Ο μέσος αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ ανήλθε σε 560, το 2022, και κατά τη δεκαετία 2012-2022, ο μέσος αριθμός τους αυξήθηκε κατά 14,3% (από 490 σε 560 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους), όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat.

Η Ιταλία είχε τον υψηλότερο αριθμό με 684 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους και ακολούθησαν το Λουξεμβούργο (678), η Φινλανδία (661) και η Κύπρος (658). Aντίθετα, η Λετονία είχε το χαμηλότερο ποσοστό με 414 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, ακολουθούμενη από τη Ρουμανία (417) και την Ουγγαρία (424).

Στην Ελλάδα το 2012 η αναλογία ήταν 478 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους και το 2022 ανήλθε σε 543 αυτοκίνητα, μια αύξηση κατά 15,5%.

Volkswagen: Φέρνει το chatGPT στα compact αυτοκίνητα

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι χώρες της κεντρικής και ανατολικής ΕΕ κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ 2012 και 2022. Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η Ρουμανία κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους (+86,2%, +193 αυτοκίνητα), ακολουθούμενη από την Κροατία (+44,8%, +152), Ουγγαρία (+40,9%, +123), Σλοβακία (+40,1%, +135) και Εσθονία (+39,7%, +181).

Οι τράκτορες αυξήθηκαν κατά 45,2%

Ο μέσος αριθμός τρακτόρων (στα οποία συνδέονται ημιρυμουλκούμενα) ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ ήταν 4,8, έχοντας καταγράψει αύξηση κατά 45,2% από το 2012 έως το 2022 (από 3,3 σε 4,8), αντικατοπτρίζοντας υψηλή ανάπτυξη των εμπορευματικών οδικών μεταφορών.

Εξετάζοντας τον αριθμό των τρακτόρων ανά 1 000 κατοίκους, η Βαλτική και ορισμένες χώρες της κεντρικής και ανατολικής ΕΕ κυριάρχησαν το 2022. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Λιθουανία (κατά μέσο όρο 17,3 οδικοί τράκτορες ανά 1000 κατοίκους), ακολουθούμενη από την Πολωνία (12,9 ), Εσθονία (9,5), Ουγγαρία (9,3) και Ρουμανία (8,8).
Στην άλλη άκρη του φάσματος ήταν η Τσεχία (0,3), η Σουηδία (0,9), η Αυστρία και η Μάλτα (και οι δύο 2,2), η Κύπρος και η Ελλάδα (και οι δύο 2,3).
Τα χαμηλά ποσοστά αυτοκίνησης στην Κύπρο και τη Μάλτα μπορούν να εξηγηθούν από τη νησιωτική τους γεωγραφία και τους επακόλουθους περιορισμούς για τις οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Από το 2012 έως το 2022, 3 χώρες υπερδιπλασίασαν το ποσοστό μηχανοκίνησης τρακτόρων: η Ρουμανία (+127,4%), η Κροατία (+121,5%) και, με ένα συγκριτικά υψηλό ποσοστό ήδη το 2012, η Λιθουανία (+101,8%). Περαιτέρω υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης καταγράφηκαν για την Πολωνία (91,2%) και τη Σλοβενία (82,9%).

Μια αξιοσημείωτη μείωση στο ποσοστό τρακτόρων μεταξύ 2012 και 2022 καταγράφηκε στην Τσεχία (-61,9%). Η μείωση ήταν λιγότερο εμφανής στο Λουξεμβούργο (-15,4%) και τη Μάλτα (-13,0%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή