Στα τέλη του έτους αναμένεται ότι θα λειτουργήσει στην Ελλάδα ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων, αλλά και ΙΧ αυτοκινήτων, με υδρογόνο, κοντά στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων του ομίλου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους. Πρόκειται για το πρώτο υδρογονάδικο (κατά το βενζινάδικο) το οποίο, όπως ανέφεραν χθες στελέχη της AVIN (θυγατρική του ομίλου), έχει αρχίσει ήδη να κατασκευάζεται.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της AVIN, κ. Γιάννης Ραπτάκης, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας γενιάς καυσίμων ACTION Fuels, έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή στα τέλη του 2025, θα είναι έτοιμο και το δεύτερο υδρογονάδικο του ομίλου στην Ακράτα. Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι ώστε να μπορούν να εφοδιάζονται ελεύθερα οχήματα υδρογόνου.
Παγκόσμιος πυρετός για εξόρυξη υδρογόνου
Τα δύο έργα, προϋπολογισμού τριών εκατ. ευρώ το καθένα, είναι συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ σε ποσοστό 50% και όπως τόνισε ο κ. Ραπτάκης, «θα φέρουν την Avin στην αιχμή των ενεργειακών εξελίξεων». Σύμφωνα με τον ίδιο, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα οχήματα που φτάνουν από το εξωτερικό, μέσω του λιμανιού της Πάτρας, και κυρίως τα βαρέα οχήματα υδρογόνου, οι δύο σταθμοί ανεφοδιασμού κατασκευάζονται σε διαφορετικά ρεύματα της εθνικής οδού.
Ειδικότερα, ο ένας θα λειτουργεί στο ύψος της Ακράτας στην κατεύθυνση από την Αθήνα προς την Πάτρα και ο δεύτερος στους Αγίους Θεοδώρους στο ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα. Οι αντλίες και στα δύο πρατήρια θα είναι πολύ υψηλής πίεσης (πάνω από 200 bar) ώστε να μπορούν να ανεφοδιάζονται όλα τα οχήματα.
Σε πρώτη φάση, όπως ανέφεραν τα στελέχη της AVIN, το υδρογόνο στα πρατήρια θα είναι μπλε (παράγεται κυρίως από φυσικό αέριο) και όταν προχωρήσουν οι επενδύσεις που έχει προγραμματίσει ο όμιλος θα είναι πράσινο (παράγεται με ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας). Ήδη ωριμάζουν έργα για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Η Motor Oil συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ «Ephyra» για τη δημιουργία σε βιομηχανική κλίμακα στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων μιας μονάδας παραγωγής υδρογόνου ισχύος 30 MW από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με τη χρήση ηλεκτρόλυσης. Το έργο, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση περίπου 18 εκατ. ευρώ και προϋπολογισμό στα 25 εκατ. ευρώ αναμένεται ότι θα λειτουργεί το 2026.
Το υδρογόνο αποτελεί στρατηγική επιλογή του ομίλου μέσω του προγράμματος Blue Med αλλά και του TRIERES που στοχεύει στη δημιουργία μίας μικρής κοιλάδας υδρογόνου. Επίσης, η Motor Oil έχει «συμμαχήσει» με τη ΔΕΗ και μέσω της κοινής τους εταιρείας «Hellenic Hydrogen» προωθούν το έργο «North project 1» στη Δυτική Μακεδονία.
Εντός ημερών roadshow με λεωφορείο υδρογόνου
Παράλληλα, η Motor Oil συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο JIVE (Joint Initiative for hydrogen Vehicles across Europe) το οποίο ετοιμάζει roadshows με λεωφορείa υδρογόνου. Ήδη έχουν γίνει δύο στη Δυτική Ευρώπη, ενώ εντός των επόμενων δύο εβδομάδων θα ξεκινήσει το τρίτο από τη Βιέννη και θα φτάσει στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, το cluster βιοοικονομίας και περιβάλλοντος της Δυτικής Μακεδονίας που είναι ο εθνικός συντονιστής του έργου, μαζί με τη Motor Oil και με την υποστήριξη της Hellenic Hydrogen και της Coral Gas έχουν αναλάβει την περιοδεία του λεωφορείου υδρογόνου στη χώρα μας, το οποίο θα ακολουθείται και από έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου. Το όχημα, το οποίο θα ξεκινήσει το ταξίδι του από την Αυστρία, θα διασχίσει χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, πριν φτάσει στην Ελλάδα. Στη χώρα μας θα περάσει από την Κοζάνη, την Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και την Πάτρα.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος