Οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης παρουσίασαν επιβράδυνση τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, καθώς η χαμηλότερη ζήτηση στην Κίνα και στην εγχώρια τους αγορά έπληξε τη βιομηχανία.
Στη Volkswagen, τα κέρδη του ομίλου το τρίμηνο έως τις 31 Μαρτίου μειώθηκαν κατά ένα πέμπτο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι σε 4,6 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών μεταπώλησης και των προβλημάτων εφοδιασμού της Audi, μιας από τις πιο κερδοφόρες μάρκες της.
Το πρόβλημα
Οι χαμηλότερες τιμές μεταπώλησης αποτελούν πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW που παρέχουν την μεγαλύτερη χρηματοδότηση στους πελάτες. Εάν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή από την αναμενόμενη, αναγκάζονται να προβούν σε απομείωση αυτών των δανείων.
Η Stellantis, στην οποία ανήκουν η Peugeot και η Jeep, κατέγραψε μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση των εσόδων της στα 41,7 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, λόγω των ασθενέστερων επιδόσεων στις ευρωπαϊκές χώρες.
Η Mercedes-Benz, η οποία επίσης ανακοίνωσε αποτελέσματα την Τρίτη, σημείωσε πτώση σχεδόν 30% στα κέρδη προ φόρων και τόκων, αγγίζοντας τα 3,9 δισ. ευρώ, καθώς μειώθηκαν τόσο ο όγκος πωλήσεων όσο και τα περιθώρια κέρδους.
Η Mercedes-Benz δήλωσε ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8% σε σχέση με πέρυσι σε 463.000, με επίκεντρο την πτώση στην Ασία. Οι αναλυτές της Citi δήλωσαν ότι «ανησυχούν όλο και περισσότερο…για τις δραστηριότητες της [Mercedes] Cars», επικαλούμενοι την ασθενέστερη ζήτηση για προϊόντα πολυτελείας και από τους Κινέζους καταναλωτές.
Ο αναλυτής της Jefferies, Philippe Houchois, έγραψε ότι ήταν μια «κακή αρχή» του έτους για τη VW.
Τα κέρδη
Μετά από αρκετά χρόνια όπου τα κέρδη ενισχύθηκαν, ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα από την κατάρρευση της αξίας μεταπώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων – λόγω της ασθενέστερης από την αναμενόμενη ζήτησης, προβλημάτων όπως το ξεπερασμένο λογισμικό και ενός πολέμου τιμών που τροφοδοτείται από την Tesla και την Κίνα – αλλά και των υψηλότερων επιτοκίων που έχουν απομακρύνει τους καταναλωτές.
Η VW και η Mercedes είναι επίσης περισσότερο εκτεθειμένες σε δυσκολίες στη μεγαλύτερη αγορά τους, την Κίνα, όπου η καταναλωτική ζήτηση έχει αποδυναμωθεί και υπάρχει ολοένα και πιο έντονος ανταγωνισμός από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η VW ανακοίνωσε χαμηλότερο του αναμενόμενου λειτουργικό περιθώριο κέρδους λόγω των εκπτώσεων σε όλα τα μοντέλα της και των εσωτερικών προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού που επιβράδυναν την παραγωγή των κινητήρων V6 και V8 της Audi.
Προειδοποίηση
Ο όμιλος είχε προειδοποιήσει για ένα «χαμηλό ξεκίνημα της χρονιάς», δεδομένης της προετοιμασίας για τη μείωση της παραγωγής παλαιότερων μοντέλων και την επικέντρωση σε 30 νέα μοντέλα σε όλες τις μάρκες του, σχεδόν όλα EVs.
Επανέλαβε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους για «αύξηση έως και 5%» επί των πωλήσεων του 2023 ύψους 322,3 δισ. ευρώ, με τον οικονομικό διευθυντή Arno Antlitz να υπογραμμίζει τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους και την ανάπτυξη των νέων μοντέλων.
Η οικονομική διευθύντρια της Stellantis, Natalie Knight, δήλωσε ότι το τρίμηνο ήταν «ακανόνιστο», καθώς προετοιμάζεται για το λανσάρισμα νέων μοντέλων, ιδίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αργότερα μέσα στο έτος.
Τα καθαρά έσοδα το τρίμηνο έως τον Μάρτιο ήταν 41,7 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αφού εξαντλήθηκαν τα αποθέματα που είχε δημιουργήσει πέρυσι. Αυτό συγκρινόταν με τις μέσες προσδοκίες των αναλυτών για 42,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Refinitiv.
Latest News
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους