Με την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών να πλησιάζει η υπηρεσία πληρωμών και αγορών Klarna δημοσιεύει τα αποτελέσματα της νέας έρευνας “Travel Report”, αποκαλύπτοντας τις τάσεις και τα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές.
Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 94% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πάει διακοπές αυτό το καλοκαίρι και το 73% από αυτούς σχεδιάζει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίμηση στη χώρα μας για καλοκαιρινό προορισμό. Ταυτόχρονα, το 11,9% θα ταξιδέψει σε γειτονική χώρα και το 17,8% σε κοντινή χώρα εντός Ευρώπης. Μόνο το 7,5% σκοπεύει να κάνει μακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο.
Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τα οφέλη των βιώσιμων, κυκλικών πρακτικών
Σε ερώτηση για το με ποιον θα περάσουν τις καλοκαιρινές διακοπές, το 49,2% απάντησε ότι σχεδιάζει να πάει διακοπές με την οικογένεια του, ακολουθώντας την μέση τάση στις ΗΠΑ και την υπόλοιπη Ευρώπη (49,4%). Μεταξύ των καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z (18-25 ετών), περισσότεροι από τους μισούς (59,4%) δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές με φίλους, ενώ η πλειοψηφία των Millennials (26-41 ετών) σκοπεύει να ταξιδέψει με τον/την σύντροφό τους.
Για ποιο λόγο κάνουν ταξίδια οι Έλληνες;
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες κάνουν ταξίδια είναι για να χαλαρώσουν (78,7%) και να ανακαλύψουν νέα μέρη και πολιτισμούς (55,8%). Επιπλέον, το 54,8% των συμμετεχόντων στην έρευνα θέλει να περάσει χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές, και το 54% αναζητά ταξιδιωτικές εμπειρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που ταξιδεύουν παίρνει ιδέες από φίλους (62,1%) και ταξιδιωτικά blogs/sites (61%) για να επιλέξει τον καλοκαιρινό προορισμό. Άλλες δημοφιλείς πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν προτάσεις από μέλη της οικογένειας (49%) και από τα κοινωνικά δίκτυα (40%).
Ταξιδιωτικές δυσκολίες και λύσεις
Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν. Με τις καινοτόμες και ευέλικτες λύσεις πληρωμών, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής του κόστους σε 3 άτοκες δόσεις, η Klarna αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τους ταξιδιώτες για την κατανομή του αυξημένου κόστους, καθιστώντας τις ταξιδιωτικές εμπειρίες κάθε είδους πιο προσβάσιμες και διαχειρίσιμες. Την αύξηση στις τιμές ακολουθούν τα καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.
Το μέλλον των ταξιδιών και καινοτομίες
Οι Έλληνες που κάνουν ταξίδια είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μπορούν να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες βοηθώντας τους να επιλέξουν προορισμούς στο μέλλον. Περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν την τεχνολογία AI που σχεδιάζει πιο εξατομικευμένα δρομολόγια ταξιδιού. Για το 29,6% των Ελλήνων, η δυνατότητα να επισκεφθούν εικονικά τον προορισμό πριν το ταξίδι, με τη βοήθεια εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Τα εργαλεία σύγκρισης τιμών παίζουν καθοριστικό ρόλο για την οργάνωση των ταξιδιών για την πλειοψηφία των καταναλωτών (78%).
Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Η πρόσφατη έρευνα της Klarna για τις τάσεις στα ταξίδια επιβεβαιώνει τη σημαντική επέκταση της εταιρείας στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μια ανάπτυξη που υποστηρίζεται από επιτυχημένες συνεργασίες με ηγέτες του κλάδου όπως η Airbnb. Κατανοώντας τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, στοχεύουμε να ενδυναμώσουμε τόσο τους ταξιδιώτες να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, όσο και τις επιχειρήσεις να προσφέρουν ευχάριστες ταξιδιωτικές εμπειρίες».
Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές. Το δείγμα είναι εθνικά αντιπροσωπευτικό και επιλέχθηκε από την εταιρεία ερευνών Dynata.
Latest News
«Κάηκαν» οι μπριζόλες του Salt Bae στη Μύκονο – Στο κόκκινο τα εστιατόρια του σεφ
Σε Μύκονο και Λονδίνο ο τζίρος και τα κέρδη των ψητοπωλείων Nusr-Et έχουν πάρει την κάτω βόλτα - Έκλεισε το μπεργκεράδικο στη Νέα Υόρκη
Τι φέρνει η Elpedison σε Helleniq Energy – Το σενάριο για placement και το μέρισμα από ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου απάντησε στην Edison για την αποτίμηση της Elpedison
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
Cash cow η Ελλάδα για τον οίκο Dior - Οι «χρυσές» επιδόσεις σε ένδυση και καλλυντικά
Τζίρος 55 εκατ. ευρώ για luxury ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά Dior στην ελληνική αγορά – Το νέο κατάστημα και η συμβολή του τουρισμού
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Στα «βράχια» οι μισές ρυθμίσεις μέσω εξωδικαστικού - Το αγκάθι των τόκων
Πώς εξελίσσονται οι ρυθμίσεις και ο εξωδικαστικός - Γιατί σχεδόν 1 στους 2 οφειλέτες σταματά να εξοφλεί τις δόσεις
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων