Με δυναμικό τρόπο τα Χανιά προετοιμάζονται για τη νέα τουριστική περίοδο με τις έως και τώρα ενδείξεις να είναι πολύ αισιόδοξες.
Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του θετικού κλίματος παίζει και η τουριστική προβολή του τόπου που περιλαμβάνει σειρά δράσεων οι οποίες σχεδιάζονται και προωθούνται μέσα από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2024 του δήμου Χανίων.
Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση τα βασικά σημεία της οποίας παρουσιάζει το ΑΠΕ -ΜΠΕ, «τα Χανιά αποτελούν έναν εξαιρετικά ασφαλή, φιλόξενο και ελκυστικό προορισμό που είναι σε θέση να παρέχει πληθώρα επιλογών για τουρισμό εμπειρίας, καλύπτοντας όλο το φάσμα του θεματικού τουρισμού και τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Διαθέτουν ικανοποιητικές υποδομές, που διαρκώς βελτιώνονται με τις προσπάθειες όλων των δημόσιων και ιδιωτικών εμπλεκόμενων φορέων και με τη χρήση των εκάστοτε χρηματοδοτικών εργαλείων».
Ισχυρή δυναμική
Η ισχυρή δυναμική των Χανίων ως τουριστικού προορισμού αποτυπώνεται στα στοιχεία της Fraport για το Αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», σύμφωνα με τα οποία το 2023 διακινήθηκαν 3.648.416 επιβάτες(αύξηση 10.9% σε σχέση με το 2022).
Όπως σχολιάζει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος τουρισμού Νεκτάριος Ψαρουδάκης, «η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος των Χανίων στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών, επιβάλλει το σχεδιασμό κατάλληλων ενεργειών και δράσεων με σκοπό την ανάδειξη των ιδιαίτερων στοιχείων των Χανίων και την προβολή τους, τη βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τουριστικών προϊόντων και τη δημιουργία νέων, καθώς και την προσθήκη νέων αγορών -χωρών προέλευσης. Απαραίτητη προς αυτή την κατεύθυνση είναι η σταθερή και στενή συνεργασία με όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, αλλά και η ανάπτυξη σχέσεων με αντίστοιχους του εξωτερικού καθώς και με την ελληνική ομογένεια, με σκοπό τη διαμόρφωση των ιδανικότερων συνθηκών προστασίας και περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος»
Οι στόχοι του 2024
Για το 2024 βασικός στόχος του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Χανίων είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο ο τουριστικός πλούτος του τόπου προκειμένου να αναπτυχθεί ο θεματικός τουρισμός – τουρισμός εμπειριών, να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και να αυξηθεί η προσέλευση τουριστών υψηλής ποιότητας.
Ειδικές μορφές τουρισμού
Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη και προώθηση των ειδικών μορφών τουρισμού μπορεί να δημιουργήσει προσωποποιημένα προϊόντα καθώς και εξειδικευμένες παροχές και υπηρεσίες που θα στοχεύουν στην ικανοποίηση των επισκεπτών-τουριστών, μέσω αυθεντικών βιωματικών εμπειριών θεματικού τουρισμού, οποιαδήποτε εποχή κι αν επιλέξουν ως προορισμό το Δήμο Χανίων. Σκοπός είναι να επιτευχθεί η αύξηση της ελκυστικότητας και ανταγωνιστικότητας του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος, η βελτίωση της ποιότητας και η αύξηση της ποσότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και εν τέλει η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Βασικοί άξονες αυτής της προσπάθειας είναι η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, του γαστρονομικού τουρισμού, του θρησκευτικού – προσκυνηματικού τουρισμού, του γαμήλιου τουρισμού, του αστικού τουρισμού, του τουρισμού τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών, του συνεδριακού τουρισμού καθώς και του εκπαιδευτικού τουρισμού.
Για την προσέλκυση νέων επισκεπτών σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα διαδικτυακά εργαλεία, η διαφήμιση και προβολή του Δήμου Χανίων, η πραγματοποίηση σεμιναρίων εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων των ανθρώπων του τουρισμού στα Χανιά, η ανάθεση και διεξαγωγή ερευνών και μελετών, η διοργάνωση εκδηλώσεων και φεστιβάλ, οι ξεναγήσεις μέσα στα γεωγραφικά όρια του δήμου, η πληροφοριακή σήμανση αξιοθέατων και μνημείων, η φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων, η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις και η αναζήτηση νέων αγορών.
Οι υποδομές αποτελούν βασικό πυλώνα της όλης προσπάθειας , ενώ δράσεις όπως ο σταθμός αποθήκευσης αποσκευών σε κομβικά σημεία της πόλης, τα τουριστικά περίπτερα, η λειτουργία ΚΕΠ τουρισμού, συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.