Βακτήρια που… τρώνε άνθρακα χρησιμοποιεί μία αμερικανική εταιρεία βιοτεχνολογίας, προκειμένου να μετατρέψει τις εκπομπές από χαλυβουργεία, διυλιστήρια και άλλες βαριά ρυπογόνες βιομηχανικές διεργασίες σε αιθανόλη και χημικά, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και στην παραγωγή ανακυκλωμένων, βιώσιμων προϊόντων.
Η LanzaTech , η οποία λειτουργεί σε εμπορική κλίμακα από το 2018, όχι μόνο δεσμεύει τα αέρια άνθρακα σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, αλλά τα μετατρέπει επίσης – χρησιμοποιώντας βακτήρια σε βιοαντιδραστήρες – σε καύσιμα και χημικά. Αυτά τα ανακυκλωμένα προϊόντα αντικαθιστούν άμεσα τον παρθένο ορυκτό άνθρακα σε καταναλωτικά αγαθά και βιώσιμα καύσιμα (SAF), αναφέρει η εταιρεία.
Όπως αναφέρει το oilprice.com με τον τρόπο αυτό η LanzaTech δίνει στον δεσμευμένο άνθρακα μια νέα ζωή ως υφαντικές ίνες, συσκευασίες ή οικιακά καθαριστικά.
Οι συνεργασίες
Η εταιρεία έχει συνεργαστεί με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και παραγωγούς χάλυβα, καθώς και με εταιρείες γρήγορης μόδας, για να βοηθήσει στην παραγωγή SAF και ρούχων, ενώ ταυτόχρονα συλλαμβάνει τις εκπομπές άνθρακα από βιομηχανίες που δεν μπορούν να προχωρήσουν με τη διαδικασία απανθρακοποίησης, συμπεριλαμβανομένης της διύλισης και της χαλυβουργίας.
Πέρυσι, ο κολοσσός της χαλυβουργίας ArcelorMittal και η LanzaTech ξεκίνησαν την παραγωγή στην εμπορική ναυαρχίδα δέσμευσης και χρήσης άνθρακα της ArcelorMittal στη Γάνδη του Βελγίου. Η εγκατάσταση «Steelanol» αξίας 214 εκατομμυρίων δολαρίων (200 εκατομμυρίων ευρώ) είναι η πρώτη του είδους της για την ευρωπαϊκή βιομηχανία χάλυβα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που αναπτύχθηκε από τη LanzaTech.
Ένα βασικό πλεονέκτημα του βακτηρίου που τρώει άνθρακα και μετατρέπει τα αέρια άνθρακα σε αιθανόλη είναι ότι δεν ανταγωνίζεται πηγές τροφίμων όπως το καλαμπόκι ή τα ζαχαρότευτλα για την παραγωγή αιθανόλης. Επιπλέον, η αρχική πρώτη ύλη μπορεί να είναι οτιδήποτε με υψηλή συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα και άλλα αέρια πλούσια σε άνθρακα, καθιστώντας την τεχνολογία κατάλληλη για τη δέσμευση του άνθρακα σε διυλιστήρια και χαλυβουργεία.
Πέρυσι, η H&M κυκλοφόρησε μια σειρά αθλητικών ειδών μέσω της βιομετατροπής άνθρακα LanzaTech στα ίδια δομικά στοιχεία από τα οποία κατασκευάζεται ο συμβατικός πολυεστέρας.
Φέτος, η LanzaTech και ο συνεργάτης της Technip Energies επιλέχθηκαν από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ για να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις ανάθεσης έως και 200 εκατομμυρίων δολαρίων σε ένα έργο που στοχεύει στην παραγωγή βιώσιμου αιθυλενίου από δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα.
Ωστόσο, η επιχείρηση με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο της LanzaTech αναμένεται να είναι η LanzaJet, μία spinoff στην οποία η LanzaTech κατέχει το 25%, και άλλους μετόχους τον ιδιοκτήτη της British Airways International Airlines Group (IAG) και τη Suncor Energy. Η LanzaJet ιδρύθηκε το 2020 για να αναπτύξει το SAF μέσω της εμπορευματοποίησης της αποκλειστικής και κατοχυρωμένης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογίας Alcohol-to-Jet (ATJ).
Νωρίτερα φέτος, η LanzaTech ανακοίνωσε μια επένδυση 30 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Southwest Airlines ως μέρος μιας συμφωνίας για την ανάπτυξη μιας μονάδας παραγωγής SAF.
Το SAF μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην αεροπορία έως και 80%, λέει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) .
Ωστόσο, η προσφορά SAF εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, ακόμη και αν οι κυβερνήσεις υποστηρίζουν την έρευνα και την παραγωγή.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»