Το άνοιγμα περίπου 600 καταστημάτων στο εξωτερικό σχεδιάζει η κινεζική αλυσίδα λιανικής χαμηλού κόστους, Miniso, καθώς βρίσκεται σε μια πορεία μετατόπισης του επίκεντρου της ταχείας επέκτασής της από την εγχώρια αγορά που μαστίζεται από την αδύναμη κατανάλωση.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο οικονομικός διευθυντής Εασόν Ζανγκ δήλωσε ότι η Miniso σχεδίαζε επίσης να ανοίξει περίπου 400 καταστήματα στην Κίνα, αλλά φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά τουλάχιστον από το 2019 που τα περισσότερα από τα νέα της καταστήματα θα είναι εκτός της χώρας.
Γιατί οι αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος στην Κίνα
Με το βλέμμα στο εξωτερικό οι κινεζικές εταιρείες λόγω χαμηλής εγχώριας ζήτησης
Τα σχέδια της Miniso αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι κινεζικές εταιρείες επιζητούν την ανάπτυξη στο εξωτερικό, την ώρα που η Κίνα αντιμετωπίζει προβλήματα στο να ενισχύσει την εγχώρια ζήτηση. Η πτώση του κόστους των αγαθών που παράγονται στα εργοστάσια της Κίνας τα καθιστά επίσης πιο ανταγωνιστικά στο εξωτερικό.
Ο Ζανγκ δήλωσε ότι η συμπεριφορά των Κινέζων καταναλωτών επηρεάζεται από τις προσδοκίες για τους μελλοντικούς μισθούς και τις οικονομικές προοπτικές, δημιουργώντας «αντίθετους ανέμους» για τις εταιρείες στη χώρα. «Είναι ένα πολύ, πολύ δύσκολο έργο για εμάς αυτή τη στιγμή, ειδικά [δεδομένης] της νέας κανονικότητας της [κινεζικής] οικονομίας», δήλωσε. Δεν βρισκόμαστε πλέον στο στάδιο της πολύ γρήγορης ανάπτυξης».
Μέχρι το τέλος του 2023, το ερυθρόλευκο λογότυπο της Miniso κοσμούσε περίπου 4.000 καταστήματα στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Κίνας και σχεδόν 2.500 στο εξωτερικό. Η εταιρεία διαθέτει καταστήματα σε κάθε ήπειρο εκτός από την Ανταρκτική, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση στην Ασία. Η πλειονότητα των καταστημάτων είναι franchise.
Ο Ζανγκ δήλωσε επίσης ότι ο αντίκτυπος της επιβράδυνσης της εγχώριας ζήτησης αντισταθμίστηκε από τους Κινέζους αγοραστές που ξεκίνησαν να την προτιμούν από πιο ακριβά καταστήματα λιανικής πώλησης. “Πολλοί καταναλωτές είναι πιο ορθολογικοί όταν κάνουν αγορές, όταν αποφασίζουν τι θέλουν να καταναλώσουν στα εμπορικά κέντρα και ούτω καθεξής. Και η Miniso είναι ένας από τους ωφελημένους”.
Η διαφοροποίηση με τους ανταγωνιστές
Η Miniso πωλεί προϊόντα από ηλεκτρονικά είδη και μπουκάλια νερού μέχρι βελούδινα παιχνίδια, καλλυντικά και σνακ. Σημαντικό μέρος των πωλήσεών της προέρχεται από προϊόντα που παράγονται με άδεια χρήσης από μάρκες όπως η Marvel, η Hello Kitty και η Disney.
Ο Ζανγκ τόνισε ότι η προσέγγιση της Miniso τη διαφοροποιεί από τους εγχώριους ανταγωνιστές της που επικεντρώνονται διεθνώς σε μη επώνυμα προϊόντα εξαιρετικά χαμηλού κόστους. Η Miniso αναμένει ότι οι υπερπόντιες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεών της τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, από περίπου 35% πέρυσι.
Ο Τζίζου Ντονγκ, επικεφαλής της κινεζικής έρευνας καταναλωτών και ακινήτων της Nomura, δήλωσε ότι η ικανότητα της Miniso να επωφελείται από την ισχυρότερη ζήτηση για προϊόντα value-for-money στην Κίνα, προσελκύοντας παράλληλα αγοραστές στις οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό, θα συνεχίσει να οδηγεί την ανάπτυξή της τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.
Η παρουσία της Miniso σε καταστήματα διαφέρει από τις κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά ο Ζανγκ δήλωσε ότι τώρα πραγματοποιεί περισσότερο από το 10% των πωλήσεών της στο διαδίκτυο, από λιγότερο από 1% πριν από την πανδημία του κορονοϊού.
Η μετοχή της Miniso, η οποία είναι εισηγμένη στη Νέα Υόρκη και το Χονγκ Κονγκ, έχει αυξηθεί κατά περίπου 400% από τα μέσα του 2022, χρονιά στην οποία αποτέλεσε αντικείμενο μιας έκθεσης short selling, ενώ βρέθηκε και στο στόχαστρο Κινέζων εθνικιστών. Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν από μια ανάρτηση του ισπανικού λογαριασμού της Miniso στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που περιέγραφε κούκλες με κινεζικά φορέματα κιπάο ως “γκέισες”, ένα επιζήμιο ολίσθημα δεδομένου του ευρέως διαδεδομένου αντι-ιαπωνικού συναισθήματος στην Κίνα.
Latest News
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους
Ο κούκος... αηδόνι στοίχισε στον Ταϊλανδό συνιδιοκτήτη το Selfridges
Ο επικεφαλής του οικογενειακού ομίλου Central Group λέει ότι τα υψηλότερα παγκόσμια επιτόκια κάνουν την αρχική τιμή των 4 δισ. λιρών για το Selfridges λιγότερο ελκυστική
Ο «πυρετός του χρυσού» στην Κίνα γίνεται εύφορο πεδίο για απατεώνες και ξέπλυμα χρήματος
Ο χρυσός γίνεται όλο και πιο προσφιλής στην Κίνα ως επένδυση, όμως συγκεντρώνει και
Οι άλλες μπίζνες της οικογένειας Hermès - Επενδύσεις στη γαλλική ασφαλιστική εταιρεία Albingia
Η συμφωνία Hermès - Albingia υπόκειται στην έγκριση διαφόρων αρμόδιων αρχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025