Η επιβλητική Γέφυρα Κατουνίου στα Κύθηρα αποτελεί το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι στην Ελλάδα, το οποίο χτίστηκε την περίοδο της Αγγλοκρατίας πριν από δύο αιώνες.

Με μήκος 110 μ., ύψος 15 μ. και πλάτος 6 μ., το γεφύρι που βρίσκεται κοντά στο Κάτω Λιβάδι στηρίζεται σε 13 τόξα σε απόλυτη συμμετρία και 12 θυρίδες, ενώ χάρη στην αρχιτεκτονική του μπορεί να δεχτεί φορτία πολύ μεγαλύτερα από αυτά για τα οποία σχεδιάστηκε.

Η γέφυρα ολοκληρώθηκε το 1826 και ήταν μέρος του οδικού άξονα που θα ένωνε την πρωτεύουσα με το λιμάνι του Αβλέμονα

Η πέτρινη γέφυρα, αν και άγνωστη στον περισσότερο κόσμο, αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνικό έργο των Άγγλων στα Κύθηρα, στο χωριό Κατούνι. Σχεδιάστηκε από τον Άγγλο μηχανικό Τζον Μακφέιλ, όταν υπηρετούσε στο νησί ως Τοποτηρητής την περίοδο της Αγγλοκρατίας και κατασκευάστηκε μέσω αγγαρείας από ντόπιους κατοίκους σε μελέτη του Ιταλού μηχανικού Εβαρίστο ντε Κίρικο.

Η γέφυρα ολοκληρώθηκε το 1826 και ήταν μέρος του οδικού άξονα που θα ένωνε την πρωτεύουσα με το λιμάνι του Αβλέμονα αλλά που δεν έμελλε να ολοκληρωθεί αφού οι Άγγλοι αποχώρησαν το 1864 μετά την ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, με τη Συνθήκη του Λονδίνου.

Ο μύθος

Ζωντανός παραμένει ένας μύθος πίσω από την κατασκευή αυτής της υπέροχης γέφυρας, που έχει να κάνει με τον έρωτα του Άγγλου διοικητή Μακφέιλ για μια όμορφη νησιωτοπούλα.

Ο μύθος θέλει τον Μακφέιλ να ερωτεύεται παράφορα την κοπέλα η οποία ζούσε στο Κατούνι. Έτσι, αποφάσισε να χτιστεί κοντά στο σπίτι της μια γέφυρα και κάθε μέρα πήγαινε για να επιτηρεί τα έργα και να μπορεί να βλέπει την όμορφη τσιριγωτοπούλα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott