Αντίθετη ρότα χαράσσουν οι αγοραπωλησίες πλοίων από «δεύτερο χέρι» στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια. Οι συναλλαγές στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν καταγράψει ρεκόρ, στη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2024 σε αντίθεση με τις συναλλαγές για δεξαμενόπλοια «second hand» να εμφανίζουν το ίδιο διάστημα πολύ χαμηλή δυναμική.
Ποσειδώνια 2024: Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών
Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς blukers όπως αναφέρονται τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, κ.α. εμπορεύματα είναι ιδιαίτερα δυναμική επισημαίνει ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal κ. Γιάννης Παργανάς. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγράψει το δεύτερο μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών στην ιστορία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού κλάδου, που είναι χαμηλότερο μόνο από το ρεκόρ των 403 πωλήσεων του αντίστοιχου διαστήματος του 2021.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου του 2024, ο ναυλομεσιτικός οίκος κατάγραψε 362 πωλήσεις ξηρού χύδην φορτίου (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). πρόκειται για ένα αριθμό υψηλότερο κατά 87 πλοία σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Εξετάζοντας τις επιμέρους κατηγορίες των πλοίων του τομέα τα πλοία που φέρουν γερανούς φόρτωσης και εκφόρτωσης συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς θεωρούνται πιο ευέλικτα και μπορούν να πιάσουν περισσότερα λιμάνια με πιο υποβαθμισμένες υποδομές. Συγκεκριμένα, ο τομέας των Ultramax/Supramax κατέγραψε 130 πωλήσεις, ακολουθούμενος από τον τομέα Handysize με 93 μονάδες που άλλαξαν χέρια.
Capesize
Τα πλοία μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας όπως είναι τα Capesize παρουσίασαν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον, με 67 συμφωνίες να ολοκληρώνονται τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το υψηλότερο αριθμό πωλήσεων κατά τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους, ακολουθούμενο από 51 πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2023. Επιπλέον, 58 Panamax/Kamsarmax και 18 Post Panamax άλλαξαν επιτυχώς χέρια.
Σε αντίθεση με τα πλοία ξηρού φορτίο στα δεξαμενόπλοια οι συναλλαγές ήταν το πρώτο πεντάμηνο περιορισμένες . Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς δεξαμενόπλοιων ήταν η πιο αδύναμη τα τελευταία πέντε χρόνια, σε αντίθεση με τα επίπεδα ρεκόρ που καταγράφηκαν το 2022 και τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων για τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους που σημειώθηκε το 2023, με συνολικά 288 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο κ. Παργανάς. Συγκεκριμένα, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγραφεί συνολικά 156 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων (μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). Στις συναλλαγές κυριαρχούν τα πλοία της κατηγορίας MR2 με 59 συναλλαγές, ακολουθούμενες από 27 συμφωνίες στην κατηγορία Aframax/LR2.
Στα πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLCC) οι συναλλαγές ήταν μολις 25 όπως και στα μικρής κατηγοράις τα Handies.
Latest News
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη και Τετάρτη
Βασικό αίτημα των απεργών η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για αυξήσεις μισθών
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΑΕΝ Ύδρας: Εργο ανακαίνισης από το Ίδρυμα «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης»
Υπογραφή πρωτοκόλλου παράδοσης–παραλαβής του έργου ανακαίνισης των χώρων υγιεινής των κοιτώνων των σπουδαστών στην ΑΕΝ Ύδρας
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης
Οι δυτικές κυρώσεις δεν σταματούν τον σκιώδη στόλο της Ρωσίας
Η Μόσχα μετέφερε 4,1 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,4 εκατ. βαρέλια έναν χρόνο νωρίτερα
Ποια πλοία φέρνουν τα περισσότερα κέρδη – Η ανάλυση του οίκου Clarksons
Πώς εξελίσσονται τα έσοδα των εταιρειών στη ναυτιλία στη σκιά των γεωπολιτικών εξελίξεων – Ο ρόλος των Χούθι
Ακτοπλόοι: Ζητούν από την ΠΝΟ να αναστείλει την απεργία
Με επιστολή του προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ Μανώλη Τσικαλάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) καλεί σε ανάκληση της απόφασης για απεργία