Ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 10 Μαΐου 2024, στην πόλη της Κέρκυρας, οι εργασίες της 22ης Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.).
Στις εργασίες της Γ.Σ. έδωσαν δυναμικό «παρών» τα μέλη της Ε.ΜΑ.Ε. από όλη τη χώρα, αποδεικνύοντας με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο το ενδιαφέρον, τις δυνατότητες αλλά και τη γεωμετρικά αυξανόμενη δυναμική του yachting στη χώρα μας.
Τα μέλη της Ε.ΜΑ.Ε. χαιρέτισαν ο Βουλευτής Κέρκυρας, κ. Στέφανος Γκίκας, ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Τρεπεκλής και ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος.
Ένωση Μαρινών Ελλάδας: Πρωτοβουλία για το Χωροταξικό Σχεδιασμό Συστήματος Μαρινών
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας κ. Σταύρος Κατσικάδης αφού καλωσόρισε δύο νέα μέλη-μαρίνες στην ΕΜΑΕ, την Miraggio Marina και τη Χίο Μαρίνα, δήλωσε ότι: “Αποφασίσαμε για πρώτη φορά να συνεδριάσουμε στην Κέρκυρα, το πανέμορφο ελληνικό νησί που αποτελεί σημαντικότατο τουριστικό προορισμό για μικρά και μεγάλα σκάφη αναψυχής. Η αυξανόμενη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού στην Κέρκυρα και γενικότερα στο Ιόνιο, υποδεικνύουν την ανάγκη τόσο για την δημιουργία νέων όσο και για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών. Οι νέες υποδομές θα δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης και θα φέρουν σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία.
Σκληρός ανταγωνισμός
Ωστόσο, ο σκληρός ανταγωνισμός από τις χώρες της Αδριατικής επιβάλλει εγρήγορση και αποτελεσματικές ενέργειες βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου καθώς και χάραξη εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης από την Ελληνική Πολιτεία σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς Φορείς και Ενώσεις”.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Συνέλευσης τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη αναθεώρησης του ν.2160/93 για τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων σε εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να μην αποτρέπονται οι επενδύσεις σε μαρίνες στη χώρα μας. Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη βελτίωσης των όρων χρηματοδότησης του Προγράμματος Αναβάθμισης Τουριστικών Λιμένων που βρίσκεται σε εξέλιξη υπό την εποπτεία και τον συντονισμό του Υπουργείου Τουρισμού.
“Δεν πρέπει να χαθεί η σπάνια ευκαιρία χρηματοδότησης για τις Ελληνικές Μαρίνες. Βρισκόμαστε σε καθημερινή επικοινωνία και συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού με σκοπό την απορρόφηση των κεφαλαίων του Ταμείου Ανάκαμψης που προορίζονται για έργα αναβάθμισης των Ελληνικών Τουριστικών Λιμένων”.
O Πρόεδρος της ΕΜΑΕ αναφέρθηκε επίσης στην μελέτη που θα συντάξει ερευνητική ομάδα υπό τον συντονισμό των Καθηγητών κ.κ. Θ. Πάλλη (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και Γ. Βαγγέλα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για λογαριασμό της διαΝΕΟσις κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Τουρισμού.
Ο Βουλευτής Κέρκυρας της Ν.Δ. και Αντιπρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων κ. Στέφανος Γκίκας, αφού ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της ΕΜΑΕ και Διευθύνοντα Σύμβουλο της LAMDA Marinas, Σταύρο Κατσικάδη για την επιλογή της Κέρκυρας, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η Κέρκυρα συνεχίζει δυναμικά στον χώρο του Θαλάσσιου Τουρισμού με την κατασκευή 5 νέων μαρινών, εκ των οποίων η μία mega yachts και υπογράμμισε ότι αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η περαιτέρω ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού. Εξήρε δε την πρωτοβουλία της ΕΜΑΕ να χρηματοδοτήσει νέα μελέτη για τον χωροταξικό Σχεδιασμό του συστήματος μαρινών στην Ελλάδα.
Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Τρεπεκλής σε δηλώσεις του μεταξύ άλλων τόνισε: «Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο επιλέγουν το Ιόνιο Πέλαγος για ν’ απολαύσουν το μοναδικό φυσικό κάλλος των νησιών μας. Η κομβική θέση των Ιονίων Νήσων, αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για μας, πάνω στο οποίο οφείλουμε να επενδύσουμε. Σήμερα, δύο από τις καλύτερες μαρίνες που υπάρχουν στη χώρα μας, βρίσκονται εντός των ορίων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Αναφέρομαι, φυσικά, στη μαρίνα των Γουβιών, την πρώτη – όπως πολύ καλά γνωρίζετε – ιδιωτική μαρίνα στην Ελλάδα, όπως και σ’ εκείνη της Λευκάδας, η οποία είναι μια από τις πλέον σύγχρονες μαρίνες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Προστιθέμενη αξία
Το πόση προστιθέμενη αξία προσδίδει σε έναν τόπο η ύπαρξη μιας σύγχρονης μαρίνας, είναι αυταπόδεικτο. Στη βάση αυτού του συλλογισμού βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση του έργου του τουριστικού καταφυγίου σκαφών αναψυχής στο Καφέ Γυαλί, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη δημιουργία της μαρίνας των MegaYacht δίπλα στο λιμάνι της Κέρκυρας. Υπάρχει βεβαίως ακόμα η Λευκάδα, με τα τουριστικά καταφύγια στη Βασιλική και στο Νυδρί, αλλά και στο Μεγανήσι, υπάρχει η μαρίνα του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά και η μαρίνα της Ζακύνθου, που πρέπει να αξιοποιηθούν.
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει ανεβάσει τον πήχη. Αυτό που πρέπει ν’ ακολουθήσει είναι ανάλογες κινήσεις από την Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στον τομέα των δημόσιων υποδομών, ώστε να συνεχίσουν τα Ιόνια Νησιά ν’ αποτελούν εγγύηση για όλους τους επισκέπτες τους.»
Ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος χαιρετίζοντας τη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, στάθηκε ιδιαίτερα στη σχέση της Κέρκυρας με το θαλάσσιο τουρισμό και επεσήμανε την αξία της ίδρυσης και λειτουργίας μαρινών για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στα ελλιμενιζόμενα σκάφη, τα πληρώματα και τους επιβάτες τους.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένας σημαντικός κλάδος της τουριστικής οικονομίας του νησιού που υπηρετείται από μία μεγάλη μαρίνα, αυτή των Γουβιών, μία από τις μεγαλύτερες της χώρας μας ενώ παράλληλα οι υπηρεσίες στο θαλάσσιο τουρισμό συμπληρωματικά εξυπηρετούνται και από δύο καταφύγια τουριστικών σκαφών αυτά της Μπενίτσας και της Παλαιοκαστρίτσας, με το πρώτο, να σημειώσουμε, έχω και άμεση προσωπική σχέση καθώς κατασκευάστηκε από το Δήμο Αχιλλείων την περίοδο του 2003 -2006 όταν ήμουν Δήμαρχος στην περιοχή.
Να σημειώσω ακόμη ότι στην πόλη της Κέρκυρας ολοκληρώνεται το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στη Σπηλιά, που ανήκει στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας ενώ επίκειται και η κατασκευή μαρίνας MEGA YAGHTS στην περιοχή των Καρνάγιων της Κέρκυρας.
Από τη θέση του Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων χαιρετίζω τις εργασίες της συνέλευσης, εύχομαι καλή επιτυχία σε αυτές και καλή διαμονή στο νησί μας.»
Στο περιθώριο της ετήσιας Τακτικής Συνέλευσης συζητήθηκαν οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει το yachting στη χώρα μας και τονίστηκε ειδικότερα η ανάγκη για την άμεση νομοθετική διευθέτηση των πρακτικών ζητημάτων χωροθέτησης.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι