Σε κρίσιμο σταυροδρόμι που απαιτεί τη λήψη οριστικών αποφάσεων για το παρόν και το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα.
Οι καθημερινές δυσλειτουργίες στην εκτέλεση του έτσι κι αλλιώς περιορισμένου προγράμματος των επιδοτούμενων δρομολογίων, η πύκνωση των «περιστατικών ασφαλείας» στην κίνηση των αμαξοστοιχιών, τα διογκούμενα χρέη των Ιταλών (Hellenic Train) προς το Δημόσιο (ΟΣΕ) και η απουσία επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού ναρκοθετούν την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης για ανάκτηση της εμπιστοσύνης στο τρένο.
Αλεξοπούλου: Το 2028 θα ολοκληρωθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη γραμμή «Ανω Λιόσια – Κιάτο»
Εναν χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και λίγους μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσε στη σιδηροδρομική υποδομή η κακοκαιρία «Daniel», οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας και των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα!
Το τρένο που… χάθηκε
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό την περασμένη Παρασκευή. Νωρίς το πρωί σήμανε συναγερμός στο προαστιακό δίκτυο της Αθήνας για μια αμαξοστοιχία που «χάθηκε» ξαφνικά και την αναζητούσαν οι σταθμάρχες του ΟΣΕ.
Το νέο «θρίλερ» αφορούσε την αμαξοστοιχία «1535», η οποία στις 7.11 το πρωί επρόκειτο να εκτελέσει το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετά την επιβίβαση σε αυτήν των επιβατών με προορισμό την Αθήνα διαπιστώθηκε ότι ήταν αδύνατον να ξεκινήσει λόγω σοβαρής βλάβης.
Η μηχανοδηγός της εν λόγω αμαξοστοιχίας, ενώ έπρεπε να ενημερώσει αρμοδίως για τη βλάβη και τους σταθμάρχες του ΟΣΕ – πέραν των υπευθύνων της Hellenic Train – δεν προέβη σε αυτή την ενέργεια, ενώ δεν απαντούσε ούτε στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις τους.
Το αποτέλεσμα ήταν ο σταθμάρχης της Οινόης, που περίμενε μάταια την αμαξοστοιχία να φτάσει στον σταθμό του στις 7.30 το πρωί, να αρχίσει να την αναζητά, σημαίνοντας ταυτοχρόνως συναγερμό, καθώς φοβήθηκε για τα «χειρότερα».
Κάποια στιγμή, όταν κατάφερε να μιλήσει με τη μηχανοδηγό, ενημερώθηκε από την ίδια ότι το τρένο είχε «μείνει» από βλάβη και δεν ξεκίνησε καν το δρομολόγιο παραμένοντας ακινητοποιημένο στον σταθμό της Χαλκίδας.
Εκτιμάται ότι ο σταθμάρχης της Οινόης αναζητούσε τη μηχανοδηγό επί 20 λεπτά… Στο μεταξύ, οι επιβάτες που περίμεναν να αναχωρήσουν για την Αθήνα παραμένοντας μέσα στο τρένο άρχισαν να αγανακτούν.
Στην προσπάθειά τους να ενημερωθούν για το πότε τελικά θα ξεκινούσε το δρομολόγιό τους δεν έπαιρναν κάποια συγκεκριμένη απάντηση.
Μεταξύ των επιβατών υπήρχε και εισαγγελέας, που αναγκάστηκε να καλέσει την Αστυνομία, αφενός για να καταγραφεί το συμβάν και αφετέρου για να δοθεί κάποια συγκεκριμένη απάντηση στον κόσμο που αγωνιούσε για την τύχη του δρομολογίου.
Επιδημία βλαβών
Οι βλάβες στα τρένα εξελίσσονται σε μεγάλη πληγή για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 570 βλάβες (σχεδόν δύο βλάβες την ημέρα) σε προαστιακά και υπεραστικά τρένα.
Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία μέσω της εξαγοράς της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ.
Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες των εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.λπ.).
Το μέλλον των Ιταλών
Οι νέες αρρυθμίες στο σιδηρόδρομο, η συνεχιζόμενη συσσώρευση χρεών της ιταλικής Hellenic Train προς τον ΟΣΕ (ξεπερνούν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ) για τη χρήση της υποδομής του και τη τύχη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ, του δεύτερου εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο, επαναφέρουν στο προσκήνιο φήμες σχετικά με το μέλλον των Ιταλών στην Ελλάδα.
Τις φήμες αυτές ενισχύουν η απροθυμία, μέχρι στιγμής, της Hellenic Train για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και ο «άγνωστος Χ» των αποζημιώσεων που θα καταβληθούν για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Από την άλλη, μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να «εκδιώξει» τους Ιταλούς της FS από την Hellenic Train; Σιδηροδρομικές πηγές υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο «μπορεί να το κάνει και τα εργαλεία που έχει είναι πολλά».
Latest News
Οι ΗΠΑ κατηγορούν τη Ρωσία για κυβερνοεπιθέσεις στην Ευρώπη
Το State Department απέδωσε στην ομάδα του ρωσικού στρατού (GRU) τις κυβερνοεπιθέσεις κατά της Γερμανίας, της Δημοκρατίας της Τσεχίας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Σουηδίας
Μαζική αγωγή εναντίον τριών ευρωπαικών ομίλων παραγωγής καλωδίων
Η αγωγή στρέφεται κατά της ιταλικής Prysmian, της γαλλικής Nexans και της δανικής NKT για υπερβολικες χρεώσεις στις τιμές καλωδίων
«Κίνδυνος» για την ασφάλεια της ΕΕ οι δηλώσεις Μακρόν και Βρετανού ΥΠΕΞ, προειδοποιεί το Κρεμλίνο
Τα βρετανικά όπλα που «μπορούν να πλήξουν στόχους εντός της Ρωσίας» και η «αποστολή δυτικών ενόπλων δυνάμεων στο ουκρανικό έδαφος» – Δεν εξετάζουμε τέτοιο ενδεχόμενο, λέει η Δύση
Κίνα: Εκτόξευσε το διαστημόπλοιο Chang’e-6
Θα προσγειωθεί στην αθέατη πλευρά του φεγγαριού – Το ταξίδι του Chang’e-6 θα διαρκέσει 53 ημέρες
Αντιμετωπίστηκε με επαγγελματισμό η φωτιά σε σήραγγα της Εγνατίας, λέει ο Ταχιάος
Απο τα ξημερώματα σε πλήρη λειτουργεία η σήραγγα Κοιλώματος της Εγνατίας Οδού, κοντά στα Γρεβενά
Πόλεμος στην Ουκρανία: Υπό ρωσικό έλεγχο άλλα 550.000 m² εδαφών
Απολογισμό των «κατορθωμάτων» του στρατού, από τις αρχές του έτους, έκανε ο Ρώσος υπουργός Άμυνας
Το κολοσσιαίο έργο που θα προστατεύει τους Ολυμπιακούς του Παρισιού από πλημμύρες
Η υπόγεια δεξαμενή του Άουστερλιτς θα τεθεί σε λειτουργία εντός του μήνα για να προστατεύει τον Σηκουάνα από τη ρύπανση
Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων – Το αδιαχώρητο σε εθνικές οδούς και λιμάνια
Όπου φύγει φύγει οι εκδρομείς του Πάσχα
Αντίστροφη μέτρηση για τη συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν
Το κλίμα μεταξύ των δύο χωρών έχει ομαλοποιηθεί χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Τουρκία έχει υποχωρήσει από τις αξιώσεις της σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Διαβάστε εκτάκτως το Μ.Σάββατο στο ΒΗΜΑ: Αν η οργή φτάσει στην Ευρώπη
Γιατί φουντώνουν οι αντιδράσεις στα αμερικανικά πανεπιστήμια και τι θα γίνει αν το κύμα οργής περάσει τον Ατλαντικό.