Οι απεργίες στις μεταφορές και ειδικά στους σιδηροδρόμους και σε αεροδρόμια αποτελούν τη νέα ισχυρή πρόκληση για την οικονομία της Γερμανίας η οποία παρουσιάζει ήδη σχεδόν μηδενική ανάπτυξη εν μέσω υψηλού πληθωρισμού και πλήγματος στη βιομηχανική παραγωγή.

Πρόκειται για απεργίες με αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις ή λιγότερες ώρες απασχόλησης από τα πανίσχυρα εργατικά συνδικάτα της χώρας, που υποστηρίζονται ακόμη και από εργαζόμενους που περιμένουν υπομονετικά στις ουρές για να πάρουν τρένα από και προς τις δουλειές τους τα οποία περνούν με καθυστερήσεις λόγω των κινητοποιήσεων.

Ο υπουργός Οικονομικών της χώρας Ρόμπερτ Χάμπεκ έχει ήδη αναθεωρήσει σημαντικά προς τα κάτω τις προβλέψεις για ανάπτυξη φέτος, από το 1,3% στο 0,2%. Τώρα ο πρόεδρος του γερμανικού ινστιτούτου Ifo Κλέμενς Φούεστ χαρακτηρίζει τις απεργίες ως πρόσθετο βάρος για την οικονομία, το οποίο έρχεται να προστεθεί στις υπάρχουσες προκλήσεις.

Γερμανία: Απεργίες μέχρι το Πάσχα;

Οι κινητοποιήσεις στους σιδηροδρόμους

Το σωματείο GDL των μηχανοδηγών στη Γερμανία κήρυξε νέα απεργία ζητώντας συμφωνία με τη διαχειρίστρια εταιρεία Deutsche Bahn για βελτίωση μισθολογικών απολαβών και λιγότερες ώρες εργασίας. Πρόκειται για απεργία τόσο στα επιβατικά όσο και στα εμπορικά τρένα, με τη μια πλευρά να κατηγορεί την άλλη για τις κινητοποιήσεις που έχουν προκαλέσει συνεχές χάος από τα μέσα Ιανουαρίου και μετά.

Η GDL κατηγορεί την Deutsche Bahn ότι δεν έχει υποβάλλει βελτιωμένη πρόταση από τις 19 Ιανουαρίου μέχρι τώρα, υποστηρίζοντας ότι το συνδικάτο δεν έχει άλλη επιλογή παρά να κάνει νέα απεργία. Η Deutsche Bahn από την πλευρά της έχει καλέσει το συνδικάτο να μην φύγει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στην κοινωνία και το εμπόριο από τις απεργίες.

Βασικό αίτημα του σωματείου GDL είναι να αντικατασταθεί η εβδομάδα των 38 ωρών εργασίας με εβδομάδα 35 ωρών, χωρίς αλλαγές στις αποδοχές. Η Deutsche Bahn θεωρεί ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο οικονομικά και πως μια τέτοια αλλαγή θα προκαλούσε προβλήματα στελέχωσης.

Απεργίες και στη Lufthansa

Οι απεργίες στα τρένα, έξι στον αριθμό μέχρι τώρα, έχουν συμπέσει με τις κινητοποιήσεις και στη Lufthansa και σε αεροδρόμια, εντείνοντας το χάος στις μετακινήσεις.

Το συνδικάτο UFO έχει καλέσει να απεργήσουν τα 19.000 μέλη του που είναι πληρώματα καμπίνας της Lufthansa και της θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους και κοντινών πτήσεων Lufthansa Cityline. Άλλη απεργία στο προσωπικό εδάφους από το πανίσχυρο συνδικάτο Verdi είχε προκαλέσει επιπλέον προβλήματα με καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.

Τόσο το Verdi όσο και το UFO ζητούν από την εταιρεία που είχε υψηλά κέρδη το 2023 να μοιραστεί περισσότερο την επιτυχία με τους εργαζομένους οι οποίοι αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το συνδικάτο UFO ζητά αυξήσεις στις αποδοχές κατά 15% και νέες διαπραγματεύσεις μετά από 18 μήνες. Επίσης ζητά την καταβολή ποσού από 1.000 (Lufthansa Cityline) έως 3.000 (Lufthansa) σε κάθε ένα μέλος της ως αντιστάθμισμα για τον υψηλό πληθωρισμό.

Το κόστος για την οικονομία

Για κάθε μια ημέρα εθνικής απεργίας στους σιδηροδρόμους το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 107 εκατ ευρώ σε χαμένη οικονομική παραγωγή, σύμφωνα με το ινστιτούτο ερευνών της IW Koeln της Γερμανίας.

«Η οικονομία συρρικνώνεται και όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει επιπρόσθετα [από τα άλλα προβλήματα] τότε αρχίζουν να υπάρχουν ελλείψεις σε εξαρτήματα στις διαδικασίες παραγωγής επειδή αυτά δεν παραδόθηκαν ή επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν συναντήσεις ή ίσως [επειδή δεν μπορούν] να πάνε στη δουλειά», είπε από την πλευρά του ο Φούεστ του Ifo μιλώντας στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ZDF.

Τα σχόλιά του δείχνουν το μέγεθος των προκλήσεων που έχουν προκαλέσει οι κινητοποιήσεις, με τους εργαζόμενους να ζητούν περισσότερες παροχές εν μέσω υψηλού κόστους ζωής.

Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο και οι αεροπορικές μεταφορές θεωρούνται ως συστημικές για την οικονομία και για το λόγο αυτό ο Φούεστ προτείνει μεγαλύτερες περιόδους προειδοποίησης πριν να ξεκινήσει μια απεργία. Οι μισθολογικές συγκρούσεις πρέπει επίσης να εξεταστούν στο πλαίσιο μιας αδύναμης οικονομίας, είπε. “Η πίτα γίνεται μικρότερη. Αυτό που μπορούμε να μοιραστούμε γίνεται μικρότερο και μετά η σύγκρουση γίνεται πιο έντονη”, ανέφερε. «Πρέπει να ειπωθεί ότι τα συνδικάτα στη Γερμανία είναι συνολικά εξαιρετικά λογικά», προσέθεσε πάντως. Όπως είπε στη Γαλλία καταγράφηκαν την τελευταία δεκαετία έως και πέντε φορές περισσότερες ημέρες απεργίας από ό,τι στη Γερμανία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή