Επιφυλακτικός απέναντι στις δεσμεύσεις της ΕΕ για αύξηση της παραγωγής όπλων στο μπλοκ, εμφανίζεται ο επικεφαλής της γαλλικής Dassault Aviation, προειδοποιώντας ότι η οικοδόμηση μιας πραγματικής ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες.
Ο Éric Trappier εξέφρασε σκεπτικισμό την Τετάρτη σχετικά με μια πρόσφατη προσπάθεια των Βρυξελλών να επανεκκινήσει την αμυντική βιομηχανία της περιοχής, με κοινά σχέδια χρηματοδότησης και προμηθειών, εν μέσω των προσπαθειών για την κάλυψη των αναγκών της Ουκρανίας σε όπλα.
«Η Ευρώπη πιστεύει ξαφνικά ότι η άμυνα είναι κάτι καλό. . . Χαίρομαι που υπάρχει συνειδητοποίηση. Μεταξύ αυτής της συνειδητοποίησης και της πραγματικότητας της οικοδόμησης μιας ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας θα χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμη και πολλές δεκαετίες», είπε.
Η πρώτη ενιαία ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανική στρατηγική – Οι στόχοι και τα μέτρα
Τα προβλήματα και τα Rafale
Ο Trappier προειδοποίησε ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να έχει την τάση να αγοράζει από την αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ, μάχεται να λειτουργήσει με ευελιξία και έχει χρόνια δουλειάς μπροστά της για να βελτιώσει μια αλυσίδα εφοδιασμού που πλήττεται από πολυετείς περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό, οι οποίες εμπόδισαν τις παραδόσεις της ίδιας της εταιρείας κατασκευής τζετ Rafale το 2023 .
Όπως γράφουν οι Fiancial Times, η Dassault είναι μία από τις ευρωπαϊκές εταιρείες που επωφελήθηκαν από την αντιστροφή των περιουσιακών στοιχείων στους αμυντικούς προϋπολογισμούς παγκοσμίως μετά από χρόνια περικοπών, με τις παραγγελίες της για αεροσκάφη Rafale να συνεχίζουν να αυξάνονται.
Αλλά το μεγαλύτερο μέρος αυτών των παραγγελιών, με εξαίρεση τις μεγάλες παραγγελίες από τη Γαλλία αλλά και την Ελλάδα, προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ , από την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ή την Ινδονησία.
Χώρες συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ολλανδίας επέλεξαν πρόσφατα τα αμερικανικά αεροσκάφη F35 της Lockheed Martin, εν μέρει καθώς είναι ικανά να μεταφέρουν αμερικανικές πυρηνικές βόμβες και είναι συμβατά με τις συμφωνίες κοινής χρήσης όπλων του ΝΑΤΟ.
Αντιδράσεις από τον κλάδο
Ο Trappier δεν ήταν ο μόνος που έριξε κρύο νερό σε ορισμένες από τις φιλοδοξίες της ΕΕ στον τομέα της άμυνας, με εταιρείες όπως η γερμανική εταιρεία κατασκευής πυρομαχικών Rheinmetall να αποδοκιμάζουν επίσης τον αργό ρυθμό λήψης αποφάσεων.
Το στέλεχος είπε ότι η Ευρώπη πρέπει να διασφαλίσει ότι θα διατηρήσει απλές τις διαδικασίες καθώς προσπαθεί να ενισχύσει τη χρηματοδότηση για τη βιομηχανία και να μην δημιουργήσει πιο επαχθείς κανονισμούς.
«Αν κοιτάξεις τις πολεμικές οικονομίες, φτιάχνεις όπλα, όχι κανονισμούς, και έχεις μια οικονομία που βάζει την άμυνα στο επίκεντρο όλων των ασχολιών της», είπε ο Trappier. «Και δεν είμαστε ακόμα εκεί».
Προβλέψεις
Η προειδοποίηση του Trappier ήρθε καθώς η Dassault προέβλεψε περαιτέρω δυσκολίες με τους ευρωπαίους προμηθευτές το 2024, οι οποίες έχουν ήδη επηρεάσει τις παραδόσεις πέρυσι.
Κατέληξε να αποκτήσει 13 Rafales και 26 επιχειρησιακά τζετ Falcon σε σύγκριση με την πρόβλεψή της για 15 και 35 για το 2023, με τις προσαρμοσμένες πωλήσεις της να συρρικνώνονται κατά 30 τοις εκατό στα 4,8 δισ. ευρώ πέρυσι.
Οι μετοχές της Dassault σημείωσαν πτώση σχεδόν 6 τοις εκατό νωρίς το απόγευμα της Τετάρτης, παρόλο που το συνολικό ανεκτέλεστο των παραγγελιών του ομίλου αυξήθηκε περαιτέρω στα 38,5 δισ. ευρώ και προέβλεψε υψηλότερες πωλήσεις κοντά στα 6 δισ. ευρώ για το 2024.
Ο Trappier είπε ότι οι ευρωπαίοι προμηθευτές της Dassault είχαν ταλαιπωρηθεί από προβλήματα με τις δικές τους προμήθειες, συχνά από χώρες εκτός ΕΕ, ή είχαν περιοριστεί από προβλήματα όπως το υψηλό κόστος ενέργειας και η αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας από την εποχή της Covid.
Η Dassault, όπως και άλλες αμυντικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, όπως η Thales ή η Airbus, προωθεί κεφάλαια σε μικρές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα ή στέλνει τις δικές της ομάδες ως ενισχύσεις.
Latest News
Ευρωπαίοι vs Αμερικανοί – Ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι κάνουν διακοπές;
Mια σπάνια περίπτωση στερεότυπου στην οικονομία, που επιβεβαιώνεται από τα εμπειρικά δεδομένα
Μετανάστευση και στεγαστική κρίση «πληγώνουν» την ανάπτυξη
Σε μεγάλο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου, ένας από τους πιο αξιόπιστους μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης παραπαίει
Γιατί οι ισπανικές startups τα βάζουν με τη Microsoft
Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός βρίσκεται αντιμέτωπος με καταγγελίες ισπανικών νεοφυών επιχειρήσεων στην αντιμονοπωλιακή αρχή
«Παγώνουν» αποφάσεις για τα επιτόκια λόγω πληθωρισμού;
Ο πληθωρισμός «επιμένει» στις δύο όχθες του Ατλαντικού το 2024, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις ορισμένων κεντρικών τραπεζών. Προς αναβολή οι αποφάσεις για μείωση επιτοκίων;
Η Γαλλία ξεκινά τη λειτουργία ενός νέου πυρηνικού σταθμού με 12 χρόνια καθυστέρηση
Από την έναρξη της κατασκευής το 2007, ο προϋπολογισμός του έργου έχει τετραπλασιαστεί σε 13,2 δισ. ευρώ
Το TikTok περνά στην αντεπίθεση και μηνύει την κυβέρνηση των ΗΠΑ
Για να μπλοκάρει το νόμο που θα απαγόρευε τη χρήση του στις ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ζητούν εξηγήσεις από την Tesla για ατυχήματα που σχετίζονται με τον αυτόματο πιλότο
Νέα καρτέλα στην έρευνα για το autopilot του αμερικανικού κολοσσού
Κραυγή απόγνωσης του CEO της Emirates για τα αεροπλάνα της Boeing που... δεν έρχονται
Η Emirates είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing όσον αφορά τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου
Απογοήτευσαν τα αποτελέσματα της Ferrari - Πτώση 6,7% για τη μετοχή
H μετοχή της Ferrari σημείωσε πτώση έως και 6,7%, με τη διαπραγμάτευσή της να διακόπτεται για λίγη ώρα
Περιόρισε τις ζημίες και ξέπερασε τις προσδοκίες της αγοράς η Disney
Ο γίγαντας της ψυχαγωγίας προσθέτει πελάτες στις υπηρεσίες streaming, καθώς ταλαντεύεται λόγω των ζημιών που δημιούργησαν οι συγχωνεύσεις μέσων ενημέρωσης στην Ινδία