Η ουσιαστική εμβάθυνση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη στον δρόμο της άμβλυνσης των ανισοτήτων που παρατηρούνται μεταξύ των κρατών – μελών αλλά και τα μειονεκτήματα και οι δυσλειτουργίες της ελληνικής αγοράς απασχόλησαν το συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».
Επί τάπητος τέθηκε και η «βιασύνη» της Ευρώπης αναφορικά με την πράσινη μετάβαση και το κατά πόσο θα έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της Γηραιάς Ηπείρου, ειδικά σε σχέση με ΗΠΑ και Ασία.
«Ίδιοι κανόνες για όλους για να έχουμε μία πραγματικά ενιαία αγορά»
« Η γραφειοκρατία και οι ανισότητες που παρατηρούνται ανάμεσα στις αγορές που πολλές φορές ουσιαστικά υπονομεύουν την ενιαία αγορά αλλά και η περιπλοκότητα των μη σαφών πολλές φορές κανονισμών και ρυθμίσεων της ΕΕ αποτελούν τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», επεσήμανε ο Θρασύβουλος Παγουλάτος, Γενικός Διευθυντής Αγορών στον Όμιλο METRO ΑΕΒΕ.
«Ενιαία αγορά θα γίνουμε όταν όλοι στην Ευρώπη θα έχουμε τους ίδιους κανόνες», υποστήριξε επιμένοντας ιδιαίτερα στην εξάλειψη της γραφειοκρατίας της ΕΕ. «Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να μένουν διαρκώς ενημερωμένες ενώ κρίσιμο ζήτημα για την ενσωμάτωσή τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά είναι και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών», πρόσθεσε.
Αναφορικά με τις πληρωμές των λιανεμπόρων προς τους προμηθευτές και την νέα ρύθμιση που εξετάζει η ΕΕ για να γίνεται υποχρεωτικά σε 60 ημέρες η εξόφληση τιμολογίων από τις επιχειρήσεις, εστίασε στο κατά πόσο ο νέος αυτός κανόνας θα επηρεάσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Η «προβληματική» ελληνική αγορά
«Aκόμα και μέσα στην ίδια χώρα υπάρχουν διαφορές από περιοχή σε περιοχή, οι ανισότητες μεταξύ των χωρών μεγαλώνουν και λόγω των πολιτικών της Ευρώπης. Η Ελλάδα έχει μικρή παραγωγή και μικρή αγορά είναι δύσκολο να μπορέσει να είναι ανταγωνιστική από άποψη τιμής ενώ και οι διαφορετικοί φορολογικοί συντελεστές στην ΕΕ δεν βοηθούν», σημείωσε ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Μάρκετινγκ και Εξαγωγών στην ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΑΒΕΕ, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Αχαΐας και Πρόεδρος ΕΦΕΠΑΕ. «Χρειάζεται να επιδεικνύουμε ευελιξία», επεσήμανε ενώ έδωσε έμφαση και στην επίτευξη ισορροπίας με την εύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης στο χρονικό διάστημα που πληρώνουν οι λιανέμποροι τους προμηθευτές.
Υποδομές
«Για να στείλουμε τα προϊόντα μας στις άλλες αγορές η τιμή είναι διπλάσια λόγω των μεταφορικών, κρίσιμο ζήτημα είναι και οι υποδομές που δεν υπάρχουν, αν είχαμε αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο θα ήταν αλλιώς. Πρέπει να έχουμε έναν προσανατολισμό, τι και πώς θα παράξουμε», ανέφερε ζητώντας και η Ευρώπη να δράσει.
Το κάρο μπροστά από το άλογο
«Πολλές φορές η Ευρώπη βάζει στόχους που ξεπερνούν την πραγματικότητα, θα φτάσουμε σε ένα σημείο που θα καταστεί μη ανταγωνιστική, όταν μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη μιλάμε για έως και 50% πιο ακριβά προϊόντα, βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο, αν δεν ακολουθήσει η Αμερική και η Ασία η Ευρώπη υπονομεύει η ίδια τον εαυτό της, θέλω να πιστεύω πως θα πρυτανεύσει η λογική στην Ευρώπη », κατέληξε.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας