Διψά για τουριστική ανάπτυξη η Θεσσαλονίκη, όπως προέκυψε από την ημερίδα που διοργάνωσε στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας» του Ολύμπιον, η Marketing Greece με θέμα “Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης”.
Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάσθηκε από τον Πέτρο Ιωαννίδη, Διευθυντή aboutpeople το 60,1% των ερωτώμενων θεωρεί ότι ο τουρισμός θα αυξηθεί τα επόμενα πέντε χρόνια ενώ το 95,7% αξιολογεί θετική ή μάλλον θετική την επίδραση του τουρισμού στην πόλη. Ως τα τρία πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης που θα ενισχύσουν την προσέλκυση του τουρισμού είναι η γαστρονομία (74,5%), οι εκθέσεις και τα συνέδρια (50,3%) και η πολιτιστική κληρονομιά (42,6%), ενώ το 68,8% αναγνωρίζει τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της πόλης
Στην έναρξη της ημερίδας η Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece υπογράμμισε πως «Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή είναι προικισμένη με στρώσεις πολιτισμού όλων των διαφορετικών περιόδων, με ιστορία, γαστρονομία, φυσική ομορφιά και ανθρώπους που κάνουν τη διαφορά. Έχει όλα τα εφόδια για την επόμενη μέρα, πρέπει όμως να διαμορφώσει την τουριστική εμπειρία με τρόπο ανταγωνιστικό. Αναντίρρητα, έχουν γίνει βήματα, όμως τώρα είναι η στιγμή της μεγάλης προσπάθειας που θα κάνει τη διαφορά».
Στον χαιρετισμό που απεύθυνε ο Γιάννης Παράσχης, Προέδρος ΣΕΤΕ, μεταξύ άλλων σημείωσε τον Κομβικό ρόλο για τις αναπτυξιακές προοπτικές που διαδραματίζουν οι υποδομές (δημόσιες και ιδιωτικές). Σημαντικό στοιχείο είναι, είπε ο κ. Παράσχης, ότι για πρώτη φορά το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης ξεπέρασε τα 7 εκατ. επιβατική κίνηση (αύξηση 18,7% έναντι του 2023) και αυτό δείχνει μια δυναμική που πρέπει να αξιοποιηθεί.
Ο ρόλος του λιμανιού
Το λιμάνι με χαρακτήρα home porting αυξάνει την κρουαζιέρα, ενώ παράλληλα σε αναφορικά με τα προβλήματα των αστικών μετακινήσεων, το μετρό, καθώς και το έργο του flyover, συνθέτουν τις υποδομές που έχει ανάγκη η πόλη. Στην ίδια κατεύθυνση πολλές είναι οι ξενοδοχειακές επενδύσεις, ενώ η ανάπλαση και ο εκσυγχρονισμός της ΔΕΘ-HELEXPO αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την εικόνα του MICE και συνδέεται με αρκετά παράπλευρα τουριστικά προϊόντα.
Παράλληλα αναφέρθηκε στην «ανάγκη τόσο για την περιφέρεια όσο και για την πόλη για την ύπαρξη οργανωμένων δομών διαχείρισης προορισμών, των σωστά δομημένων και λειτουργούντων DMOs. Οι οργανισμοί αυτοί πρέπει να αξιοποιηθούν καταλλήλως και να αποκτήσουν ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες, με σοβαρή και ουσιαστική εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στα πρότυπα των οργανισμών τουριστικής διαχείρισης πολλών άλλων Ευρωπαίων και διεθνών ανταγωνιστών. Στην κατεύθυνση αυτή οι ευρείες συμπράξεις της Marketing Greece αποτελούν ένα αρχικό αλλά ουσιαστικό πρώτο βήμα – ένα εκκολαπτήριο incubator – συνεργειών μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό συναποφασίζουν/ συν-διαμορφώνουν στρατηγικές τουριστικής προβολής και ανάπτυξης των προορισμών της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα και μεγάλη αξία έχει και η σύμπραξη που έχει διαμορφωθεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από το 2020, για πρώτη φορά και σε μια κρίσιμη συγκυρία, με ένα τόσο διευρυμένο σχήμα συνεργασίας.»
Συνεκτικό σχέδιο
Ο Ηλίας Τσαουσάκης, Σύμβουλος Επικοινωνίας και Στρατηγικής, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας σημείωσε πως προκύπτει η ανάγκη να υπάρξει ένα συνεκτικό σχέδιο για την πόλη με ένα κοινό όραμα επιτυχίας, δίνοντας ειδικό βάρος στη βιωσιμότητα, στο μέτρο, στον σεβασμό αυτού του πολύτιμου μωσαϊκού. Επιπλέον, υπογραμμίστηκε η σημασία συγκρότησης συμμαχιών, ενισχύοντας ταυτόχρονα τα ταυτοτικά χαρακτηριστικά που είναι λιγότερο προβεβλημένα. Τέλος, εστίασε στην ανάδειξη ειδών τουρισμού που είναι λιγότερο συνδεδεμένα με τη Θεσσαλονίκη και θα φωτίσουν ακόμα περισσότερες άγνωστες πτυχές και μνήμες αλλά και ιστορίες μοναδικές.
Επίσης συζήτηση έγινε για τον συνεδριακό τουρισμό, τη συνένωση δυνάμεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα καθώς στην περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της Σύμπραξης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας με την ένταξη πέντε (5) νέων μελών: Electra Hotels & Resorts, Grand Hotel Palace, Tor Hotel Group, Hyatt Regency και Stanta Real Estate Management.
Τα ξενοδοχεία
Παράλληλα αναλύθηκε η συνεισφορά και ο ρόλος της φιλοξενίας στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος με τον Γιάννη Ρέτσο, πρ. Πρόεδρο ΣΕΤΕ, CEO & Co-Owner Electra Hotels & Resorts να συνομιλεί με τον δημοσιογράφο Σάκη Παπαδόπουλο και να δηλώνει ότι «Η ζήτηση που υπάρχει για το προϊόν της πόλης είναι δεδομένη και οφείλουμε όλοι να πάμε ένα βήμα μπροστά, συνθέτοντας και διαμορφώνοντας από κοινού ελκυστικά τουριστικά προϊόντα. Η πολυπολιτισμικότητα της πόλης είναι στην ουσία αυτή που μας καθοδηγεί στο να επαναπροσδιορίσουμε την αντίληψη μας για τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης και εφόσον είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε, πρέπει να επενδύσουμε και να εξελίξουμε τον προορισμό».
Η Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού στη βιντεοσκοπημένη συνέντευξη της με την Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρο Marketing Greece δήλωσε πως « Οι δυο τομείς, πολιτισμός και τουρισμός, είναι πάρα πολύ κοντά ό ένας στον άλλον, θα έλεγα ότι σε έναν μεγάλο βαθμό θα έπρεπε να είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Για την ώρα θα έλεγα ότι είναι συμπληρωματικά, αυτά λοιπόν τα συμπληρωματικά πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα».
Latest News
Ενας στους 3 διακοπές στα... Νότια Προάστια - Το top10 των προορισμών κοινωνικού τουρισμού
Οι 10 περιφερειακές ενότητες με τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργοποιημένων επιταγών τον Απρίλιο
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Η Αθήνα στις 10 ελκυστικές ευρωπαϊκές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις - Πού υστερεί η Θεσσαλονίκη [πίνακας]
Τι αναφέρει η GBR Consulting
Ποιοι τουρίστες «ψήφισαν» Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν, πόσο έμειναν [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2023
Αποζημίωση μαμούθ 100 εκατ. στον όμιλο Μαντωνανάκη από την ΕΤΑΔ - Όλη η απόφαση του Άρειου Πάγου στον ΟΤ
Το ιστορικό της διένεξης με την ΕΤΑΔ για το Grand Resort στο Λαγονήσι
Το top10 των περιφερειών με τα περισσότερα τουριστικά έσοδα [πίνακες]
Πλεονασματικό κατά 18,2 δισ. το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το 2023
Ανοίγει η πλατφόρμα για τους επαγγελματίες του τουρισμού που επλήγησαν από την κακοκαιρία
Τι είπε ο Κωστής Χατζηδάκης στη Θεσσαλία
Εφαρμογή της βίζας εξπρές για τούρκους πολίτες και για τα 10 νησιά του Αιγαίου
Από τις 30 Απριλίου
MyCoast: Το νέο app για καταγγελίες κατάληψης παραλιών - Πώς θα λειτουργεί από το κινητό
Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής που θα βρίσκεται κοντά στο καταγγελλόμενο σημείο
Ενδιαφέρον της τουριστικής αγοράς της Αιγύπτου για την Θεσσαλονίκη
Αισιόδοξα μηνύματα για τη νέα τουριστική περίοδο προέκυψαν και από τη συμμετοχή της Περιφέρειας στη διεθνή έκθεση τουρισμού της Κύπρου «Travel Expo Cyprus 2024»