
Προχωρεί η ψηφιοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και στο πλαίσιο αυτό την προσεχή Δευτέρα θα παρουσιασθεί επισήμως στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια, η εφαρμογή για την ηλεκτρονική αίτηση νηολόγησης των πλοίων ποντοπόρου ναυτιλίας.
Αυτό ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα για την παρουσίαση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεση «Ποσειδώνια 2024». Μιλώντας στη συνέντευξη τύπου ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι στον πυρήνα της εθνικής μας πολιτικής βρίσκεται η προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο και η εγκατάσταση ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ψηφιακή εφαρμογή
Για την επίτευξη του στόχου αυτού εφαρμόζουμε διαχρονικά ένα πλέγμα μέτρων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και στη διατήρηση της αντίστοιχης τεχνογνωσίας, εντός της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ο κ. Στυλιανίδης και ανακοίνωσε την παρουσίαση της ψηφιακής εφαρμογής για την νηολόγηση πλοίων «Μέσω αυτής της εφαρμογής θα εκδίδεται πλέον ψηφιακά το έγγραφο εθνικότητας των ποντοπόρων πλοίων μας».
Παράλληλα ο κ. Στυλιανίδης, τόνισε ότι οι στόχοι του Υπουργείου όπως θα παρουσιασθούν στην έκθεση είναι η ανάδειξη της σημαντικότητας και ανάγκης προσέλκυσης νέου και ποιοτικού ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία και στην ξηρά, η ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων (maritime cluster).
Ποσειδώνια
Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία του θεσμού της Διεθνούς Έκθεσης «Ποσειδώνια» για το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας αλλά και ειδικότερα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η αθρόα συμμετοχή επιβεβαιώνει, για μια ακόμη φορά, ότι τα «Ποσειδώνια » είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι προκλήσεις
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η διεθνής και ελληνική ναυτιλία μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία την απειλή της ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης, τις επιθέσεις των τρομοκρατών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Στον απόηχο των μεγάλων αυτών προκλήσεων, κάποιες εκ των οποίων τις βιώνουμε ακόμα, έρχονται τα φετινά Ποσειδώνια, είπε ο κ. Στυλιανίδης, όπου «πέραν, από την άριστη ευκαιρία να αναδειχθούν οι συνέργειες μεταξύ ιδιωτικών και θεσμικών φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, θα παρουσιαστούν τα επιτεύγματά της και θα συζητηθούν, σε βάθος, οι προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Και κυρίως πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τις προκλήσεις αυτές σε ευκαιρίες».
Στη διάρκεια των Ποσειδωνίων θα έχουμε την ευκαιρία να υποδεχθούμε στο Υπουργείο υψηλόβαθμες ξένες αντιπροσωπείες σημαντικών ναυτιλιακών κρατών συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανίδης, ανέφερε ότι με τις διμερείς αυτές συναντήσεις, θα δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων, να εμβαθύνουμε τη διμερή μας συνεργασία, να προάγουμε την ελληνική ναυτιλία και το ελληνικό maritime cluster.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Εκ μέρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκε ο κ. Γιάννης Λύρας, πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ και μέλος του Διοικητικού συμβουλίου ο οποίος τόνισε ότι τις επόμενες ημέρες η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας θα χτυπάει στη χώρα μας. Τα Ποσειδώνια συμπλήρωσε ο κ. Λύρας είναι μία ευκαιρία να αναδειχθεί το επιχειρησιακό μοντέλο της ελληνικής ναυτιλίας ένα μοντέλο ανθρωποκεντρικό καθώς ο κλάδος αποτελείται από οικογενειακές επιχειρήσεις και βρίσκεται σε απόλυτη σχέση με το ναυτικό επάγγελμα καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ιδρύθηκαν και μεγάλωσαν από ναυτικούς.
Στη ναυτιλία είμαστε συναγωνιστές και όχι ανταγωνιστές είπε σε άλλο σημείο της παρέμβασης του ο κ. Λύρας. Αίσθηση προκάλεσε η σύνδεση της ναυτιλίας με την ιστορία του Βυζαντίου σημειώνοντας ότι το Βυζάντιο έχασε την ηγεμονία από τότε που εκχώρησε το στόλο στους Ενετούς. Η ναυτιλία θα υπάρχει πάντα υπογράμμισε ο κ. Λύρας το θέμα είναι ποιος την ελέγχει ποιος διεκπεραιώνει τις εργασίες της.
Αναφερόμενος στα διεθνή θέματα της ναυτιλίας επαναβεβαίωσε την προσήλωση της ελληνικής ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση, υπενθύμισε όμως ότι η ναυτιλία δεν κατασκευάζει πλοία ούτε παράγει καύσιμα. Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο το «πρασίνισμα» της ναυτιλίας.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών