Τη μεγαλύτερη πτώση από το 2020 σημείωσαν οι μηνιαίες εξαγωγές ελβετικών ρολογιών τον Μάρτιο, εξαιτίας της κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης για premium και πολυτελή ρολόγια σε βασικές αγορές, όπως η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 16% σε αξία τον Μάρτιο, στα 2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα, έναντι του προηγούμενου έτους, όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών.

Οι αποστολές στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα ελβετικά ρολόγια, υποχώρησαν κατά 42%, πέφτοντας κάτω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τον Μάρτιο του 2020, όταν ο κλάδος πάγωσε λόγω του lockdown της πανδημίας. Οι αποστολές στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησαν κατά 44%.

Rolex: Κάνει τη διαφορά στη μείωση της ζήτησης για πολυτελή ρολόγια με δυο μοντέλα

«Η αρνητική τάση είναι ακόμη χειρότερη από ό,τι περιμέναμε και η πτώση στην Κίνα είναι πραγματικά ανησυχητική και πιθανώς δείχνει ότι τα αποθέματα στην περιοχή ήταν για άλλη μια φορά πολύ υψηλά», δήλωσε ο Jean-Philippe Bertschy, αναλυτής της Vontobel στην Ελβετία.

Μόλις ανακοινώθηκαν τα στοιχεία, η μετοχή της Swatch Group, που κατασκευάζει τις μάρκες Omega και Longines, έφθασε σε νέο χαμηλό 52 εβδομάδων την Πέμπτη, σημειώνοντας πτώση περίπου 1% στις συναλλαγές της Ζυρίχης. Η μετοχή της Richemont, της ιδιοκτήτριας των Vacheron Constantin and Cartier, υποχώρησαν επίσης περίπου 1%.

Η απότομη πτώση των εξαγωγών υπογραμμίζει την παγκόσμια μείωση της ζήτησης για ελβετικά ρολόγια, τα οποία γνώρισαν μια άνευ προηγουμένου έκρηξη που ξεκίνησε το 2021 και διήρκεσε μέχρι τα μέσα του 2023.

Τα υψηλότερα επιτόκια, η ασταθής οικονομική ανάπτυξη και οι γεωπολιτικές συγκρούσεις έχουν ωθήσει τους αγοραστές να επανεξετάσουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ακριβά ρολόγια.

Μικρότερη ζήτηση παντού

Η Ομοσπονδία ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των ρολογιών που αποστέλλονται από την Ελβετία τον Μάρτιο μειώθηκε κατά 25% σε 1,1 εκατομμύρια μονάδες καθώς οι λιανοπωλητές απέσυραν τις παραγγελίες τους.

Οι αποστολές στις ΗΠΑ, οι οποίες ξεπέρασαν την Κίνα ως η κορυφαία αγορά ελβετικών ρολογιών το 2021, μειώθηκαν κατά 6,5% τον Μάρτιο.

Μειώσεις παρατηρήθηκαν σε όλες τις κατηγορίες τιμών, με τις αποστολές ρολογιών άνω των 3.000 φράγκων – που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% των εξαγωγικών αξιών – μειώθηκαν κατά περίπου 10% σε αξία.

Οι εξαγωγές ρολογιών με τιμή μεταξύ 500 φράγκων και 3.000 φράγκων μειώθηκαν κατά 38%.

Ακόμη και η χαμηλότερη κατηγορία, τα ρολόγια με τιμή κάτω των 200 φράγκων -στα οποία συμπεριλαμβάνεται η δημοφιλής συνεργασία MoonSwatch της Swatch Group- σημείωσαν πτώση 19% τον Μάρτιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η «χρυσή» εποχή της πανδημίας

Η ζήτηση για ελβετικά και πολυτελή ρολόγια αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι καταναλωτές έμειναν στο σπίτι τους και είχαν αρκετά χρήματα από τα κυβερνητικά μέτρα τόνωσης, σπεύδοντας να αγοράσουν κορυφαίες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Rolex και Patek Philippe.

Καθηλωμένες από προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τη διακοπή της παραγωγής κατά τη διάρκεια των lockdown, πολλές ελβετικές ωρολογοποιίες δεν μπορούσαν να συμβαδίσουν και οι περισσότερες μάρκες ανέβασαν τις τιμές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
JPMorgan: Γιατί δεν επαναπαύεται στις δάφνες της – Ο ρόλος της ΑΙ
Διεθνή |

Κανένας εφησυχασμός για την JPMorgan - Τι αποκάλυψε για το μέλλον και την ΑΙ

Στο επίκεντρο βρέθηκαν η καταναλωτική τραπεζική, η διαχείριση πλούτου και ηεπενδυτική τραπεζική, ενώ μεγάλο ήταν το βάρος που δόθηκε στη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στα μελλοντικά σχέδια του οργανισμού