Ο γαλλικός ξενοδοχειακός όμιλος Accor βρίσκεται σε συνομιλίες με το επενδυτικό σχήμα Dubai Holding για να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη δύο κρουαζιερόπλοιων υψηλών προδιαγραφών με την επωνυμία Orient Express, περίπου 800 εκατ. ευρώ. Το παραπάνω αποτελεί ακόμη ένα παράδειγμα του ενδιαφέροντος των επενδυτών της Μέσης Ανατολής για τον τομέα των πολυτελών ταξιδιών.
Από τότε που ανακοίνωσε τα σχέδια για τη δρομολόγηση δύο superyachts με το σήμα Orient Express στις αρχές του περασμένου έτους, η Accor αναζητά έναν εταίρο για να χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών που σχετίζονται με τα κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με τη στρατηγική της, ανέφεραν τρεις άνθρωποι στους FT. Η Accor ξεκινά να κατασκευάζει πολυτελή ξενοδοχεία και τρένα με το εμπορικό σήμα Orient Express.
Τουρισμός: Αύξηση 10% στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας παρά την ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα
Συζητήσεις
Έχουν διεξαχθεί συζητήσεις με διάφορες πλευρές, αλλά οι συζητήσεις με τον πολυεθνικό όμιλο Dubai Holding του ηγέτη των Εμιράτων Σεΐχη Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ αλ Μακτούμ βρίσκονται σε πιο προχωρημένο στάδιο, είπαν οι ίδιοι άνθρωποι. Η Dubai Holding, η οποία διαθέτει περιουσιακά στοιχεία αξίας 35 δισ. δολαρίων, είναι ιδιοκτήτρια της αλυσίδας πολυτελών ξενοδοχείων Jumeirah και πέρυσι συμφώνησε με την Accor για την έναρξη λειτουργίας ξενοδοχείων στο εμιράτο. Πάντως, δεν αποκλείεται οι συνομιλίες ακόμη και να ναυαγήσουν, πρόσθεσαν οι ίδιοι άνθρωποι.
Τα δύο σκάφη με την επωνυμία Orient Express κατασκευάζονται από το γαλλικό ναυπηγείο Chantiers de l’Atlantique και αναμένεται να καθελκυστούν στις αρχές του 2026 και στις αρχές του 2027 αντίστοιχα. Το πρώτο σκάφος – το μήκους 220 μέτρων Orient Express Silenseas – διαθέτει μόλις 54 σουίτες, ενώ τα εισιτήρια κοστίζουν έως και 20.000 ευρώ ανά ταξίδι.
Η Dubai Holding θα γίνει ο κύριος ιδιοκτήτης της εταιρείας ακινήτων που βρίσκεται πίσω από τα γιοτ, εάν η συμφωνία προχωρήσει, παρέχοντας στην Accor το πλεονέκτημα της μετακίνησης των περιουσιακών στοιχείων από τον ισολογισμό της, ανέφεραν οι άνθρωποι. Τα κρατικά υποστηριζόμενα κεφάλαια στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία έχουν ρίξει δισεκατομμύρια δολάρια στην πολυτελή φιλοξενία τα τελευταία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Accor και η Dubai Holding αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Η επέκταση
Οποιαδήποτε πιθανή συνεργασία θα μπορούσε να επεκταθεί στα περιουσιακά στοιχεία του ξενοδοχείου Orient Express και των τρένων, σύμφωνα με τους FT. Η Accor αποκαθιστά 17 βαγόνια τρένου που θα οδηγηθούν σε ένα δρομολόγιο με την ονομασία “Orient-Express-Nostalgie-Istanbul”, καθώς και την έναρξη έξι άλλων δρομολογίων τρένων και αρκετών ξενοδοχείων στην Ιταλία υπό το εμπορικό σήμα Orient Express σε συνεργασία με τον όμιλο πολυτελούς φιλοξενίας Arsenale που υποστηρίζεται από την Oaktree Capital.
Τα τελευταία χρόνια η Accor έχει προχωρήσει σε μια πιο πολυτελή ξενοδοχειακή δραστηριότητα. Το τμήμα πολυτελείας και lifestyle του ξενοδοχειακού ομίλου αντιπροσώπευε το 43% των εσόδων του πέρυσι, από 39% το προηγούμενο έτος. Ο όμιλος ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων άνω του 1 δισ. ευρώ για το περασμένο έτος, χάρη στην αύξηση των κερδών από το τμήμα της υψηλής κατηγορίας κατά 82% σε σχέση με το αντίστοιχο τμήμα.
Άνοδος του κλάδου
Ο ξενοδοχειακός όμιλος Ritz-Carlton, που ανήκει στη Marriott, νηολόγησε πέρυσι το δικό του πολυτελές κρουαζιερόπλοιο. Οι διαχειριστές πολυτελών θερέτρων Aman Resorts και Four Seasons έχουν επίσης ανακοινώσει σχέδια για τη νηολόγηση δικών τους κρουαζιερόπλοιων. Η Accor πλήρωσε συνολικά 44 εκατ. ευρώ για να αγοράσει το εμπορικό σήμα Orient Express από την κρατική γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF στο πλαίσιο μιας συμφωνίας του 2017, σύμφωνα με τους FT.
Ο ταξιδιωτικός τομέας συνεχίζει να επωφελείται από τη μεταπανδημική έκρηξη της ζήτησης, παρά τον υψηλό πληθωρισμό. Η παγκόσμια αγορά πολυτελών ταξιδιών αναμένεται να αυξηθεί κατά 45% μεταξύ 2023 και 2028 στα 2 δισ. δολάρια, σύμφωνα με έρευνα αγοράς που επικαλείται η εταιρεία συμβούλων Deloitte. Ο τομέας της κρουαζιέρας πολυτελείας αναπτύσσεται τρεις φορές ταχύτερα από τον κλάδο στο σύνολό του, με στόχο τον διπλασιασμό της μεταφορικής ικανότητάς του έως το 2028, σύμφωνα με έκθεση της Oxford Economics του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Latest News
Δύο τόνους... δολαρίων έστειλε στη Μόσχα ο Άσαντ - 250 εκατ. σε 100δόλαρα
«Το καθεστώς έπρεπε να φέρει χρήματα στο εξωτερικό σε ένα ασφαλές καταφύγιο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την ωραία ζωή»
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα