Ένα από τα χρηματιστηριακά success stories αυτής της εβδομάδας είναι αυτό Celsius Holdings Inc, η μετοχή της οποίας σημείωσε διαδοχικά υψηλά ρεκόρ κλεισίματος, αφήνοντας τους σορτάκηδες να γλείφουν… τις πληγές τους.

Όπως γράφει το Bloomberg επικαλούμενο στοιχεία της Circana, η εταιρεία – η οποία ισχυρίζεται ότι τα ποτά της έχουν ιδιότητες καύσης θερμίδων – έχει αποσπάσει σημαντικό μερίδιο αγοράς από τις μεγαλύτερες ανταγωνίστριές στον κλάδο των ενεργειακών ποτών, όπως η Monster Beverage και η Red Bull GmbH.

Και σύμφωνα με την S3 Partners LLC αυτό οδήγησε σε ένα ράλι άνω του 60% από την αρχή του έτους, αφήνοντας τους short sellers με απώλειες η οποίες ξεπερνούν το 1,25 δισ. δολάρια.

Η άνοδος της μετοχής αψηφά τις πιέσεις που διαχέονται στην ευρύτερη βιομηχανία τροφίμων και ποτών από μια νέα καλλιέργεια φαρμάκων απώλειας βάρους που καταστέλλουν την όρεξη. Η τοποθέτηση της μάρκας ως καθαρότερη, πιο υγιεινή εναλλακτική και η συνεργασία με την PepsiCo. τη βοήθησαν να ξεπεράσει τους αντιπάλους της παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Gamechanger

Η Celsius  συγκλόνισε την αγορά των μη αλκοολούχων ποτών και την την αγορά των ενεργειακών ποτών και κατάφερε μέσα στο 2023 να μεταμορφώσει τον κλάδο, σχολιάζει ο Gerald Pascarelli, αναλυτής της Wedbush. «Οι ταχύτητές της όσον αφορά τις τάσεις των καταναλωτών, συνεχίζουν να ξεπερνούν τους ανταγωνιστές και αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετά σημαντικά κέρδη μεριδίου αγοράς».

Το μερίδιο της Celsius στην αγορά ενεργειακών ποτών σε δολάρια πλησίασε το 12% τον Φεβρουάριο, καθώς οι δύο κορυφαίοι ανταγωνιστές, η Monster και η Red Bull, αγωνίζονται να διατηρήσουν τα ποσοστά τους που εκτιμώνται σε περίπου ένα τρίτο της αγοράς η καθεμία. Η θέση της Celsius βοήθησε τη μετοχή, η οποία τον περασμένο χρόνο έχει υπερτριπλασιαστεί, ενώ η Monster που συνεργάζεται με την Coca-Cola Co. έχει σημειώσει άνοδο περίπου 15%.

Τα κέρδη της περασμένης εβδομάδας – τα οποία έδειξαν ότι τα ετήσια έσοδα διπλασιάστηκαν από το προηγούμενο έτος – ήταν επίσης ένα όφελος για τις μετοχές. Οι χρηματιστηριακές αρκούδες είχαν ανησυχίες για το εάν η Celsius θα μπορούσε να διατηρήσει τη δυναμική της, και αυτοί οι οι σπεύδουν τώρα να καλύψουν τις short θέσεις τους, σύμφωνα με τον αναλυτή της Cowen, Robert Moskow.

Η Wall Street είναι κατά κύριο λόγο ανοδική στην Celsius με 15 αναλυτές να αξιολογούν τη μετοχή ως Buy (αγορά), ενώ μόνο δύο συστήνουν διακράτηση και ένας πώληση.

Ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Kenneth Shea, βλέπει την ανάπτυξη του Celsius ως βιώσιμη. Θεωρεί τη νέα εταιρεία ως ένα παιχνίδι καθαρού ενεργειακού ποτού σε «αναμφισβήτητα μια από τις καλύτερες κατηγορίες σε ολόκληρο τον χώρο συσκευασμένων ποτών».

Η Celsius αυτοσυστήνεται

Η Celsius Holdings που ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2004, είναι μια παγκόσμια εταιρεία με ιδιόκτητη, κλινικά αποδεδειγμένη φόρμουλα για την κορυφαία μάρκα CELSIUS®. Η

«Celsius Holdings, Inc., έχει μια εταιρική αποστολή να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης ενός επώνυμου χαρτοφυλακίου που είναι αποκλειστικό, κλινικά αποδεδειγμένο ή κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην κατηγορία του και προσφέρει σημαντικά οφέλη για την υγεία», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα της και προσθέτει:

«Το CELSIUS® διατίθεται σε πολλές νόστιμες αφρώδεις και μη ανθρακούχες γεύσεις, καθώς και σε πακέτα stick σε σκόνη που μπορούν να αναμειχθούν με νερό. Το CELSIUS® δεν έχει ασπαρτάμη, δεν έχει σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη, είναι μη γενετικά τροποποιημένο, χωρίς τεχνητά αρώματα ή χρώματα και δεν έχει πρόσθετο νάτριο. Η σειρά προϊόντων CELSIUS® είναι πιστοποιημένη με kosher και vegan, χωρίς σόγια, γλουτένη και ζάχαρη.

Η πρώτη πανεπιστημιακή μελέτη διεξήχθη το 2005 και πρόσθετες μελέτες από το Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα διεξήχθησαν τα επόμενα πέντε χρόνια. Όλες οι μελέτες δημοσιεύτηκαν σε περιοδικά με κριτική και επικυρώνουν τα μοναδικά οφέλη που παρέχει το CELSIUS στον καταναλωτή».

Ο άνθρωπος πίσω από την επιτυχία

Όταν ο John Fieldly ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τον Απρίλιο του 2018, η αξία της ήταν 280 εκατομμύρια δολάρια. Σήμερα, αξίζει 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια , καθιστώντας την Celsius την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα σε μια αγορά ενεργειακών ποτών που εκτινάχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στην πραγματικότητα, η επιτυχία του Fieldly και η περιουσία της εταιρείας ακολουθούν το ίδιο μοτίβο για πάνω από μια δεκαετία.

Το 2012, ο μέντοράς του Gerry David προσλήφθηκε ως διευθύνων σύμβουλος και ο Fieldly, τότε μόλις 31 ετών, ανέλαβε επιτυχώς ως οικονομικός διευθυντής. Εκείνη την εποχή, η Celsius είχε τόσο κακή απόδοση που είχε διαγραφεί από τον Nasdaq και τα ποτά της δεν ήταν πλέον διαθέσιμα από την Costco, η οποία αντιπροσώπευε το 60 τοις εκατό των εσόδων της εταιρείας.

Αλλά υπήρχε μια ευκαιρία σε αυτή την αποτυχία: η Celscius μπορούσε να επανεφεύρει τον εαυτό της.

Και το σχέδιο φάνηκε να λειτουργεί: πέρυσι, η PepsiCo επένδυσε 550 εκατομμύρια δολάρια. «Μεγαλώνουμε σαν τρελοί», λέει ο Fieldly, εκτιμώντας ότι υπάρχουν περίπου 180 άτομα στο γραφείο της νότιας Φλόριντα εκεί μαζί του. «Έχουμε νέα μέλη της ομάδας κάθε εβδομάδα, είναι σαν την ονομαστική κλήση της Δευτέρας. Νιώθω άσχημα, γιατί δεν ξέρω τα ονόματα όλων».

Η εταιρεία ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2004 από τους Steve Haley και Jeff Haley με στόχο τη δημιουργία μιας πιο υγιεινής εναλλακτικής στα παραδοσιακά ενεργειακά ποτά. Και κυκλοφόρησε το πρώτο της προϊόν, Celsius, το 2005.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.