Σε 329 ευρώ ανέρχεται το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ, το οποίο υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στην έρευνα της NielsenIQ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.
Όσον αφορά στο προφίλ του ατόμου που αγοράζει στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη, και άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.
Τα αποτελέσματα της έρευνας της NielsenIQ παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο Shopper Trends, όπου συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, εκπροσωπώντας 38 εταιρείες από τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.
Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αμυλούχες τροφές και γαλακτοκομικά
Αναφορικά τώρα με τις προϊοντικές κατηγορίες που βρέθηκαν με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή ήταν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τις αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά.
Παρόλα αυτά, η κινητήριος δύναμη, ή αλλιώς ο λόγος για να ξεκινήσει ο αγοραστής το ταξίδι του, ήταν με σημαντική διαφορά το φρέσκο κρέας και τα πουλερικά, τα φρέσκα φρούτα & λαχανικά και το φρέσκο γάλα. Στον αντίποδα, με το χαμηλότερο δείκτη βρέθηκαν προϊοντικές κατηγορίες που παρά την ενδεχόμενη υψηλή συμμετοχή τους στο καλάθι του αγοραστή φαίνεται πως δεν αποτελούν κίνητρο για την πραγματοποίηση του αγοραστικού του ταξιδιού όπως είναι τα snacks, οι σοκολάτες / μπισκότα αλλά και τα αναψυκτικά.
Οι τιμές αυξάνονται κατά τους καταναλωτές
Τέλος, αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, με μία αφοπλιστική καθολικότητα, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται, και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών.
Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.
Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.
Latest News
Χατζηδάκης προς Γιώτη (ΣΕΒΤ): «Προτιμώ να γίνω δυσάρεστος μαζί σας»
«Όχι» σε μείωση του ΦΠΑ – «Δεν θα βάλω την υπογραφή μου σε αποσταθεροποίηση του προϋπολογισμού», ξεκαθάρισε ο Κωστής Χατζηδάκης
Μητσοτάκης στον ΣΕΒΕ: Οι εξαγωγές αναδεικνύουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε την ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις
Τα νυχτερινά κέντρα που άλλαξαν... πίστα – Τα projects από REDS, Lamda, Prodea και Grivalia
Η «Νεράιδα», τα «Αστέρια», η «Φαντασία», τα «Δειλινά», το «Ακρωτήρι», ο «Διογένης Παλλάς» και το «Αθηνών Αρένα» έδωσαν τη θέση τους σε επενδυτικά ακίνητα
Τσακίρης: «Τώρα περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται η Ελλάδα την ΕΤΕπ»
Ο νέος αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων μιλάει για τις προτεραιότητες στην Ευρώπη και συστήνει την αξιοποίηση της τεχνικής βοήθειας και της τεχνογνωσίας της τράπεζας
Μείωση του δημοσίου χρέους το α' τρίμηνο - Ξανά στις αγορές με ομόλογο
Εν αναμονή και της αξιολόγησης από την Fitch
Τα τρόφιμα «ταΐζουν» τον πληθωρισμό - Τι δείχνει έρευνα της Alpha Bank [γραφήματα]
Η εικόνα του πρώτου τετραμήνου του 2024
Πόσο κοστίζει το καλάθι του νοικοκυριού σε Ελλάδα και Ευρώπη [έρευνα]
Τι έδειξε η έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στα βασικά προϊόντα και τη σύγκρισή τους με τις άλλες χώρες
Πτώση 6% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Μάρτιο - Ποιοι κλάδοι υποχώρησαν [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
DBRS: Πώς θα κλείσει η Ελλάδα το χάσμα επενδύσεων – Καταλύτης το Ταμείο Ανάκαμψης
Κατά την DBRS, οι επενδυτικές δαπάνες της Ελλάδας αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια
Τέσσερα μέτρα για τις πολυεθνικές προτείνει στις Βρυξέλλες ο Μητσοτάκης - Η επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν
Ποια είναι τα βασικά σημεία