![Τηλεόραση: Ακλόνητη βασίλισσα της διαφήμισης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/television.jpg)
Την αποτελεσματικότητα της επένδυσης των επιχειρήσεων στη διαφημιστική προβολή τους δείχνει έρευνα που διενεργήθηκε στη Βρετανία.
Τα κέρδη που αποφέρει μια διαφημιστική δαπάνη καθίστανται πιο προφανή και μετρήσιμα αν τα επιχειρηματικά επιτελεία κρατούν λεπτομερή στατιστικά στοιχεία και μετρούν τις επιπτώσεις μιας καμπάνιας σε βάθος χρόνου. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε στερλίνα που επενδύει μια εταιρεία στη διαφήμιση σε οποιοδήποτε μέσο τής αποδίδει σε βάθος χρόνου περισσότερες από 4 στερλίνες κατά μέσον όρο. Αν μάλιστα ως διαφημιστικό μέσο επιλεγεί η τηλεόραση, η απόδοση της επένδυσης μεγιστοποιείται.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/γραφ.jpg)
Τη μεγάλη και συμπεριληπτική έρευνα διενήργησε η Thinkbox – πρόκειται για τον φορέα προώθησης πωλήσεων μέσω της τηλεόρασης στη Βρετανία –, η οποία ανέλυσε μια τεράστια οικονομετρική βάση από τα δεδομένα πελατών των διαφημιστικών ομίλων Ebiquity, EssenceMediacom, Gain Theory, Mindshare και Wavemaker UK. Είναι η δεύτερη ανάλογη έρευνα της Thinkbox στο Ηνωμένο Βασίλειο, έπειτα από εκείνη του 2017, η οποία επιβεβαιώνει την ακαταμάχητη επιρροή που ασκεί η τηλεοπτική διαφήμιση στο καταναλωτικό κοινό.
Σύμμαχος ο χρόνος
Η πρώτη μείζων διαπίστωση της έρευνας είναι ότι ο διαφημιζόμενος έχει τον χρόνο για σύμμαχό του. Οσο αυτός κυλά, τόσο αποδίδει η επένδυσή του. Οι ερευνητές υπολόγισαν την άμεση απόδοση (της πρώτης εβδομάδας), τη μεσοπρόθεσμη απόδοση (τις πρώτες 13 βδομάδες), τη μακροπρόθεσμη (από τις 14 εβδομάδες έως τους 24 μήνες) και τη συνολική απόδοση της διαφημιστικής επένδυσης (0 έως 24 μήνες).
Οπως φαίνεται και στον πίνακα, η μέση βραχυπρόθεσμη απόδοση κέρδους για καθεμία στερλίνα που επενδύεται είναι 1,87 στερλίνες. Η πλήρης απόδοση της επένδυσης, σε ορίζοντα διετίας, φθάνει τις 4,11 στερλίνες.
Η έρευνα έδειξε ότι το 58% των συνολικών κερδών που αποφέρει μια διαφήμιση το εισπράττει ο διαφημιζόμενος τις πρώτες 13 εβδομάδες από την έναρξη της καμπάνιας. Βραχυ-μεσοπρόθεσμα δηλαδή. Η γραμμική (ελεύθερης λήψης, δίχως συνδρομή) τηλεόραση εξακολουθεί να αποδίδει τα μέγιστα, καθώς το μερίδιό της στη συνολική απόδοση των διαφημίσεων σε κάθε μέσο φθάνει στο 46,6%. Η συνδρομητική τηλεόραση «μετρά» μόνο κατά 8,2%.
Απόδοση και διάρκεια
Οι γενικές διαδικτυακές αναζητήσεις (Generic PPC) προσφέρουν την υψηλότερη άμεση (σε ορίζοντα μιας εβδομάδας) διαφημιστική απόδοση. Δεν προσφέρουν όμως διάρκεια απόδοσης. Η γραμμική τηλεόραση έρχεται δεύτερη σε άμεση απόδοση, ακολουθούμενη από τα πληρωμένα μηνύματα στα κοινωνικά δίκτυα, τις διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και στη συνδρομητική τηλεόραση. Ειδικότερα οι τηλεοπτικές διαφημίσεις συμβάλλουν σχεδόν κατά τα δύο τρίτα (κατά 63% για την ακρίβεια) στη συνολική απόδοση που έχει μια διαφημιστική δαπάνη σε κάθε μέσο μετά την πρώτη εβδομάδα της καμπάνιας.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις αποφέρουν το 54,7% των συνολικών διαφημιστικών κερδών, με έναν μέσο όρο πλήρους απόδοσης (συνολικών κερδών ROI) 5,61 στερλινών για καθεμία στερλίνα που δαπανάται. Συγκριτικά οι online διαφημίσεις βίντεο (κυρίως μέσω του YouTube) έχουν συνολικά κέρδη ROI 3,86 στερλίνες για κάθε στερλίνα που δαπανάται και συνεισφέρουν στο 3,4% των συνολικών διαφημιστικών κερδών σε κάθε μέσο.
Το «σημείο κορεσμού»
Η μελέτη ανέλυσε τα «σημεία κορεσμού» των διαφημιστικών μέσων – το σημείο κορεσμού είναι το τελευταίο σημείο όπου κάθε στερλίνα (ή ευρώ ή δολάριο) που επενδύεται σε ένα διαφημιστικό μέσο αποφέρει κέρδη τουλάχιστον μιας στερλίνας (ή ευρώ ή δολαρίου). Και έδειξε ότι η τηλεόραση έχει το υψηλότερο σημείο κορεσμού. «Οι διαφημιζόμενοι και οι διαφημιστές θα μπορούσαν να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στην τηλεοπτική διαφήμιση σε υψηλότερα επίπεδα εξασφαλίζοντας υψηλότερες αποδόσεις και κέρδη» σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η άμεση απόδοση μιας διαφήμισης στη γραμμική (μη συνδρομητική) τηλεόραση έχει βραχυπρόθεσμα τριπλάσια απόδοση κλίμακας από την απόδοση στο δεύτερο αποδοτικότερο μέσο, στα έντυπα, και οκταπλάσια απόδοση από εκείνη στα online βίντεο.
Οι αποδόσεις
Η έρευνα της Thinkbox έδειξε ότι η απόδοση κερδών μέσω της τηλεοπτικής διαφήμισης για τον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών είναι 1,95 στερλίνες, ενώ βραχυπρόθεσμα η απόδοση του λιανικού εμπορίου είναι 3,15 στερλίνες, σχεδόν τριπλάσια από εκείνη του τουριστικού κλάδου που είναι 1,19 στερλίνες. Εξυπακούεται ότι οι αποδόσεις διαφέρουν πολύ από προϊόν σε προϊόν του ίδιου κλάδου.
«Παρά την οικονομική αναταραχή, οι βασικές αρχές της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης εξακολουθούν να ισχύουν. Η τηλεόραση αποδίδει πολύ δυναμικά κέρδη, αλλά αυτό έχει να κάνει με τη δύναμη που έχει η διαφήμιση ως επιχειρηματική επένδυση» σημειώνει ο Ματ Χιλ, διευθυντής Ερευνας και Σχεδιασμού της Thinkbox.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ ΒΗΜΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Χόλιγουντ: Νέα απεργία πλήττει την Μέκκα του θεάματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/hollywood-strike-600x400.jpg)
Εκτός λειτουργίας ξανά το Χόλιγουντ - Νέα απεργία πλήττει την Μέκκα του θεάματος
Ποιοι απεργούν και τι ζητούν - Πλήγμα για έναν ανερχόμενο τομέα της ψυχαγωγίας
![Ρωσία: Ανθίζει η οικονομία, δαπάνες – μαμούθ από το κράτος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/moscow-1-600x379.jpg)
Ανθίζει η ρωσική οικονομία, δαπάνες – μαμούθ από το κράτος
Οι Ρώσοι είναι γεμάτοι με επιπλέον μετρητά - και πρόθυμοι να τα αποχωριστούν
![Γαλλία: Η επιστροφή των sur mesure χειροποίητων ενδυμάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/moda-france-600x461.png)
Όπως παλιά - Η γαλλική επιστροφή των χειροποίητων ενδυμάτων
Τα οικογενειακά ατελιέ διευρύνουν την απήχησή τους σε νεότερους πελάτες με πιο προσιτές υπηρεσίες, όπως το made-to-measure
![Ευρωπαϊκές τράπεζες: Τα αποτελέσματά τους στο μικροσκόπιο των αγορών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_banking37-1024x600-1-1-600x352.png)
Τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών τραπεζών στο μικροσκόπιο των αγορών [γραφήματα]
Οι μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ μεταβάλλουν σταδιακά το σκηνικό για τα κέρδη των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων - Η κερδοφορία των ευρωπαϊκών τραπεζών ανά χώρα
![Boeing – Airbus: Πώς η Κίνα θέλει να τις προσγειώσει ανώμαλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/comac-c919-1-600x394.jpg)
Αερομαχίες ενόψει – Η κινεζική σφήνα για να σπάσει την κυριαρχία Boeing – Airbus
Η Boeing εκτιμά ότι τα επόμενα 20 χρόνια ο παγκόσμιος στόλος επιβατικών αεροσκαφών θα πρέπει να διπλασιαστεί για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για πτήσεις
![Goldman Sachs: Αβέβαιο εάν ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ ενισχύσει την προσφορά πετρελαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_oil_world3-600x352.png)
Goldman Sachs: Αβέβαιο εάν ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ ενισχύσει την προσφορά πετρελαίου
H Goldman Sachs αναμένει ότι οι τιμές του Brent θα κυμαίνονται από 75 έως 90 δολάρια το 2025
![Revolut: Η τραπεζική άδεια δεν πτοεί τους αμφισβητίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/revolut-600x349.jpg)
Η τραπεζική άδεια στη Revolut δεν πτοεί τους αμφισβητίες
Aνθηρά τα οικονομικά μεγέθη της Revolut
![ΗΠΑ: Βούτυρο στο ψωμί της Κάμαλα η ισχυρή ανάπτυξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/USA-economy-600x267.jpg)
Βούτυρο στο ψωμί της Κάμαλα η ισχυρή ανάπτυξη στις ΗΠΑ
Η ανέλπιστη επιτάχυνση της αύξησης του ΑΕΠ στο 2,8% δίνει την ευχέρεια στην υποψήφια των Δημοκρατικών να υποσχεθεί παροχές
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Γιατί τα ξενοδοχεία στο Παρίσι παραμένουν άδεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ParisOlympicCycles-600x400.jpeg)
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκίνησαν - Γιατί τα ξενοδοχεία στο Παρίσι παραμένουν άδεια;
Οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν πέσει σχεδόν στο μισό των τιμών αιχμής τους
![Σνάμπελ – ΕΚΤ: Δύσκολο το «τελευταίο μίλι» μείωσης του πληθωρισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/schnabel-600x403.png)
Το γεράκι της ΕΚΤ ξαναχτυπά: Δύσκολο το «τελευταίο μίλι» μείωσης του πληθωρισμού, λέει η Σνάμπελ
Η Σνάμπελ δήλωσε ότι οι αβεβαιότητες αναφορικά με την πτώση των τιμών εξακολουθούν να υπάρχουν