές αγορές – Πλήθος καταγγελιών για παράνομες ελληνοποιήσεις αμνοεριφίων
Εκτοξεύονται οι τιμές των καυσίμων – Πού θα φτάσουν
Έως και 2,40 ευρώ το λίτρο στα νησιά – Ενδεικτικά κόστη για τους πιο «hot» πασχαλινούς προορισμούς
Χατζηδάκης: Eνισχύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας
Ο κ. Χατζηδάκης επισκέφτηκε και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και είπε ότι η αποκατάσταση των μεγάλων ζημιών που έχει υποστεί το λιμάνι από τις κακοκαιρίες θα γίνει σε χρονικό διάστημα ενός έτους
Ισχυρές αναπτυξιακές προοπτικές φέρνει το ηλεκτρονικό εμπόριο
Πρόσθετα έσοδα €3 δισ. στον τουρισμό και €1,6 δισ. στο λιανικό εμπόριο από το E-commerce