Την ανάγκη θεσμικών μεταρρυθμίσεων στα μεγάλα έργα υποδομής, ζητά ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat κ. Αλέξανδρος Εξάρχου.
«Οι παθογένειες του παρελθόντος στον τρόπο παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής δεν είναι άσχετες από τις μεγάλες καθυστερήσεις που χαρακτήρισαν στο παρελθόν την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και η διαιώνιση των πρακτικών αυτών ενδεχομένως να δημιουργήσουν περαιτέρω καθυστερήσεις και προβλήματα στα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης», δήλωσε, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο συνέδριο “Greece Talks – Thessaloniki” ο κ. Εξάρχου.
Ο επικεφαλής της Intrakat έκανε έκκληση να αντιμετωπιστεί αποφασιστικά αυτή η αρνητική παρακαταθήκη μέσα από θεσμικές μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίον σχεδιάζονται και υλοποιούνται τα μεγάλα έργα ώστε υπάρξει επιτάχυνση του προγράμματος ανάπτυξης υποδομών της χώρας, συνολικά.
Προκαταβολές και εγγυητικές
Ο κ. Εξάρχου πρότεινε να καταργηθούν οι προκαταβολές στα δημόσια έργα (ώστε να μην επιβαρύνεται και ο εργολάβος με την έκδοση εγγυητικών) ή εάν είναι απαραίτητο αυτές να χορηγούνται, να κατατίθενται σε ειδικό, δεσμευμένο λογαριασμό, όπως συμβαίνει και σε μεγάλα έργα του εξωτερικού, με στόχο αυτές προκαταβολές να διοχετεύονται πραγματικά στα έργα εκείνα για τα οποία είχαν αρχικά χορηγηθεί.
Επίσης, επισήμανε το γεγονός ότι την ώρα που επίκεινται πολύ μεγάλα έργα υποδομών του Ταμείου Ανάκαμψης, οι τράπεζες όλο και πιο συχνά αδυνατούν να εκδώσουν εγγυητικές επιστολές, ανεξάρτητα από την χρηματοοικονομική κατάσταση του εκάστοτε κατασκευαστή, κάνοντας έκκληση να λυθεί το ζήτημα νομοθετικά. Μάλιστα, σχολίασε ότι το πιο δύσκολο πράγμα σήμερα είναι να εκδώσει κανείς εγγυητική επιστολή ενδεικτικά της τάξης των 5 εκατ. ευρώ από συστημική τράπεζα, διότι ο νόμος ταυτίζει την εγγυητική επιστολή με δανεισμό, με αποτέλεσμα το αίτημα να επηρεάζεται από το πολύ βαρύ ρυθμιστικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί ο συστημικός τραπεζικός τομέας. Επιπλέον, ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι είναι απαραίτητο να δούμε σοβαρά όχι μόνο πως θα απορροφηθούν τα κονδύλια, αλλά κυρίως και το πως θα εκτελεστούν τα έργα.
Τα εύσημα για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Αναφερόμενος στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Εξάρχου επισήμανε ότι η κυβέρνηση και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς κάνουν ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν το έργο και υπογράμμισε ότι το Μετρό ολοκληρώνεται – και αυτό οφείλεται στη συνεργασία μεταξύ της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, της ελληνικής κυβέρνησης και της Ελληνικό Μετρό.
Επίσης, τοποθετήθηκε και για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι χρειάζονται περισσότερα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και επεκτάσεις του Μετρό τόσο προς τα δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Ενώ επιβεβαίωσε ότι έως το καλοκαίρι του 2025 η Άκτωρ θα ολοκληρώσει την επέκταση της Καλαμαριάς και παρατήρησε πως ο Σταθμός «Βενιζέλου» της κύριας γραμμής θα είναι μοναδικός στην Ευρώπη κι ένα ζωντανό μουσείο, λόγω των σπάνιων αρχαιοτήτων του.
Ο 5ος τραπεζικός πυλώνας
Παράλληλα, μιλώντας με την ιδιότητα του Partner της Thrivest Holdings, η οποία επενδύει στον τραπεζικό τομέα στην Ελλάδα με στόχο τη δημιουργία του 5ου τραπεζικού πυλώνα, ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι στην αρχή, όταν οι μέτοχοι της Thrivest ξεκινούσαν το εγχείρημα, αυτό φάνταζε εξαιρετικά δύσκολο και πρόσθεσε ότι, μόνο χάρη στην υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και την επανεισαγωγή του προγράμματος «Ηρακλής», τελικά κατέστη εφικτό και σύντομα θα ολοκληρωθεί.
Ο 5ος πυλώνας, συνέχισε, φιλοδοξεί να χρηματοδοτήσει Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, καθώς εξ αιτίας της υπερρύθμισης των συστημικών τραπεζών από το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, προκαλούνται σημαντικές δυσκολίες στην πρόσβαση σε χρηματοδότηση για αυτή την επιχειρηματική κατηγορία. Όπως εξήγησε, ο κ. Εξάρχου την ίδια ανάγκη είδε όχι μόνο η επενδυτική ομάδα της Thrivest, αλλά και η ελληνική κυβέρνηση, υποστηρίζοντας τη δημιουργία νέων τραπεζών, αλλά και την τόνωση του ανταγωνισμού στο τραπεζικό σύστημα, ο οποίος, όπως σχολίασε, θα βοηθήσει και τις συστημικές τράπεζες να απεμπλακούν από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Και κατέληξε, λέγοντας ότι το εγχείρημα του 5ου πυλώνα όχι μόνο εντάσσεται στις αναπτυξιακές κατευθύνσεις της Ελλάδας, αλλά αποτελεί και μονόδρομο ώστε να υπάρξει κανονικότητα στην ελληνική οικονομία.
Latest News
Οι χρυσές μπίζνες Σκλαβενίτη και Μασούτη με τα ακίνητα – Οι ομοιότητες με Tesco και Aldi
Οι λιανέμποροι γίνονται… βασιλιάδες των ακινήτων – Οι περιπτώσεις των Σκλαβενίτη και Μασούτη και το case study του Γαλαξία
Η Καρέλιας ανοίγει ξανά τα σεντούκια της – Διανέμει μέρισμα 12,4 ευρώ
Η καπνοβιομηχανία κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το 2023 με πωλήσεις άνω του 1,3 δισ. – Καταλύτης οι εξαγωγές
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Στο τέλος Μαρτίου 2024 η μέση απόδοση των 10ετών ελληνικών ομολόγων είχε υποχωρήσει στο 3,40% ενώ το φθινόπωρο του 2022 ξεπερνούσε το 5%
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net
ΑKRITAS: Mείωση 6,5% στον κύκλο εργασιών το 2023
Η χρήση του 2023 χαρακτηρίζεται από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού
Τροποποίηση όρων ομολογιακού δανείου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην επαναληπτική Συνέλευση παρέστησαν, Ομολογιούχοι δανειστές που εκπροσωπούσαν συνολικά 183.438 ομολογίες, επί συνόλου 500.000 ομολογιών, ήτοι ποσοστό 36,70% του συνολικού ανεξόφλητου υπολοίπου του ΚΟΔ 2020
Η Mytilineos θα δώσει ώθηση στο LSE - Τι είπε ο Μυτιληναίος για το πιθανό listing
Ο Ευάγγελος Μυτιλιναίος μίλησε στο ραδιόφωνο του BBC και εξέφρασε ισχυρή εμπιστοσύνη για τον διαρκή ρόλο του Λονδίνου ως τον κύριο οικονομικό κόμβο της Ευρώπης