
Το άνοιγμα περίπου 600 καταστημάτων στο εξωτερικό σχεδιάζει η κινεζική αλυσίδα λιανικής χαμηλού κόστους, Miniso, καθώς βρίσκεται σε μια πορεία μετατόπισης του επίκεντρου της ταχείας επέκτασής της από την εγχώρια αγορά που μαστίζεται από την αδύναμη κατανάλωση.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο οικονομικός διευθυντής Εασόν Ζανγκ δήλωσε ότι η Miniso σχεδίαζε επίσης να ανοίξει περίπου 400 καταστήματα στην Κίνα, αλλά φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά τουλάχιστον από το 2019 που τα περισσότερα από τα νέα της καταστήματα θα είναι εκτός της χώρας.
Γιατί οι αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος στην Κίνα
Με το βλέμμα στο εξωτερικό οι κινεζικές εταιρείες λόγω χαμηλής εγχώριας ζήτησης
Τα σχέδια της Miniso αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι κινεζικές εταιρείες επιζητούν την ανάπτυξη στο εξωτερικό, την ώρα που η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα στο να ενισχύσει την εγχώρια ζήτηση. Η πτώση του κόστους των αγαθών που παράγονται στα εργοστάσια της Κίνας τα καθιστά επίσης πιο ανταγωνιστικά στο εξωτερικό.
Ο Ζανγκ δήλωσε ότι η συμπεριφορά των Κινέζων καταναλωτών επηρεάζεται από τις προσδοκίες για τους μελλοντικούς μισθούς και τις οικονομικές προοπτικές, δημιουργώντας «αντίθετους ανέμους» για τις εταιρείες στη χώρα. «Είναι ένα πολύ, πολύ δύσκολο έργο για εμάς αυτή τη στιγμή, ειδικά [δεδομένης] της νέας κανονικότητας της [κινεζικής] οικονομίας», δήλωσε. Δεν βρισκόμαστε πλέον στο στάδιο της πολύ γρήγορης ανάπτυξης».
Μέχρι το τέλος του 2023, το ερυθρόλευκο λογότυπο της Miniso κοσμούσε περίπου 4.000 καταστήματα στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Κίνας και σχεδόν 2.500 στο εξωτερικό. Η εταιρεία διαθέτει καταστήματα σε κάθε ήπειρο εκτός από την Ανταρκτική, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στην Ασία. Η πλειονότητα των καταστημάτων είναι franchise.
Ο Ζανγκ δήλωσε επίσης ότι ο αντίκτυπος της επιβράδυνσης της εγχώριας ζήτησης αντισταθμίστηκε από τους Κινέζους αγοραστές που ξεκίνησαν να την προτιμούν από πιο ακριβά καταστήματα λιανικής πώλησης. “Πολλοί καταναλωτές είναι πιο ορθολογικοί όταν κάνουν αγορές, όταν αποφασίζουν τι θέλουν να καταναλώσουν στα εμπορικά κέντρα και ούτω καθεξής. Και η Miniso είναι ένας από τους ωφελημένους”.
Η διαφοροποίηση με τους ανταγωνιστές
Η Miniso πωλεί προϊόντα από ηλεκτρονικά είδη και μπουκάλια νερού μέχρι βελούδινα παιχνίδια, καλλυντικά και σνακ. Σημαντικό μέρος των πωλήσεών της προέρχεται από προϊόντα που παράγονται με άδεια χρήσης από μάρκες όπως η Marvel, η Hello Kitty και η Disney.
Ο Ζανγκ τόνισε ότι η προσέγγιση της Miniso τη διαφοροποιεί από τους εγχώριους ανταγωνιστές της που επικεντρώνονται διεθνώς σε μη επώνυμα προϊόντα εξαιρετικά χαμηλού κόστους. Η Miniso αναμένει ότι οι υπερπόντιες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεών της τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, από περίπου 35% πέρυσι.
Ο Τζίζου Ντονγκ, επικεφαλής της κινεζικής έρευνας καταναλωτών και ακινήτων της Nomura, δήλωσε ότι η ικανότητα της Miniso να επωφελείται από την ισχυρότερη ζήτηση για προϊόντα value-for-money στην Κίνα, προσελκύοντας παράλληλα αγοραστές στις οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό, θα συνεχίσει να οδηγεί την ανάπτυξή της τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.
Η παρουσία της Miniso σε καταστήματα διαφέρει από τις κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά ο Ζανγκ δήλωσε ότι τώρα πραγματοποιεί περισσότερο από το 10% των πωλήσεών της στο διαδίκτυο, από λιγότερο από 1% πριν από την πανδημία του κορονοϊού.
Η μετοχή της Miniso, η οποία είναι εισηγμένη στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ, έχει αυξηθεί κατά περίπου 400% από τα μέσα του 2022, χρονιά στην οποία αποτέλεσε αντικείμενο μιας έκθεσης short selling, ενώ βρέθηκε και στο στόχαστρο Κινέζων εθνικιστών. Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν από μια ανάρτηση του ισπανικού λογαριασμού της Miniso στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιέγραφε κούκλες με κινεζικά φορέματα κιπάο ως “γκέισες”, ένα επιζήμιο ολίσθημα δεδομένου του ευρέως διαδεδομένου αντι-ιαπωνικού συναισθήματος στην Κίνα.


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου