Ο διάβολος που κρύβεται στις λεπτομέρειες…

• Στα… ψιλά πέρασε η αναφορά του προέδρου του ΕΣΕ, Αριστοτέλη Παντελιάδη από το φόρουμ των Δελφών για τις επιπτώσεις των μέτρων για την ακρίβεια στις σχέσεις λιανέμπορων και προμηθευτών.

• Ο επικεφαλής του πανίσχυρου Συνδέσμου των μεγάλων σούπερ μάρκετ είπε ότι η νέα παρέμβαση εάν συνεχισθεί επί μακρόν θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στη συνεργασία των δυο πλευρών.

• Η οποία παρά τα όσα λέγονται δημόσια περί αγαστής συνεργασίας, έχει περάσει από σαράντα κύματα τα τελευταία χρόνια.

• Ένας «ανομολόγητος πόλεμος» βρίσκεται σε εξέλιξη ανάμεσα στους βασικούς πυλώνες της αγοράς τροφίμων. Και αυτό γιατί ο καθένας προσπαθεί να διαφυλάξει την κερδοφορία του.

• Ήδη, όπως έχετε ενημερωθεί έγκαιρα από τον «ΟΤ» αρκετές συμφωνίες είναι στον αέρα καθώς όλοι περιμένουν να δουν πως θα εξελιχθεί η συμπεριφορά των καταναλωτών.

• Αυτό είναι το κλειδί για τις αποφάσεις που θα λάβουν και τη στρατηγική που θα χαράξουν…

• Είπαμε, ο καταναλωτής έχει δύναμη, όσο και εάν κάποιοι την υποτιμούν διαρκώς…

… η έλλειψη προσωπικού που φέρνει την ΑΙ…

• Ο δεύτερος μεγάλος πονοκέφαλος για τα μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι η έλλειψη προσωπικού.

• Όσο οξύμωρο και εάν ακούγεται, αφού μέχρι πριν μερικά χρόνια ήθελες… μέσον για να πιάσεις σε ένα κατάστημα.

• Τι κάνουν οι μεγάλοι λιανέμποροι για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα;

• Αυξάνουν κατακόρυφα τις επενδύσεις στην ΑΙ προκειμένου να υποκαταστήσουν τις χειρωνακτικές εργασίες με ρομποτικούς μηχανισμούς.

• Και αυτό παρότι η τεχνολογία είναι ακριβή.

• Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Παντελιάδης «η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού μας οδηγεί πιο γρήγορα προς τα εκεί».

• Σύμφωνα με τον έμπειρο επιχειρηματία, η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ αποτελεσματική στην επεξεργασία των big data.

• Μάλιστα, μερικές από τις πιο ενδεδειγμένες χρήσεις της στο λιανεμπόριο είναι το demand forecasting, οι one to one υπηρεσίες marketing και οι προτάσεις αγορών (recommendation engine) στα e-shop.

… και η ακαταμάχητη γοητεία της ανθρώπινης επαφής

• Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Παντελιάδης, η ΑΙ δεν μπορεί –ευτυχώς- να υποκαταστήσει παντού τον άνθρωπο.

• Η ανθρώπινη επαφή, υπογραμμίζει, είναι σημαντική στο λιανεμπόριο και την εξυπηρέτηση πελατών

• «Οι άνθρωποι προτιμούν να επικοινωνούν με ανθρώπους και το ΑΙ οδηγείται, ακόμα, σε λάθη ανάλογα με τον τρόπο πρόσληψης και επεξεργασίας των δεδομένων που λαμβάνει», λέει με νόημα.

• Βέβαια, η παραδοχή δεν είναι απαραίτητα ίδια για όλες τις γενιές.

• Η generation Z και η Alpha που ακολουθεί αισθάνονται πολύ πιο άνετα με τις μηχανές, και κυρίως με τις δική τους μηχανή (κινητό τηλέφωνο) που μπορεί να τους ακούει χωρίς να τους κρίνει…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Il Postino