Το real estate κάνει τη διαφορά στην ελληνική πορεία του γερμανικού ομίλου Robert Bosch, που συνεχίζει να αναπτύσσεται διατηρώντας την ηγετική του θέση στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές.

Από τη μια η εκτίναξη της οικοδομικής δραστηριότητας, τόσο στην κατασκευή νέων κατοικιών όσο και στις ανακαινίσεις, ευνοεί τις οικονομικές επιδόσεις της θυγατρικής του BSH Οικιακές Συσκευές ΑΒΕΕ, γνωστής από τις μάρκες Bosch, Siemens, Pitsos, NEFF και Gaggenau, ενώ από την άλλη, η πρόσφατη πώληση του τεράστιου ακινήτου στον Ρέντη στην αλυσίδα Σκλαβενίτης παρέχει στο group πρόσθετα έσοδα, κλείνοντας ταυτόχρονα μια «εκκρεμότητα», αφού το εργοστάσιο, όπου για 62 χρόνια παράγονταν οι λευκές συσκευές Πίτσος, ήταν ανενεργό από τα τέλη του 2020.

Συνεχίζεται η άνοδος τζίρου και κερδών

Με «φόρα» από το 2022 η BSH, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στην ελληνική αγορά μόνο στο κομμάτι της εμπορίας και της παροχής υπηρεσιών, μιας και η παραγωγή έχει μεταφερθεί σε εργοστάσια του ομίλου σε Πολωνία και Τουρκία, συνέχισε να αναπτύσσεται και το 2023 με βάση τα λεγόμενα της διοίκησής της υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κο Γιάννη Γρατσώνη.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία το 2022 κατάφερε όχι μόνο να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20,52%, φθάνοντας στα 187,85 εκατ. ευρώ, αλλά και να επιστρέψει στα κέρδη στα 7,44 εκατ. ευρώ από ζημιές 209.908 ευρώ το 2021.

Η εταιρεία ελέγχεται κατά 100% από την εταιρεία BSH Finance and Holdings GmbH η οποία εδρεύει στη Γερμανία. Η τελική ελέγχουσα οντότητα είναι η εταιρεία Robert Bosch GmbH.

Τα μερίδια και το ερώτημα του… ψυγείου

Η BSH κατέχει τη θέση του leader στην εγχώρια αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, στεγνωτήρια, φούρνοι, εστίες, απορροφητήρες κ.λπ.) με μερίδια, τα οποία, σύμφωνα με εσωτερικές μετρήσεις, κινούνται όσον αφορά την αξία στο 32-35%.

Το ζήτημα που απασχολεί εφέτος τη διοίκηση της BSH, αλλά και όλους τους υπόλοιπους προμηθευτές είναι τι θα γίνει στην κατηγορία των ψυγείων. Κι αυτό γιατί πέρσι λόγω του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή» πουλήθηκαν περί τις 650.000 νέες συσκευές, φέρνοντας την αγορά πολύ μπροστά. Το ερώτημα λοιπόν είναι όχι πόσο θα «πέσει» εφέτος η κατηγορία, αλλά πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να υπάρξει νέα ισορροπία, όπως επισημαίνεται.

Στις μικροσυσκευές (καφετιέρες, κουζινομηχανές, συσκευές προετοιμασίας πρωινού, μηχανές καφέ κ.ά.) το μερίδιο αγοράς της BSH σε αξία κινείται μεταξύ 18,5% και 20% (στις κατηγορίες που η εταιρεία συμμετέχει). Ωστόσο στις ηλεκτρικές σκούπες το μερίδιο της εταιρείας είναι μεγαλύτερο, καθώς ανέρχεται στο 26-28%.

Ας σημειωθεί ότι στις ηλεκτρικές σκούπες, παρά την εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης των προϊόντων stick, ή αλλιώς σκούπα με κοντάρι, οι πωλήσεις των «παραδοσιακών» μοντέλων δεν έχουν υποχωρήσει. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι επαναφορτιζόμενες σκούπες stick καταγράφουν τεράστια άνοδο που σε σχέση με πέρσι φθάνει το +50%.

Έμφαση στο after sale

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο after sale service, ένας τομέας που καλύπτεται με εσωτερική ομάδα τεχνικών και με εξωτερικούς συνεργάτες. Η εσωτερική ομάδα καλύπτει Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Κύπρο και παράλληλα υπάρχει και ένα δίκτυο 102 εξωτερικών συνεργατών, που καλύπτουν όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Παράλληλα λειτουργεί in house call center που μπορεί να δίνει τις πρώτες διαγνώσεις για τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές.

Σημαντικό είναι επίσης ότι η εταιρεία εγγυάται ανταλλακτικά για 15 χρόνια μετά τη διακοπή παραγωγής κάποιου μοντέλου παρατείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής των προϊόντων, κίνηση συμβατή με τους κανόνες sustainability που εφαρμόζει ο όμιλος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις