Η Κίνα παραμένει ένας «κρίσιμος προμηθευτής» για τον κόσμο και οι προσπάθειες για πλήρη αποσύνδεση παραμένουν «δύσκολες, αν όχι αδύνατες», αναφέρει εμπορική έκθεση της Allianz Trade.
Παρά τις συζητήσεις για αποσύνδεση και διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυξάνουν τις προοπτικές για την ασιατική χώρα – με σχεδόν το 40% των εταιρειών στη Γερμανία και την Ισπανία και περισσότερο από το 30% των επιχειρήσεων στη Γαλλία να αναμένουν ότι το αποτύπωμα των εφοδιαστικών αλυσίδων τους στη χώρα θα αυξηθεί.
ΔΝΤ: Καλεί τις ΗΠΑ και την Κίνα να λύσουν τις διαφορές
Η έκθεση πάντως έδειξε ότι μόνο το 27% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα στις ΗΠΑ σχεδίαζαν να επεκταθούν στην Κίνα.
«Οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι σαφώς λιγότερο ανήσυχοι από τις εταιρείες των ΗΠΑ», ανέφερε η έκθεση, με επικεφαλής την επικεφαλής οικονομικής έρευνας της Allianz Trade, Ana Boata.
Στην έρευνα της Allianz Trade συμμετείχαν περισσότερες από 3.000 εταιρείες στην Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, οι οποίες ερωτήθηκαν σχετικά με τις προοπτικές τους για το παγκόσμιο εμπόριο το 2024.
Πάνω από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να αυξήσουν το αποτύπωμά τους στην Κίνα, ενώ μόνο το 11% δήλωσε ότι θα το μειώσει, σύμφωνα με την εμπορική έρευνα.
«Η Κίνα παραμένει ο κρίσιμος προμηθευτής του κόσμου, από τον οποίο η πλήρης αποσύνδεση φαίνεται δύσκολη, αν όχι αδύνατη», αναφέρει η έκθεση της Allianz Trade.
Εν τω μεταξύ, στην Κίνα, οι τοπικές εταιρείες γίνονται όλο και πιο αισιόδοξες για εξαγωγές σε άλλες χώρες.
Πάνω από ένας στους δέκα εξαγωγείς στην Κίνα – ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αγαθών στις ΗΠΑ μετά το Μεξικό – προέβλεψε αύξηση των εξαγωγών μεγαλύτερη από 10%.
Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο από άλλες χώρες που ανέμεναν κυρίως αύξηση των εξαγωγών κατά 2% έως 5%, σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης.
«Οι Κινέζοι εξαγωγείς είναι πιο αισιόδοξοι από [άλλες χώρες] στην έρευνα», δήλωσε στο CNBC η Francoise Huang, ανώτερη οικονομολόγος για την Ασία-Ειρηνικό στην Allianz Trade.
«Πέρυσι ήταν μια κακή χρονιά για τις συνολικές εξαγωγές, είχαμε μια παγκόσμια εμπορική ύφεση. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι οι ερωτηθέντες στην έρευνά μας είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι», είπε η Huang στο «Squawk Box Asia» του CNBC την Πέμπτη.
Η διαφοροποίηση είναι αναπόφευκτη
Αν και οι εταιρείες ενδέχεται να μην αποσυνδέσουν πλήρως τις αλυσίδες εφοδιασμού από την Κίνα, η διαφοροποίηση εξακολουθεί να είναι στα χαρτιά.
«Οι εταιρείες που προσπαθούν να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς την υπόλοιπη Ασία και τις χώρες του Ειρηνικού, με καλή εστίαση στον ASEAN», δήλωσε η Huang στο CNBC, αναφερόμενος στο 10μελές εμπορικό μπλοκ της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Η έκθεση έδειξε ότι οι εξαγωγείς μπορεί να είναι πιο αισιόδοξοι το 2024, αλλά έχουν επίσης ανησυχήσει περισσότερο για το γεωπολιτικό τοπίο, καθώς και για τους κινδύνους που σχετίζονται με ελλείψεις εισροών και εργατικού δυναμικού και χρηματοδότησης.
Περίπου το 73% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την πολιτική και τον προστατευτισμό ήταν το κύριο μέλημά τους. Οι εξαγωγείς εξακολουθούν να ανησυχούν για τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς «το 31% των ερωτηθέντων τοποθετεί τους κινδύνους μεταφοράς μεταξύ των τριών κορυφαίων κινδύνων και το 28% συμπεριέλαβε τον κίνδυνο ελλείψεων στις εισαγωγές», ανέφερε η έκθεση.
Περίπου το 48% των εξαγωγέων των ΗΠΑ που παράγουν τα προϊόντα τους στην Κίνα ή έχουν προμηθευτές εκεί δηλώνουν ότι θα εξετάσουν τις χώρες της Ασίας-Ειρηνικού και της Λατινικής Αμερικής στις προσπάθειές τους για διαφοροποίηση.
Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνεχίζει να είναι ο μεγαλύτερος γεωπολιτικός κίνδυνος που οι εταιρείες αναμένουν να ορθώσουν εμπόδια στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ οι εμπορικοί πόλεμοι μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας είναι η μεγαλύτερη απειλή για εταιρείες με μεγάλες αλυσίδες εφοδιασμού και περισσότερο από το 50% της ξένης παραγωγής.
Latest News
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές