Περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια ευρώ, όσο περίπου το ΑΕΠ της Ελλάδας έχει κοστίσει έως σήμερα στη Γερμανία ο πόλεμος στην Ουκρανία, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW).
Ουκρανία: Το δυσβάσταχτο κόστος του πολέμου
«Το οικονομικό κόστος για την Γερμανία έπειτα από δύο χρόνια πολέμου στην Ουκρανία είναι ενδεχομένως σημαντικά μεγαλύτερο από 200 δισεκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ο πρόεδρος του DIW Μαρσέλ Φράτσερ στην «Rheinische Post», όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγώντας ότι κυρίως το υψηλό ενεργειακό κόστος μείωσε την ανάπτυξη κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες για το 2022 και κατά αντίστοιχο ποσοστό το 2023 μέχρι σήμερα. Αυτό, διευκρίνισε ο κ. Φράτσερ, είναι μόνο το «άμεσο οικονομικό κόστος», καθώς θα προέκυπτε επιπλέον επιβάρυνση από τις «κλιμακούμενες γεωπολιτικές και γεωοικονομικές συγκρούσεις, ειδικά με την Κίνα», οι οποίες πλήττουν ιδιαίτερα τις εξαγωγικές εταιρίες.
Πλήττονται περισσότερο οι πιο φτωχοί
Έρευνα του DIW αναφέρει ότι «οι απώλειες για το 2022 ανήλθαν σε 100 δισεκατομμύρια ευρώ και στα 140 δισεκατομμύρια για το 2023», ενώ ο οικονομολόγος του Γερμανικού Οικονομικού Ινστιτούτου της Κολωνίας (IW) Μίχαελ Γκρέμλινγκ επισήμανε ότι κατά τα έτη 2022 και 2023 ήταν ακόμη αισθητές οι συνέπειες της πανδημίας, επομένως δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί η πραγματική οικονομική ζημιά από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε ο κ. Φράτσερ, το κόστος του πολέμου επιδεινώνει ιδιαίτερα την κατάσταση για τα άτομα με χαμηλότερα εισοδήματα, τα οποία πλήττονται περισσότερο από τον υψηλό πληθωρισμό.
Εφιαλτικό σενάριο για πόλεμο ως το 2026
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου για την Παγκόσμια Οικονομία του Κιέλου και του Πανεπιστημίου του Τύμπιγκεν, αν ο πόλεμος συνεχιστεί ως το 2026 οι οικονομικές επιπτώσεις τόσο στην Ουκρανία όσο και σε χώρες που δεν εμπλέκονται άμεσα στη σύγκρουση θα είναι εξαιρετικά σοβαρές. Σύμφωνα με τη μελέτη, σε ένα τέτοιο σενάριο τρίτες χώρες θα έχαναν συνολικά περίπου 260 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική παραγωγή μέσα σε πέντε χρόνια (2022-2026). Τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια αφορούν χώρες της ΕΕ και από αυτά, 15 έως 20 δισεκατομμύρια δολάρια αφορούν τη Γερμανία.
Latest News
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους