Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια σε βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν ένα μέτρο της γερμανικής κυβέρνησης σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ της Deutsche Lufthansa AG («Lufthansa»), είναι σύμφωνο με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Μίνι ράλι – Άλμα για Lufthansa και Maersk
Το μέτρο εγκρίθηκε αρχικά στις 25 Ιουνίου 2020 από την Επιτροπή βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις COVID, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε από το Γενικό Δικαστήριο στις 10 Μαΐου 2023. Η προσφυγή που υπέβαλε η Lufthansa εξακολουθεί να εκκρεμεί.
Η ενίσχυση αποσκοπούσε στην αποκατάσταση της θέσης του ισολογισμού και της ρευστότητας της Lufthansa στην έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.
Έρευνα της Επιτροπής για τη Lufthansa
Το μέτρο της γερμανικής ενίσχυσης περιλάμβανε μια συνιστώσα μετοχικού κεφαλαίου 306 εκατ. ευρώ και δύο στοιχεία υβριδικών μέσων, συγκεκριμένα, Silent Participation, ύψους 4,7 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μη μετατρέψιμου μετοχικού τίτλου και Silent Participation II 1 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μετατρέψιμου χρεωστικό μέσου.
Στις 25 Ιουνίου 2020, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που κοινοποίησε η Γερμανία. Η Επιτροπή έκρινε ότι το μέτρο είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τους όρους που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Για να επωφεληθεί από την ενίσχυση, η Lufthansa έπρεπε να συμμορφωθεί με ορισμένες δεσμεύσεις συμπεριφοράς, όπως απαγόρευση διανομής μερισμάτων και αυστηρό περιορισμό της αμοιβής της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πληρωμών μπόνους. Επιπλέον, η Lufthansa έπρεπε να εκχωρήσει έως και 24 Slots/ημέρα στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου για να επιτρέψει σε ανταγωνιστές αερομεταφορείς να δημιουργήσουν μια βάση εκεί.
Στην απόφασή του της 10ης Μαΐου 2023, το Γενικό Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της Επιτροπής. Το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που χορηγήθηκε στη Lufthansa δεν πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.
Μετά την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου, η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για να αξιολογήσει περαιτέρω το μέτρο της ανακεφαλαιοποίησης.
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα σημεία:
-την επιλεξιμότητα της Lufthansa για την ενίσχυση·
-την ανάγκη για ένα λεγόμενο «step-up» ή παρόμοιο μηχανισμό για την παροχή κινήτρων για την έξοδο του κράτους από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας·
-την τιμή της μετοχής τη στιγμή μιας πιθανής μετατροπής του Silent Participation II σε ίδια κεφάλαια·
-την ύπαρξη σημαντικής ισχύος στην αγορά σε αεροδρόμια εκτός της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τουλάχιστον στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Βιέννης· και
-ορισμένες πτυχές των διαρθρωτικών δεσμεύσεων που επιβλήθηκαν στη Lufthansa.
Η έναρξη μιας εις βάθος έρευνας δίνει στη Γερμανία και στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις. Δεν προδικάζει με κανέναν τρόπο το αποτέλεσμα της έρευνας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες αεροπορικών μεταφορών επιβατών της Lufthansa περιλαμβάνουν τις Lufthansa Passenger Airlines, Swiss International Air Lines Ltd., Brussels Airlines S.A./N.V., Austrian Airlines AG, Air Dolomiti S.p.A., Eurowings GmbH, Germanwings GmbH, Edelweiss Air AG και SunExpress Deutschland GmbH. Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις σε περισσότερους από 300 προορισμούς σε περίπου 100 χώρες, με στόλο άνω των 700 αεροσκαφών.
Latest News
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία