Στην επόμενη φάση περνά το έργο ανάπτυξης στην Μαρίνα Αλίμου που έχει αναλάβει να εκτελέσει η «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις» του ομίλου Ελλάκτωρ.
Ειδικότερα, υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Τουρισμού για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων στη Μαρίνα Αλίμου.
Έτσι το έργο της ανάπτυξης της «Νέας Μαρίνας Αλίμου», εταιρεία της «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις» μπαίνει στην επόμενη του φάση για την έκδοση των οικοδομικών αδειών.
Μαρίνα Αλίμου: Αλλάζει ριζικά και αναβαθμίζεται πλήρως
Η Μαρίνα Αλίμου
Η Μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μία από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας.
Αποτελεί σημείο αναφοράς της Πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα». Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική – στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει Τραμ, Λεωφορεία και Ταξί.
Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.
Η παραχώρηση
Το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου πέρασε την 1η Ιανουαρίου του 2021 στην «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις». Είχε προηγηθεί διεθνής διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ, με την εταιρεία μέλος του ομίλου Ελλάκτωρ να τον κερδίζει και έτσι για 40 χρόνια η εταιρεία θα εκμεταλλεύεται την παραχώρηση. Η REDS, επίσης θυγατρική του ίδιου Ομίλου, έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου.
Τι θα αναπτυχθεί
Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη περίπου 18.500 τ.μ. θα αναδείξει την δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας.
Το «πρωτοποριακό σχέδιο», όπως το χαρακτηρίζουν πηγές της εταιρείας, «απαντάει στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα», περιγράφουν οι ίδιες πηγές.
Σκάφη, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος
Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν την μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.
Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.
Latest News
Τι ζητά η Κομισιόν για τους πλειστηριασμούς – Πώς προχωράει ο Φορέας Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2024 οι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί αυξήθηκαν κατά 7%
ΤΕΕ για το «φρένο» του ΣτΕ στον ΝΟΚ - «Σεβαστές οι αποφάσεις, όχι a priori σωστές»
Στη δήλωσή του ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, θέτει τέσσερα ερωτήματα που τίθενται μετά την απόφαση του ΣτΕ για την αντισυνταγματικότητα του ΝΟΚ
Φυλακές Κορυδαλλού: Πιο κοντά στον Ασπρόπυργο με Προεδρικό Διάταγμα
Τι προβλέπει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που συνέταξε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Πώς κινούνται οι τιμές στα εμπορικά ακίνητα - Οι hot περιοχές [πίνακες]
Σύμφωνα με την έρευνα της Spitogatos, νέες περιοχές όπως το Περιστέρι και η Καλλιθέα κινήθηκαν ανοδικά στην αναζήτηση για ακίνητα
Μπόνους δόμησης: Τι αλλαγές φέρνει η απόφαση του ΣτΕ – Οι πρώτες αντιδράσεις
Μέσω του πολεοδομικού σχεδιασμού η επαναφορά των «μπόνους» δόμησης, λέει ο Σκυλακάκης - Ποιες οικοδομικές άδειες ακυρώνονται
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Οι Αμερικανοί ψηφίζουν Ελλάδα για εξοχικά - Άνοδος 400% στις πωλήσεις μετά τις εκλογές
Το 2024 υπήρχε χρονιά ρεκόρ ενδιαφέροντος των Αμερικανών για εξοχικά στην Ελλάδα
Έρχονται τα πρώτα 300 φθηνά σπίτια - Οι δικαιούχοι και το ενοίκιο
Το πρόγραμμα «Κοινωνική Αντιπαροχή» στοχεύει στην ανέγερση 2.500 κατοικιών σε οικόπεδα του Δημοσίου
Σκυλακάκης: Νέα μπόνους δόμησης μετά τη «βόμβα» του ΣτΕ
Έρχονται ειδικά κίνητρα (bonus) σε ό,τι αφορά στα ύψη, στα δώματα, στις φυτεμένες στέγες, δηλώνει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θ. Σκυλακάκης
«Βόμβα» ΣτΕ για τα ύψη των κτιρίων – Ποιες άδειες επηρεάζονται
Η απόφαση αυτή του ανωτάτου δικαστηρίου που έχει τεράστιο αντίκτυπο στις επενδύσεις και στο χώρο της οικονομίας