![Κρουαζιέρα: Νέο ρεκόρ το 2024 – Στην Ελλάδα πάνω από 130 κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/Cruises.jpg)
Ενα αξιοσημείωτο ρεκόρ θα καταγράψει φέτος η κρουαζιέρα στη χώρα μας καθώς από τα 421 ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια που υπάρχουν παγκοσμίως, τα 131 θα πραγματοποιήσουν πλόες σε ελληνικά λιμάνια. Δηλαδή ένα στα τρία κρουαζιερόπλοια που πραγματοποιούν ταξίδια κάθε χρόνο θα περάσουν από Ελλάδα. Το επίτευγμα αυτό δείχνει το ενδιαφέρον των παγκόσμιων κολοσσών της κρουαζιέρας για τους ελληνικού προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα 92 από τα 131 κρουαζιερόπλοια θα πραγματοποιήσουν homeport ή μερικώς homeport σε ελληνικά λιμάνια, ποσοστό 70%, αναφέρει στα «ΝΕΑ» η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, της παγκόσμιας ένωσης εταιρειών κρουαζιέρας (CLIA). Αυτό σημαίνει ότι χιλιάδες επιβάτες τους θα έρθουν στην Ελλάδα για να ξεκινήσουν από εδώ την κρουαζιέρα, γεγονός που σημαίνει επιπλέον έσοδα για την ελληνική οικονομία.
Θετική επίδραση
Tο homeport στην Ελλάδα αυξήθηκε μέσα σε έναν χρόνο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, φανερώνοντας μία τάση που ήρθε για να μείνει, συνεισφέροντας πολλαπλά στην ελληνική οικονομία. Η φετινή χρονιά θα είναι ιδιαίτερα θετική για τη χώρα, προσθέτει η Μ. Δεληγιάννη.Η άνθηση του home port έχει πολύ θετική επίδραση στην οικονομία της χώρας και των τοπικών κοινωνιών. Η Μ. Δεληγιάννη παρουσιάζοντας τα στοιχεία της CLIA για την οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στη χώρα μας σημειώνει ότι από 1 δισ. ευρώ το 2019, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας έφτασε τα 1,4 δισ. το 2022. Από αυτά, 0,8 δισ. ευρώ ήταν άμεσα έσοδα, ενώ τα υπόλοιπα (0,6 δισ. ευρώ) ήταν έμμεση και επαγόμενη συνεισφορά.
Κρουαζιέρα: Σπανίζουν τα εναλλακτικά καύσιμα – Χρειάζονται 44.000 τόνοι μέχρι το 2025
Για το 2023 και το 2024 προβλέπεται επιπλέον αξιοσημείωτη αύξηση καθώς είναι χρονιές – ρεκόρ για την Ελλάδα. Στην Ελλάδα, το 2022, ο κλάδος της κρουαζιέρας υποστήριξε περισσότερες από 14.300 θέσεις εργασίας.
Οικονομικό αποτύπωμα. Η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία προέρχεται από τέσσερις βασικές δραστηριότητες: προμήθειες των εταιρειών κρουαζιέρας, ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες και συντήρηση των πλοίων, κατανάλωση επιβατών στην ξηρά και δαπάνες των πληρωμάτων στην Ελλάδα. Το οικονομικό αποτύπωμα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βασίζεται κυρίως στις δαπάνες επιβατών και τις δαπάνες των εταιρειών κρουαζιέρας, καθώς η χώρα αποτελεί δημοφιλή προορισμό με δυνατότητα επιβίβασης σε κάποια κρουαζιερόπλοια.
Η κατανάλωση
Η κατανάλωση των επιβατών συνεισέφερε 324 εκατ. ευρώ στο ελληνικό ΑΕΠ, αντιπροσωπεύοντας το 53% της συνολικής συνεισφοράς της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Οι προμήθειες των εταιρειών κρουαζιέρας συνεισέφεραν επιπλέον 248 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ, ενώ οι δαπάνες των πληρωμάτων και η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είχαν μικρότερες συνεισφορές – η καθεμία αναλογούσε σε περίπου 30 και 14 εκατ. ευρώ του συνολικού ΑΕΠ, αντίστοιχα.
Η απασχόληση στις εταιρείες κρουαζιέρας (δηλαδή πληρώματα κρουαζιερόπλοιων και υπάλληλοι κεντρικών γραφείων εταιρειών) αντιστοιχούσε σε περίπου 2.425 θέσεις εργασίας το 2022. Επιπλέον, οι εταιρείες κρουαζιέρας δημιούργησαν θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία, με συνολικά 11.915 θέσεις εργασίας μέσω της άμεσης, της έμμεσης και της επαγόμενης συνεισφοράς. Οι περισσότερες από αυτές τις θέσεις εργασίας (43%) δημιουργήθηκαν από την κατανάλωση των επιβατών και συναφείς δραστηριότητες.
Συμβολή
Η συμβολή του κλάδου της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω εφόσον ξεπεραστούν και μία σειρά γραφειοκρατικών εμποδίων. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων που επισημαίνει με επιστολή του προέδρου του Νίκου Μαυρίκου στην ΑΑΔΕ ότι η μη απαλλαγή ΦΠΑ των εφοδίων που πωλούνται σε πρόσωπα που δεν είναι πλοιοκτήτες αλλά εκμεταλλεύονται έναν χώρο του κρουαζιερόπλοιου για σκοπούς σίτισης και ψυχαγωγίας των επιβατών καθιστά απαγορευτικό τον εφοδιασμό των πλοίων από ελληνικές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να επωφελούνται αλλοδαπές εταιρείες.
Υπενθυμίζουμε ότι το 2023 ήταν χρονιά – ρεκόρ με πάνω από 5.230 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 7.003.150 επιβάτες, δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022. Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2023 έναντι του 2022 είχαμε αύξηση 9,41% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και αύξηση 51,26% στον αριθμό των επιβατών. Οπως έχουμε τονίσει, προσθέτει η Μ. Δεληγιάννη, η θέσπιση συστημάτων κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού (berth management system) είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη οργάνωση και διαχείριση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση