Ποιος δεν θυμάται τα ελληνικά «μεγαλεία» της δεκαετίας του 2000 στα Βαλκάνια, όταν οι ελληνικές τράπεζες επεκτείνονταν η μια μετά την άλλη. Ελληνικές επιχειρήσεις κάθε είδους, από αλυσίδες σουπερμάρκετ μέχρι κατασκευαστικές και εταιρείες εστίασης αποκτούσαν θέση στον «φυσικό μας χώρο», όπως λέγαμε τότε, τις χώρες της Βαλκανικής. Ολα αυτά τελείωσαν μαζί με το επίπλαστο οικονομικό θαύμα εκείνης της δεκαετίας, την οποία διαδέχτηκαν η χρεοκοπία και η συρρίκνωση.
Τώρα που τα δύσκολα πέρασαν και ανοίγουμε τα μάτια μας να δούμε πού βρίσκονται οι άλλοι, διαπιστώνουμε ότι οι περισσότεροι βαλκάνιοι γείτονές μας έκαναν βήματα, αλλά όχι τόσο μεγάλα. Μας έχουν ξανά ανάγκη, σχεδόν όσο τους έχουμε και εμείς. Η Βαλκανική Χερσόνησος μετά τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία έχει αποκτήσει ξανά τη σημασία παλαιότερων δεκαετιών. Οι ηγέτες της αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι τώρα είναι η ευκαιρία για την περιοχή. Οσοι βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όπως η Ρουμανία, κυρίως, αλλά και η Βουλγαρία, εκμεταλλεύονται το πλεονέκτημά τους στο μέγιστο. Οι άλλοι τρέχουν να βρεθούν όσο γίνεται πιο κοντά στην Ευρώπη.
Ακόμα και χώρες όπως η Σερβία, που παραδοσιακά «έκλεινε» το μάτι στη Ρωσία, πλέον ψάχνεται αλλού. Αναζητεί ευρωπαϊκή, δυτική κανονικότητα. Πρόσφατα έκανε κάτι που δύσκολα το συναντάς. Ο πρόεδρος της χώρας Αλεξάντερ Βούτσιτς απηύθυνε έκκληση στην Ελλάδα να τη βοηθήσει σε ένα πανάκριβο εγχείρημα που έχει αναλάβει, στον δρόμο για την απεξάρτηση από τη ρωσική επιρροή. Η χώρα έχει αναλάβει μια διοργάνωση αντίστοιχη μιας μίνι Ολυμπιάδας, την έκθεση EXPO 2027, και τρέχει να υλοποιήσει τα έργα. Το δυναμικό της χώρας δεν επαρκεί και απευθύνθηκε στη φίλη χώρα Ελλάδα. Τη Δευτέρα το μεσημέρι βρέθηκε στο Βελιγράδι μια πολυπληθής ελληνική αποστολή επιχειρηματιών και μελών της κυβέρνησης, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με στόχο να διερευνηθεί πώς μπορεί η Ελλάδα να συνδράμει. Οι εταιρείες της να κερδίσουν, η Σερβία να μπορέσει να ανταποκριθεί και ταυτόχρονα να σχεδιαστούν τα δίκτυα που θα φέρουν ακόμα πιο κοντά στους δύο λαούς.
Δίκτυα σιδηροδρομικά και οδικά, αλλά και δίκτυα ενεργειακά, αγωγοί και διασυνδέσεις, που μπορούν να κάνουν αποδοτικότερο αυτό που ήδη γίνεται. Δηλαδή να διευκολυνθούν οι σέρβοι τουρίστες που κατακλύζουν κάθε χρόνο τις παραλίες της Βόρειας Ελλάδας, να βρουν διέξοδο τα σερβικά προϊόντα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και το αντίστροφο, προϊόντα με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια να κατευθυνθούν προς τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Μόνο το «όνειρο» της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Βουδαπέστη, που φαίνεται κλεισμένο και αναφέρθηκε ο πρόεδρος Βούτσιτς, μας αρκεί εμάς τους πονεμένους από τον σιδηρόδρομο Ελληνες. Φανταστείτε απλά ένα μελλοντικό ταξίδι στην Κεντρική Ευρώπη με τρένο υψηλής ταχύτητας.
Η Σερβία είναι μια χώρα πληθυσμιακά λίγο πιο μικρή από την Ελλάδα. Εχει περίπου 7 εκατομμύρια κατοίκους. Είναι παραδοσιακά μια από τις μεγάλες δυνάμεις των Βαλκανίων, ως διάδοχος της πάλαι ποτέ πανίσχυρης Γιουγκοσλαβίας. Είναι όμως και μια χώρα εντυπωσιακά φτωχότερη από την προτελευταία από πλευράς πλούτου στην ΕΕ Ελλάδα. Το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της δεν ξεπερνά τα 70 δισ. ετησίως, όταν της Ελλάδας με 3 εκατομμύρια παραπάνω κατοίκους ξεπερνά τα 230 δισ. ευρώ. Το 2027 έχει βάλει στόχο τα 100 δισ. ευρώ και προσφέρει πολλές ευκαιρίες σε όσους την εμπιστευτούν. Δεν ξέρω αν το καταλάβατε, αλλά το βαλκανικό ταξίδι για τις ελληνικές επιχειρήσεις έχει ήδη ξεκινήσει..
Latest News
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά
Τι αλλάζει στην έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για ρυμουλκούμενα – τρέιλερ
Ποιους αφορά το πεδίο των δικαιούχων της ρύθμισης
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Challenges and Delays in Greece’s Hydrocarbon Exploration
Sources disclose that the petroleum companies holding the concessions are seeking partners to jointly invest and share the costs of exploration and drilling.
Συσκευασίες σταφίδας ανακαλεί ο ΕΦΕΤ
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας του εν λόγω προϊόντος και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Συνεχίζεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά
Σε εξέλιξη είναι η έξοδος των αδειούχων του Πάσχα, με την κίνηση στα λιμάνια να είναι αυξημένη.
Αντιπαραθέσεις στον δρόμο προς την ηγεσία της Κομισιόν
Η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (ΕΛΚ) κλήθηκε να υπεραμυνθεί των πολιτικών της θητείας που φεύγει έχοντας εξ αριστερών της στη σκηνή τον εκπρόσωπο του ακροδεξιού ID Άντερς Βίστισεν
Έκλεισε η πλατφόρμα για την επιστολική ψήφο - Πάνω από 200.000 εγγραφές
Πότε αναμένεται η αποστολή του εκλογικού φακέλου
Γενικά αίθριος καιρός - Θυελλώδεις άνεμοι στο Αιγαίο
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
Επιστροφή πινακίδων οχημάτων από τον Δήμο Αθηναίων λόγω Πάσχα
Οι οδηγοί μπορούν να παραλαμβάνουν τις πινακίδες από τα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων (Αγ. Κωνσταντίνου 14, 1ος όροφος), από τις 09.00 έως τις 15.00.