Κατά κύματα εγκαταλείπουν τα αστικά κέντρα οι εκδρομείς του Πάσχα, με αυτοκίνητα, ΚΤΕΛ, πλοία και αεροπλάνα. Όσοι απέλεξαν τις «τέσσερις ρόδες», πάντως, χρειάστηκε να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για να προμηθευτούν με καύσιμα, αφού η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, τις μέρες αυτές, στις περισσότερες περιοχές της χώρας, ξεπέρασε τα 2 ευρώ.
Πάσχα: Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων – Το αδιαχώρητο σε εθνικές οδούς και λιμάνια
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται σε 1,982 ευρώ το λίτρο, έχοντας αυξηθεί κατά 13 λεπτά το τελευταίο τρίμηνο.
Ωστόσο, σε πολλά πρατήρια καυσίμων, ειδικά σε δημοφιλείς πασχαλινούς προορισμούς, οι τιμές της βενζίνης εκτοξεύθηκαν και ξεπέρασαν ήδη τα 2 ευρώ.
Ενδεικτικό κόστος για «hot» πασχαλινούς προορισμούς
Το κόστος για το ταξίδι με ΙΧ αυτοκίνητο στο Ναύπλιο, μια απόσταση 140 χιλιομέτρων από την Αθήνα, κοστίζει για μια οικογένεια 70 ευρώ μετ’ επιστροφής.
Μια οικογένεια, για να ταξιδέψει μέχρι το Αγρίνιο, θα πρέπει να πληρώσει 44 ευρώ μόνο για καύσιμα και 18,64 ευρώ για τα διόδια, συνολικό κόστος 62,64. Με την επιστροφή μαζί, το κόστος μετακίνησης ξεπερνά τα 180 ευρώ.
Από την Αθήνα στο Λεωνίδιο, το κόστος είναι 44 ευρώ για βενζίνη και 7 ευρώ για τα διόδια. Το ταξίδι μετ’ επιστροφής κοστίζει επομένως περίπου 102 ευρώ.
Και για το ταξίδι στην Καλαμάτα, όμως, οι οδηγοί θα πληρώσουν συνολικά περισσότερα από 130 ευρώ σε καύσιμα και διόδια μαζί με την επιστροφή στην Αθήνα.
Να σημειωθεί ότι παράγοντες της αγοράς εκφράζουν φόβους ότι η τιμή της αμόλυβδης ενδέχεται να αυξηθεί κι άλλο την ερχόμενη εβδομάδα.
«Καίνε» οι τιμές της βενζίνης στα νησιά
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, πάντως, θα αντιμετωπίσουν όσοι βρίσκονται στα νησιά ή θα τα επισκεφθούν για το Πάσχα.
Οι ακριβότερες τιμές της αμόλυβδης σε 5 νησιά:
– Μήλος: 2,40 ευρώ/λίτρο.
– Πάτμος: 2,39 ευρώ/λίτρο.
– Αντίπαρος: 2,38 ευρώ/λίτρο.
– Σέριφος & Σίφνος: 2,35 ευρώ/λίτρο.
– Σαντορίνη & Πάρος: 2,32 ευρώ/λίτρο.
– Ρόδος: 2,25 ευρώ/λίτρο.
– Κέρκυρα: 2,23 ευρώ/λίτρο.
Μαζική έξοδος για τους εκδρομείς της τελευταίας στιγμής
Όσοι αποφάσισαν, λοιπόν, να πληρώσουν ακριβά την πασχαλινή τους έξοδο – και δεν είναι λίγοι – συνεχίζουν να εγκαταλείπουν την πρωτεύουσα και την Μεγάλη Παρασκευή.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία από την κίνηση στα διόδια, τα ΚΤΕΛ και το λιμάνι του Πειραιά, η φετινή έξοδος από την Αθήνα αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων.
Τα λεωφορεία από το ΚΤΕΛ του Κηφισού αναχωρούν με πληρότητες 100% για Πελοπόννησο, Αιτωλοακαρνανία, Ήπειρο και τα νησιά του Ιονίου. Πέρα των προγραμματισμένων δρομολογίων, που για την Μ. Παρασκευή ανέρχονται σε 200, θα πραγματοποιηθούν και 180 έκτακτα.
Γεμάτα φεύγουν και τα πλοία από τα λιμάνια για Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και Αργοσαρωνικό. Από το λιμάνι του Πειραιά για την Μ. Παρασκευή έχουν προγραμματιστεί 18 δρομολόγια, 32 για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, 14 από τη Ραφήνα και 10 από το Λαύριο.
Αυξημένη η κίνηση στα διόδια
Αυξημένη είναι η κίνηση και στα διόδια, με τα οχήματα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, από το πρωί στις 06.00 της Μεγάλης Πέμπτης μέχρι και το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, από τα διόδια της Ελευσίνας πέρασαν 70.588 ΙΧ, ενώ από τα διόδια των Αφιδνών 49.308 ΙΧ.
Τουλάχιστον 24.000 επιβάτες φεύγουν από το λιμάνι του Πειραιά
Από το πρωί της Μ. Παρασκευής χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα αναχωρούν από τα λιμάνια της Αττικής, ενώ οι πληρότητες των πλοίων αγγίζουν το 100%.
Σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αναμένεται να αναχωρήσουν από το λιμάνι του Πειραιά τουλάχιστον 24.284 επιβάτες και 3.348 οχήματα, ενώ από το λιμάνι της Ραφήνας 9.770 επιβάτες και 2.015 οχήματα, στις 3 Μαΐου.
Δημοφιλέστεροι προορισμοί, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, είναι οι Κυκλάδες, τα νησιά του Αργοσαρωνικού και το βόρειο Αιγαίο.
Πηγή:in.gr
Latest News
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
Στα 2,71 δισ. ευρώ το ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα το α΄τετράμηνο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
«Νόμιμη η διαφορετική τιμολόγηση των πολυεθνικών», λέει ο Σκέρτσος - Γιατί στέλνει επιστολή στη φον ντερ Λάιεν ο Μητσοτάκης
Το προεκλογικό όψιμο κυβερνητικό ενδιαφέρον για την ακρίβεια των πολυεθνικών είναι θέμα σημερινής ανάρτησης του υπουργού Επικρατείας
Δευτεραθλήτρια στον πληθωρισμό τροφίμων η Ελλάδα για 6 μήνες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat
Ρυθμίσεις δανείων 1,2 δισ. ευρώ από τους servicers στο α΄ τρίμηνο του 2024
Τα δάνεια που ρυθμίστηκαν από το 2022 αγγίζουν τα επίπεδα των15,2 δισ. ευρώ
Ξεκινούν οι αιτήσεις για ερευνητικά έργα μέσω ΕΣΠΑ - Ποιους αφορά
Αφορούν το Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα»
Απόφαση – «πιλότος» από ΣτΕ για φρένο στα μπόνους δόμησης κτιρίων
Ξεκινά «γαϊτανάκι» αναστολών έκδοσης οικοδομικών αδειών που κάνουν χρήση των «μπόνους» δόμησης από δήμους της Αττικής
Μύθοι και αλήθειες για την ακρίβεια των πολυεθνικών
Γιατί στην Ελλάδα όλα είναι ακριβότερα; Τα «παιχνίδια» των πολυεθνικών με τις τιμές και οι στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς
Burnout εργαζομένων και φουλ οι μηχανές για 6ημερη εργασία – Η Ελλάδα αλλάζει πίστα και παίζει με τη «φωτιά»
Ενώ στην Ευρώπη συζητούν το μοντέλο της τετραήμερης εργασία με τις ίδιες απολαβές, στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου αλλάζουμε level με την κυβέρνηση να νομοθετεί την εξαήμερη εργασία
Πού μπορείτε να κερδίσετε τα περισσότερα για την ίδια εργασία; – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;
Πώς συγκρίνονται οι καθαροί μισθοί σε όλη την Ευρώπη για ορισμένες από τις πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας;