Η ουσιαστική εμβάθυνση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη στον δρόμο της άμβλυνσης των ανισοτήτων που παρατηρούνται μεταξύ των κρατών – μελών αλλά και τα μειονεκτήματα και οι δυσλειτουργίες της ελληνικής αγοράς απασχόλησαν το συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024».

Επί τάπητος τέθηκε και η «βιασύνη» της Ευρώπης αναφορικά με την πράσινη μετάβαση και το κατά πόσο θα έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της Γηραιάς Ηπείρου, ειδικά σε σχέση με ΗΠΑ και Ασία.

«Future of Retail 2024»: Η συνύπαρξη φυσικών και ψηφιακών καταστημάτων και η αλλαγή νοοτροπίας των μικρών επιχειρήσεων

«Ίδιοι κανόνες για όλους για να έχουμε μία πραγματικά ενιαία αγορά»

« Η γραφειοκρατία και οι ανισότητες που παρατηρούνται ανάμεσα στις αγορές που πολλές φορές ουσιαστικά υπονομεύουν την ενιαία αγορά αλλά και η περιπλοκότητα των μη σαφών πολλές φορές κανονισμών και ρυθμίσεων της ΕΕ αποτελούν τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», επεσήμανε ο Θρασύβουλος Παγουλάτος, Γενικός Διευθυντής Αγορών στον Όμιλο METRO ΑΕΒΕ.

«Ενιαία αγορά θα γίνουμε όταν όλοι στην Ευρώπη θα έχουμε τους ίδιους κανόνες», υποστήριξε επιμένοντας ιδιαίτερα στην εξάλειψη της γραφειοκρατίας της ΕΕ. «Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να μένουν διαρκώς ενημερωμένες ενώ κρίσιμο ζήτημα για την ενσωμάτωσή τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά είναι και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών», πρόσθεσε.

Αναφορικά με τις πληρωμές των λιανεμπόρων προς τους προμηθευτές και την νέα ρύθμιση που εξετάζει η ΕΕ για να γίνεται υποχρεωτικά σε 60 ημέρες η εξόφληση τιμολογίων από τις επιχειρήσεις, εστίασε στο κατά πόσο ο νέος αυτός κανόνας θα επηρεάσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Η «προβληματική» ελληνική αγορά

«Aκόμα και μέσα στην ίδια χώρα υπάρχουν διαφορές από περιοχή σε περιοχή, οι ανισότητες μεταξύ των χωρών μεγαλώνουν και λόγω των πολιτικών της Ευρώπης. Η Ελλάδα έχει μικρή παραγωγή και μικρή αγορά είναι δύσκολο να μπορέσει να είναι ανταγωνιστική από άποψη τιμής ενώ και οι διαφορετικοί φορολογικοί συντελεστές στην ΕΕ δεν βοηθούν», σημείωσε ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Μάρκετινγκ και Εξαγωγών στην ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΑΒΕΕ, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Αχαΐας και Πρόεδρος ΕΦΕΠΑΕ. «Χρειάζεται να επιδεικνύουμε ευελιξία», επεσήμανε ενώ έδωσε έμφαση και στην επίτευξη ισορροπίας με την εύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης στο χρονικό διάστημα που πληρώνουν οι λιανέμποροι τους προμηθευτές.

Υποδομές

«Για να στείλουμε τα προϊόντα μας στις άλλες αγορές η τιμή είναι διπλάσια λόγω των μεταφορικών, κρίσιμο ζήτημα είναι και οι υποδομές που δεν υπάρχουν, αν είχαμε αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο θα ήταν αλλιώς. Πρέπει να έχουμε έναν προσανατολισμό, τι και πώς θα παράξουμε», ανέφερε ζητώντας και η Ευρώπη να δράσει.

Το κάρο μπροστά από το άλογο

«Πολλές φορές η Ευρώπη βάζει στόχους που ξεπερνούν την πραγματικότητα, θα φτάσουμε σε ένα σημείο που θα καταστεί μη ανταγωνιστική, όταν μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη μιλάμε για έως και 50% πιο ακριβά προϊόντα, βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο, αν δεν ακολουθήσει η Αμερική και η Ασία η Ευρώπη υπονομεύει η ίδια τον εαυτό της, θέλω να πιστεύω πως θα πρυτανεύσει η λογική στην Ευρώπη », κατέληξε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις