Το θέμα της ακρίβειας και ο τρόπος αντιμετώπισης της ήρθε και πάλι στη δημόσια συζήτηση μετά την άρνηση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη στους βιομήχανους τροφίμων να μειώσει τον ΦΠΑ.

Η απάντηση αυτή δόθηκε την περασμένη Δευτέρα στη γενική συνέλευση του ΣΕΒΤ, ενώ δύο μέρες μετά και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε ακριβό το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ, με το όφελος να χάνεται κάπου στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Κωστής Χατζηδάκης: Νέο μέτωπο με τις ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων άνοιξε η κυβέρνηση

Ο επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, μίλησε στο ένθετο του ΟΤ στο One Channel τόσο για τη μείωση του ΦΠΑ αλλά και για τα τεχνάσματα των πολυεθνικών ώστε να πωλούν σε υψηλότερες τιμές σε κάποιες χώρες της Ε.Ε

Ο Αλέξης Πατέλης απαντώντας σε ερώτηση γιατί δεν προχωρά η κυβέρνηση σε μείωση του ΦΠΑ αφού και οι ίδιοι οι βιομήχανοι το ζητούν και έχουν δεσμευθεί ότι θα περάσουν την μείωση δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το γεγονός και μόνο ό,τι οι βιομήχανοι συμφωνούν μεταξύ τους στη μείωση του ΦΠΑ θα έπρεπε και αυτό από μόνο του να χτυπήσει κάποια καμπανάκια. Προφανώς συμφωνούν διότι υπολογίζουν ότι εκείνοι θα κερδίσουν τη διαφορά και δεν θα αναγκαστούν να μειώσουν τις τιμές αλλά θα βάλουν τα επιπλέον χρήματα στη τσέπη τους» καυτηρίασε ο συνεργάτης του πρωθυπουργού και συνέχισε: «Το ερώτημα για τη μείωση του ΦΠΑ το έχουμε απαντήσει πολλές φορές. Η μείωση του φόρου δεν θα φτάσει στον τελικό καταναλωτή και κοστίζει πάρα πολύ. Είναι προτιμότερο τα χρήματα να κατευθυνθούν σε άλλες πολιτικές όπως στη παιδεία και την υγεία και επίσης καμία χώρα δεν αντιμετώπισε το θέμα της ακρίβειας σε βάθος χρόνου με τη μείωση του ΦΠΑ», τόνισε.

Στην ερώτηση για το αν υπάρχουν και λειτουργούν ελεγκτικοί μηχανισμοί προκειμένου να διασφαλιστεί πώς η μείωση του ΦΠΑ θα περάσει στην τελική τιμή του προϊόντος, ο κ. Πατέλης απάντησε: «Δοκιμάσαμε και μέσα στο Covid ,τη μείωση του ΦΠΑ. Δεν λειτούργησε όπως θα περίμενε κανείς και εάν βάλει κάποιος τα νούμερα κάτω πόσο θα κόστιζε μια τέτοια παρέμβαση και εν τέλει πόσο όφελος θα υπήρχε τα αποτελέσματα είναι αποτρεπτικά»

Οι πρακτικές των πολυεθνικών

Ο κ. Πατέλης αναφέρθηκε και στις πρακτικές που ακολουθούν οι πολυεθνικές ώστε να κρατούν υψηλά τις τιμές σε κάποιες χώρες της Ε.Ε:

«Στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε 27 χώρες με μια ελεύθερη αγορά. Τι σημαίνει αυτό; Εάν βρω κάποιο προϊόν φθηνότερο σε άλλη χώρα μπορώ να το αγοράσω και να το επανεισάγω στη χώρα μου και να το πουλήσω πιο φθηνά. Αυτό είναι το λεγόμενο arbitrage. Tι κάνουν όμως οι πολυεθνικές για να κάνουν αυτές τις πρακτικές δυσκολότερες;» είπε και εξήγησε: «Για παράδειγμα ένα σαμπουάν μπορεί σε άλλη χώρα να έχει διαφορετική συσκευασία, διαφορετικό όνομα ή λίγο διαφορετικό περιεχόμενο. Με αυτό τον τρόπο η πολυεθνική εταιρεία κάνει δύσκολο για κάποιον να εντοπίσει το προϊόν και να το εισάγει. Επίσης μια πολυεθνική εταιρεία ,μπορεί και να προβεί και σε περαιτέρω ενέργειες όπως έγινε και στη περίπτωση της Μondelez στην οποία επιβλήθηκε το πρόστιμο και από την Κομισιόν. Μια πολυεθνική μπορεί να μην πουλήσει το προϊόν της σε μια εταιρεία που θέλει να κάνει τη μεταπώληση από μια πιο φθηνή χώρα σε μια πιο ακριβή ή μπορεί να περιορίσει στο σούπερ μαρκετ ή στο χονδρέμπορα τις ποσότητες που επιτρέπεται να αγοράσει από την πολυεθνική. Όλες αυτές οι πρακτικές ουσιαστικά καταστρατηγούν την έννοια της ενιαίας αγοράς. Εάν δούμε τις ΗΠΑ, τα προϊόντα που πωλούνται από πολυεθνικές είναι τα ίδια σε όλες τις πολιτείες ενώ στην ΕΕ δεν ισχύει αυτό» συμπλήρωσε ο επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία