
Στα 27,40 ευρώ αυξάνει την τιμή στόχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η AXIA, από τα 24,80 ευρώ προηγουμένως, διατηρώντας τη σύσταση «αγορά» (buy) για τη μετοχή, δεδομένων των προοπτικών που υπάρχουν.
Όπως επισημαίνει, τους τελευταίους 12 μήνες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προτιμώμενος μειοδότης για την παραχώρηση του πιο προσοδοφόρου αυτοκινητόδρομου της Ελλάδας (Αττική Οδός) μετά από προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, ο προτιμώμενος πλειοδότης για την κατασκευή και λειτουργία του μεγαλύτερου οδικού έργου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ) σε αξία, ενώ ο όμιλος ανακοίνωσε συμφωνία για την πώληση του μεριδίου του 36,59% στη θυγατρική ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στη Masdar έναντι 0,9 δισ. ευρώ (>50% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).
Αγορά ενέργειας: Τα 1+1 deals που ξαναγράφουν το χάρτη σε ηλεκτρισμό, ΑΠΕ και διύλιση
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Σε αυτό το σημείο, η AXIA βλέπει ότι η συνολική ισχύς μετοχικού κεφαλαίου (καθαρή από τις δεσμεύσεις μετοχικού κεφαλαίου για ήδη ανατεθέντα έργα) την επόμενη περίοδο (2024-28) εκτιμάται σε περίπου 2 δισ. ευρώ που θα μπορούσαν να μοχλευθούν έως και 9-10 δισ. ευρώ για την επιδίωξη νέων έργων. Άλλωστε, μετά τη συμφωνία με τη Masdar, η καθαρή ταμειακή θέση της εταιρείας θα φτάσει τα 0,6 δισ. ευρώ με την ακαθάριστη ταμειακή θέση στα 1,5 δισ. ευρώ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η AXIA βλέπει τον καθαρό δανεισμό να κορυφώνεται στα 4,6 δισ. ευρώ το 2025 και στη συνέχεια να μειώνεται σταδιακά στα 4 δισ. ευρώ το 2028, λόγω της κερδοφορίας των έργων.
Τα EBITDA για το 2024 αναμένονται από την AXIA στα 389 εκατ. ευρώ, ενώ καθώς ενσωματώνονται οι παραχωρήσεις της Εγνατίας και της Αττικής Οδού (και οι δύο αρχίζουν την 1η Ιουλίου 2025), το EBITDA για το 2025 εκτιμάται να ανέλθει στα 533,7 εκατ. ευρώ (+37% σε ετήσια βάση). Το 2026 με την πλήρη λειτουργία των 2 αυτοκινητοδρόμων, το EBITDA θα αυξηθεί σε περίπου 680 εκατ. ευρώ.

Καθαρό το επενδυτικό story
Σύμφωνα με την AXIA, η μόχλευση δεν αποτελεί θέμα πλέον. Δεδομένων των επενδύσεων εντάσεως κεφαλαίου που απαιτεί ο τομέας των υποδομών, η μόχλευση ήταν πάντα ένα θέμα συζήτησης σχετικά με το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και κάθε επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος εκλαμβάνονταν ως επιβάρυνση του ισολογισμού. Μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ο όμιλος πλέον μπορεί να κυνηγήσει νέες προσοδοφόρες επενδύσεις διατηρώντας μια πιο μετριοπαθή μόχλευση στον ισολογισμό που πλέον εναρμονίζεται με κορυφαίους δείκτες σε διεθνές επίπεδο. Πιο αναλυτικά, μετά και την συναλλαγή, το καθαρό ταμείο της μητρικής εταιρείας εκτιμάται στα 600 εκατ. ευρώ με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στα 1,5 δισ. ευρώ.
Σχετικά με την αποτίμηση, όπως σημειώνει η ΑΧΙΑ, εκτός από το value crystallization που προσφέρει η συναλλαγή της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρο με τον τομέα των υποδομών να συνεισφέρει το μεγαλύτερο κομμάτι της κερδοφορίας για τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας παράλληλα και σημαντικές συνέργειες.
Η πραγματική αξία
Σύμφωνα με την ΑΧΙΑ, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ αυτών που αποτιμάει αυτή την στιγμή η αγορά και της πραγματικής εσωτερικής τους αξίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι με βάση το σενάριο που έχει τρέξει για τα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης, φαίνεται η αγορά να δίνει μηδενική αξία στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων παρόλο που περιλαμβάνει και έργα που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία και επιστρέφουν μερίσματα. Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, με μία άλλη ανάγνωση των δεδομένων, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η αγορά κάνει discount την αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων με >16%, αποτίμηση που δεν φαίνεται λογική για έργα τέτοιας ποιότητας. Μάλιστα, η AXIA αναφέρει ως παράδειγμα το πρόσφατο IPO για το Αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο αποτιμήθηκε με περίπου 8,0%.
Ακόμα σύμφωνα με την ΑΧΙΑ, παύει να υφίσταται λόγος για holding company discount (παραδοσιακά η αγορά έβαζε 10% έως 20%) καθώς πλέον το σύνολο της κερδοφορίας θα προέρχεται από δραστηριότητες που ελέγχονται και διοικούνται πλήρως από τον Όμιλο.
Τιμή – στόχος
Έτσι σύμφωνα με την μέθοδο Sum Of The Parts η χρηματιστηριακή υπολογίζει την τιμή-στόχο για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 27,40 ευρώ ανά μετοχή (από 24,80 ευρώ προηγουμένως) διατηρώντας τη σύσταση αγοράς με περιθώριο ανόδου 64% από τα τρέχοντα επίπεδα.
Πέραν, δηλαδή, από την αποκρυστάλλωση αξίας μετά τη συμφωνία για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η AXIA πιστεύει ότι το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να είναι πιο ξεκάθαρο στους επενδυτές καθώς ο κλάδος των υποδομών θα παράγει το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας του ομίλου τα επόμενα χρόνια.
Έτσι, για την AXIA είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που αποτιμά σήμερα η αγορά, σε σύγκριση με την αξία του χαρτοφυλακίου παραχώρησης του ομίλου.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο